Skip to main content

Hallo,

 

In deze video van jullie 

 word er gezegt dat er later apps kunnen toegevoegd worden. Wat word hiermee bedoeld? bijv een vpn server? of een docker server? Zonee wat anders?

En wanneer word hier meer info bekend over gemaakt?

 

 

Ik zie niks over apps voorbij komen. Alleen iets over WPA3. Dat is er nog steeds niet.

En er word - vind ik - heel misleidend gedaan over die usb poorten. Er word gezegd dat je die kunt gebruiken om apparaten aan te sluiten. Wat dus hele niet kan.

Het staat er gewoon: Extra USB poort om apparaten direct met het modem te verbinden. Dat is dus gewoon een ordinaire leugen. Want dat kan niet.


Ik zie niks over apps voorbij komen. Alleen iets over WPA3. Dat is er nog steeds niet.

En er word - vind ik - heel misleidend gedaan over die usb poorten. Er word gezegd dat je die kunt gebruiken om apparaten aan te sluiten. Wat dus hele niet kan.

Het staat er gewoon: Extra USB poort om apparaten direct met het modem te verbinden. Dat is dus gewoon een ordinaire leugen. Want dat kan niet.

Hier staat het toch echt 🤣


Hoi @Nick83 en @Julian Borghuis  ,

Consumenten kunnen sinds de 528 firmware wel een 4G dongel op de Box 12 aansluiten, dus er kan nog wel iets mee.Maar verder helemaal niks.

Misschien dat zakelijke klanten er wel een harde schijf op aan kunnen sluiten.

Ik zag trouwens dat er 3 verschillende box 12's zijn, iemand enig idee wat het verschil is?

 


Ik denk dat je die apps wel kan vergeten. En sowieso is 1 GB ram helemaal niet veel. Mijn 2de router die ik achter de KPN Box heb hangen heeft 4 GB. En die is nog ouder dan de KPN Box. 


Dat denk ik dus ook...


Hoi @Nick83 en @Julian Borghuis  ,

Consumenten kunnen sinds de 528 firmware wel een 4G dongel op de Box 12 aansluiten, dus er kan nog wel iets mee.Maar verder helemaal niks.

Misschien dat zakelijke klanten er wel een harde schijf op aan kunnen sluiten.

Ik zag trouwens dat er 3 verschillende box 12's zijn, iemand enig idee wat het verschil is?

 

Zakelijke klanten hebben geen apparte firmware nee.. wat je wel zou denken maar nee..


Hmm @Julian Borghuis .

Ik lees bijvoorbeeld dat SGEJ1100003E firmware is op een zakelijk modem, deze is nooit uitgegeven aan consumenten zover ik weet.

@NHendriks gaf dat eerder deze week ook aan.

@NHendriks , weet jij toevallig ook wat het verschil is tussen die 3 versie’s van de box 12?

PS: Als ik je tag hoef je niet persé te antwoorden hoor, als je dat niet wil is het ook prima.


Hmm @Julian Borghuis .

Ik lees bijvoorbeeld dat SGEJ1100003E firmware is op een zakelijk modem, deze is nooit uitgegeven aan consumenten zover ik weet.

@NHendriksgaf dat eerder deze week ook aan.

@NHendriks, weet jij toevallig ook wat het verschil is tussen die 3 versie’s van de box 12?

PS: Als ik je tag hoef je niet persé te antwoorden hoor, als je dat niet wil is het ook prima.

Ow echt>»

Dat wist ik idd niet. ik ga ook direct researchen./


Er is zeker wel een verschil in de firmware tussen zakelijk (KPN EEN) en consument. Een KPN EEN modem zal zich nooit aanmelden op het telefonie platform of op het iTV platform omdat er in de dienstverlening van KPN EEN andere diensten worden aangeboden.

 

Hoewel ik het verschil tussen de Box12 en Box12 v2 niet ken ken ik wel de recent uitgekomen Box12b, een variant met andere SOC en wifichips, volgens mij door een chiptekort bij Sagemcom. 


Ik heb hierover al direct meer informatie voor je,

 

deze firmware bied mogelijkheid om een firewall optie, configuratie op te slaan, remote access tot het modem, maar daar houd het zover ik zie wel mee op...


Hoi @NHendriks ,

Dank voor je reactie!

Word er bij KPN ook onderscheid gemaakt in de Box12 en Box12b?Staat er op de sticker van de Box12b letterlijk Box12b?

Ik weet wel dat er sommige box12's uit china komen en andere uit tunesie. is dat misschien ook het verschil tussen de Box 12 een Box12b?


Hoi @NHendriks ,

Dank voor je reactie!

Word er bij KPN ook onderscheid gemaakt in de Box12 en Box12b?Staat er op de sticker van de Box12b letterlijk Box12b?

Ik weet wel dat er sommige box12's uit china komen en andere uit tunesie. is dat misschien ook het verschil tussen de Box 12 een Box12b?

Eerlijk gezegd geen idee over dat laatste, op de Box12b staat wel op de sticker dat het een 12b betreft. 


Ik ben nog even gaan rond neuzen in de box12 f12 menu

En zo kom ik onder andere interesante dingen tegen. Zo staat er in de code een link (http://192.168.2.254/2.0/gui/views/partials/opensync-qrcode.html) Die leid naar een tekst You can now manage your W-Fi network through the Cogeco WiFi app on your mobile device. Scan the QR code or follow the link below to download the app.

 

Download je deze app met een apk dan kan je niet connecten, (APP is niet verkrijbaar in playstoire in nederland)


Hoi @Julian Borghuis ,

Ik heb geen box 12 (meer) en kan het dus niet testen, maar hoe kwam je bij die verborgen pagina?

 


Plus zie ik de features die zakelijke klanten hebben zoals remote managing en firewall ook gewoon in de normale firmware. enkel denk ik dat die dit ergens onderschept voor prive netwerken

 

        <dd style="display:none;" check-feature-state="firewall"></dd>

 

              <dd style="display:none;" check-feature-state="remoteAccess"></dd>


Hoi @Julian Borghuis ,

Ik heb geen box 12 (meer) en kan het dus niet testen, maar hoe kwam je bij die verborgen pagina?

Ik kwam hier door bij access control op f12 te drukken, ik heb hier de hele code copied en in vscode gezet. Letterlijk door geneusd en toen kwam ik hier bij

ook helemaal onderaan zie ik iets raars…

 

 


Bedankt @Julian Borghuis .

Ga even bij mijn Ziggo ding kijken of daar ook verborgen pagina's zijn😉


Bedankt @Julian Borghuis .

Ga even bij mijn Ziggo ding kijken of daar ook verborgen pagina's zijn😉

Gadverdamme…. Ziggo, BAH..

 

 


Gadverdamme…. Ziggo, BAH..

 

 

Ja, Puma 6/7 rotzooi etc, maar gelukkig heb ik een ander type.


Ik ben nu ook achter gekomen dat er een aantal pagina's open staan zonder in te loggen

http://192.168.2.254/2.0/gui/views/partials/wifi.settings.generic.mobile.html

Die bijvoorbeeld. Geen idee of men er iets kwaads mee kan doen maar alsnog…

 

@martijn197108 Je hebt bericht :)


Zo staat deze pagina ook open, Waar je iets kan met vlan's intresting…

 

http://192.168.2.254/2.0/gui/views/partials/ipv4Settings.html

 

Ik zie ook wat over bridge modus, het bestaat dus wel in de firmware