Skip to main content
Beantwoord

Wanneer krijg ik de update voor de Box 12?

• July 11, 2026
  • 8 reacties
  • 168 keer bekeken

Ik lees hier en daar iets over een firmware-update voor de box12. Huidige versie is v12.c.25.. en dat is niet de laatste volgens mij. Ik ben van ASUS gewend dat als aangekondigd wordt dat er een update is, dat die dan ook beschikbaar is. KPN doet dat anders kennelijk want ik geloof dat er al een paar maanden geleden gemeld is dat er een update beschikbaar is.

Ik zit er niet om te springen; het werkt allemaal goed maar waarom deze verwarrende manier van werken?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@okkehel, welkom op onze community. Ik zie dat er al wel goed meegedacht wordt. Het is even een kwestie van afwachten, Noordzee noemt de Product updates pagina al. Daar kun je altijd meer vinden over de updates en hoe/wanneer deze uitgerold worden

Wat betreft je vraag over de FRITZ!Box, TV werkt ook gewoon met een FRITZ!Box je kunt daarover meer vinden op onze kennisbank: 

8 reacties

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 11, 2026

Beste ​@okkehel de updates staan op een laag pitje i.v.m. voetbal. 

Houd de product updates in de gaten.

• Auteur
  • Topper
  • July 11, 2026

Mmm.. begrijp ik het goed dat ik niet zelf de update kan installeren maar dat KPN dat voor mij doet (als het zo uitkomt?). Bijkomende verwarring is dan dat in http://192.168.2.254 bij instellingen/systeem wel de optie staat om het zelf te doen.

Daar staat overigens dat er geen upgrade is. Is die er nou wel of niet vraag ik me dan af. Of is een update weer wat anders dan een upgrade?

Toch maar eens aan een fritzbox denken geloof ik. Kan je daar zonder problemen de tvbox op aan slutien?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 11, 2026

Hallo ​@okkehel ,

Mmm.. begrijp ik het goed dat ik niet zelf de update kan installeren maar dat KPN dat voor mij doet (als het zo uitkomt?). 

Je kunt de update zelf niet installeren.

Hou verder dit topic in de gaten:

Let op: de uitrol in het algemeen zal wat langzamer verlopen dan normaal het geval en de bedoeling is. Dit in verband met het WK. Tijdens dergelijke grote evenementen staat software uitrol op een wat lager pitje.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 12, 2026

Tja het voetbal zit in de weg, maar gelukkig niet de tour de France, de F1 races en tja over een maand begint weer Eredivisie voetbal, dus nog even op de tanden bijten en dan mag je schijnbaar een keer een update voor de v12 verwachten.

Verwacht er ook weer niet te veel van want de updates zijn niet altijd foutloos 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

lekker positief weer allemaal😎

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

lekker positief weer allemaal😎

👍👍

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@okkehel, welkom op onze community. Ik zie dat er al wel goed meegedacht wordt. Het is even een kwestie van afwachten, Noordzee noemt de Product updates pagina al. Daar kun je altijd meer vinden over de updates en hoe/wanneer deze uitgerold worden

Wat betreft je vraag over de FRITZ!Box, TV werkt ook gewoon met een FRITZ!Box je kunt daarover meer vinden op onze kennisbank: 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik heb de off-topic discussie verwijderd, ​@ivo46, ik markeer regelmatig mijn eigen antwoorden als juist als ik deze het beste antwoord acht. In dit geval heeft de topicstarter het antwoord gemarkeerd.

@okkehel mocht je verder nog vragen hebben of er niet uit komen dan weet je ons te vinden!