Skip to main content

Hallo,

Wij hebben sinds kort een camera systeem met Blue Iris en deze wil ik remote kunnen bereiken.
Intern werkt het prima. 192.168.x.x:8081
Maar ik kan het extern niet bereiken.

Heb port forwarding voor Blue Iris aangezet op 8081
Via canyouseeme.org blijkt geen enkele poort bereikbaar te zijn.
Ik krijg maar gevonden waar het aan ligt.

Wij hebben KPN EENMKB met een V10 modem

Is er bij de camera geen handleiding hoe deze van buitenaf te benaderen via een app bijvoorbeeld.

Bij de meeste camera's installeer via je mobiel met de camera-app in 1e instantie via de wifi van je thuisnetwerk, daarna geeft de app richtlijnen hoe de camera van buitenaf te benaderen via je mobiel.

@Bart1701 

Anders even met de zakelijke helpdesk via 0800 0403 contact opnemen als het een KPN-issue is.

 


Dit is een standalone software programma. 
Ja er is een app, maar deze is alleen voor het kijken via de mobiel.
Het ging juist om de externe toegang van het volledige systeem , niet met mobiel, maar met laptop.


Kunt u een schermafdruk plaatsen van de poortforwarding?

192.168.x.x adressen hoeft u niet te verbergen. Want die heeft iedereen in z'n lokale netwerk. 

U gebruikt uw WAN ip adres als u niet thuis/op de zaak bent?


Hallo,

Bij deze de scherm afbeeldingen. Zowel van Blue Iris setting als van de router.
Ja wanneer ik een externe verbinding probeer te maken, gebruik ik het WAN Adres.

 

 


Ik zie geen opvallende zaken in jouw screenshot @Bart1701. Ik ben ook niet echt bekend met deze software maar misschien heeft iemand uit de community nog een idee.


Is opgelost met omweg. 


Is opgelost met omweg. 

Fijn om te horen! Toch even nieuwsgierig, kan je toelichten hoe je het hebt opgelost? Dat is waardevol voor eventuele toekomstige meelezers 🙂 . 


Reageer