Skip to main content

Ik was vandaag bij mijn hoogbejaarde ouders en moest daar inloggen op hun V12 om een DHCP reservation in te stellen.

Dit is echter niet gelukt omdat het wachtwoord op de sticker niet geaccepteerd werd, ook niet na een factory reset van de V12.

Ik heb dit zowel met Edge om een Windows 11 machine als met Edge op een Android tablet geprobeerd.

De vraag is hoe nu verder?

Hoi @wjb ,

Waarschijnlijk werkt het wel als je een Firefox privé tabblad opent en vervolgens http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login invult.


Hi @wjb! Dit kwam nog wel eens voor als in het verleden de oude servicetool gebruikt is. Om bijvoorbeeld het wachtwoord van de wifi in te stellen. Maar dit zou eigenlijk iets uit het verleden moeten blijven. En ondertussen zijn opgelost. 

Is het uiteindelijk nog gelukt in te loggen? Of ook met de tip van @martijn197108 het inloggen niet gelukt?


Ik ben de laatste dagen niet bij mijn ouders geweest dus heb ik het nog niet kunnen proberen.

De V12 is vorig jaar in april geplaatst door een monteur van KPN en mijn ouders zijn sindsdien nooit ingelogd op die V12. Zij hebben ook niet de "oude" servicetool gebruikt.


@wjb kijk nog even of die tip nog werkt. In het uiterste geval ruilen we om. Ik verwacht alleen niet dat dit nodig gaat zijn. Inloggen gaat wel vaker een beetje moeilijk is gebleken. Waardoor bijvoorbeeld de link van @martijn197108 nodig is. Maar dat het helemaal niet lukt zie ik eigenlijk niet. 

Mocht dat dus toch nodig zijn, laat het hier weten.  Geef dan wel ook in je profiel of via privébericht aan wat het klantnummer is. 


Hoi @wjb ,

Is het inmiddels gelukt?

 

Bij mij zelf werkt de eerder genoemde manier perfect, inloggen gaat probleemloos🙂


Ik ben niet meer op locatie geweest en dat kan ook nog wel even duren.


Ok, laat maar weten t.z.t.🙂

 

Overigens, ik heb IPv6 gewoon aan staan.Ik had ergens gelezen dat er het vermoeden was dat het daar mis zou gaan.Maar met IPv6 aan lukt het mij gewoon.


Vanavond mijn moeder via Teamviewer even geholpen met het instellen van een groter lettertype in Outlook.

Direct ook even gekeken of ik via https://192.168.2.254 op de V12 kon inloggen en dat is gelukt.

 


@wjb goed dat het gelukt is! Teamviewer is ook super handig in dit soort gevallen.


Hallo,

Is het mogelijk dat KPN mijn modem op afstand kan resetten. Na vele pogingen met allerlei tips van de KPN- en andere sites lukt het gewoon niet. Hoe kan ik contact opnemen?


screendump na inloggen via mijnmodem.kpn

Na mijn vorige berichtje ruim 2 uur gebeld met KPN, helaas alles geprobeerd om in te loggen, geen resultaat. Advies omruilen in de KPN winkel. Ik heb dat dus inderdaad gedaan, omruilen. Het lukt echter op deze nieuwe V12 box ook niet om in te loggen… Zie plaatje, verder kom ik niet. De technische man die ik vanmiddag sprak aan de telefoon vertelde mij dat er modems worden gerefurbished, waarbij het oorspronkelijke wachtwoord (dat op de achterzijde van het modem staat) niet meer werkt en het wachtwoord van de vorige gebruiker niet bekend is. De volgende gebruiker kan dan niet inloggen. Wellicht is er iemand die mij toch kan helpen met inloggen op het modem. 

 


Helpt toegangswachtwoord vergeten niet?

 


Nee, helaas…. 


Via resetgaatje op modem ook geen resultaat.

Er is wel eerder iemand geweest die een login paswoord had dat met een - begon en daarbij was het onmogelijk in te loggen.


Ook geprobeerd. 
mijn oorspronkelijke wachtwoord had behalve de # geen speciale tekens. 
de QR code heb ik ook gebruikt om geen typefouten te maken. 

 

 


Ook geprobeerd. 
mijn oorspronkelijke wachtwoord had behalve de # geen speciale tekens. 
de QR code heb ik ook gebruikt om geen typefouten te maken. 

Heb je al eens een andere browser geprobeerd?


Ja, met Firefox kom ik ook niet verder dan de info zoals op het plaatje.


Reageer