Skip to main content

Wanneer krijgt mijn Box 12 de nieuwe software? SuperWifi punten hebben die al

  • 28 August 2024
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Hallo allemaal,

Net 'opnieuw' klant. Mijn huisgenoot is weg en ik heb KPN opnieuw aangevraagd.

We hadden 2 SW2 punten die prima werkten... Helaas nu problemen. De punten nemen geen of beperkt info van de box 12 over. Zo lukt het na meerdere factory resets om de SSID over te nemen, maar het wachtwoord laten ze staan. De punten hebben de meest recente software versies (SW2.C.24.03.00) maar de nieuwe box die ik gekregen heb zit vast op SGEJ1000060E. 

De SW2 punten updaten elkaar ook niet als ik manueel de master update met het goede wachtwoord. De slave blijft op het originele wachtwoord vast zitten.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen? 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt​​​​​

Dit probleem is wel eens eerder voorgekomen. Als de SW2 al op de nieuwe software zitten maar de v12 nog niet dan gaan er problemen ontstaan. 

Een moderator van dit forum zal dit probleem specifiek moeten oppakken en de oplossing is om de v12 geforceerd door te zetten ook naar de nieuwe software.

 

 

 


U zou het WiFi van de KPN Box uit kunnen zetten. En minimaal 1 SuperWiFi bekabeld aansluiten. 


Ik heb er 1 bekabeld aangesloten. Deze is de master (ipv de box12 normaal). Ondertussen heb ik gisteren de 'master' gewoon voorzien van dezelfde SSID en we als de box 12. De slave heb ik nog een paar keer gereset, deze heeft ondertussen wel de juiste gegevens overgenomen.

Dus het werkt gedeeltelijk.…

Niet een 'echte' mesh maar een split mesh 😅, maar goed beter dan niets. De wifi hulp en dergelijke werken in deze situatie ook helemaal niet. Jammer dat dit zo slecht uitgedacht is.

Box staat onder. SW2 master op zolder en SW2 slave op de werk kamer -> deze wordt gebruikt om een vaste PC te voorzien van een bekabelde verbinding.

Lijkt er op dat we dan voor nu maar gewoon moeten wachten tot we de nieuwe software op de box 12 krijgen. Ik heb nu al bijna 2 dagen van mijn vakantie er aan gezeten omdat ik wist dat het werkte. 


Reageer