Skip to main content
Beantwoord

Wanneer wordt de nieuwste software-update voor de Experia Box V12 uitgerold?

• July 20, 2026
  • 21 reacties
  • 257 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Maar zoals iedereen weet het WK is afgelopen we kunnen weer verder naar orde van de dag.

Wanneer kan ik nu eens de update voor de V12 verwachten? 

Of vanaf wanneer kan ik die update zelf uitvoeren?

Beste antwoord door ivo46

En jawel de update kan handmatig geïnstalleerd worden.

Alleen de vrouw kijkt nu B&B dus update gaat later vandaag gebeuren.

21 reacties

• July 20, 2026

Het standaard antwoord als daar nieuws over is zal het topic wat nu op slot zit weer open gaan.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

Het standaard antwoord als daar nieuws over is zal het topic wat nu op slot zit weer open gaan.

Dat mag , maar vanuit KPN nog geen reactie, verder zijn de regels dat je zelf een topic moet openen dus bij deze.

Geheel voldoet dus aan de reglementen 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 20, 2026

Maar wat verwacht je nou voor antwoord als je al weet dat een moderater daar ook geen antwoord op kan geven?

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

Denk dat ik van andere planeet kom, maar update was stuk gelegd ivm het wk en het wk is gisteren afgelopen.

Dus vandaar de vraag wanneer mag ik nu de update ontvangen of de update zelf installeren?

Een en ander loopt niet goed en wat ik in de changelog heb gelezen wordt het met de nieuwe update verholpen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 20, 2026

Maar als het bekend is staat het in de product updates en als het daar niet staat weet niemand het. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • July 20, 2026

Denk dat ik van andere planeet kom, maar update was stuk gelegd ivm het wk en het wk is gisteren afgelopen.

WK Hockey begint van 15 tot en met 30 augustus.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

WK Hockey begint van 15 tot en met 30 augustus.

Lol , dat is humor welke ik begrijp 🙃👍

• July 20, 2026

Dat mag , maar vanuit KPN nog geen reactie, verder zijn de regels dat je zelf een topic moet openen dus bij deze.

Geheel voldoet dus aan de reglementen 

https://community.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-update-naar-kpn-software-v12-c-26-04-00-649657

Waarschijnlijk kwam wat ik schreef verkeerd over. Ik bedoelde het topic vanuit KPN zodra de uitrol verder gaat zal dat topic hopelijk weer open gaan.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2026

Dat was dit topic:

Ik heb hier nog de oude versie draaien. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

Dat was dit topic:

Ik heb hier nog de oude versie draaien. 

Lijkt mij logisch als kpn de software ondanks gedane belofte ( het wk verhaal) niet nakomy

JanD
Wijsgeer
  • July 22, 2026

KPN zit echt niet op de klok te kijken van nu is het WK afgelopen en gaan we meteen updaten.

Geduld is een schone zaak.

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

@ivo46 wat verwacht je van de nieuwe update?

En niet om KPN nou in de wielen te rijden, maar als het zo belangrijk is dat je een optimaal werkende verbinding hebt, dan gebruik je toch een echte router ipv als permanent betatester te opereren?

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

KPN zit echt niet op de klok te kijken van nu is het WK afgelopen en gaan we meteen updaten.

Geduld is een schone zaak.

Lekker kletsen , maar ik zit er toch echt op te wachten, en verder Jan je hoeft niet te reageren he?

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

@ivo46 wat verwacht je van de nieuwe update?

En niet om KPN nou in de wielen te rijden, maar als het zo belangrijk is dat je een optimaal werkende verbinding hebt, dan gebruik je toch een echte router ipv als permanent betatester te opereren?

Nee want ik heb geen zin om 250 tot 300 euro bijvoorbeeld in een Fritzbox te inversteren.

Voor de KPN software werkte het dus wel. 

En aangezien het modem in het abonnement kosten zit, mag ik een goed werkend product verwachten.

Dus wat ik verwacht van de update? Wat denk je nu zelf?? 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

Nee want ik heb geen zin om 250 tot 300 euro bijvoorbeeld in een Fritzbox te inversteren.

En aangezien het modem in het abonnement kosten zit, mag ik een goed werkend product verwachten.

Je zegt Voor de KPN software werkte het dus wel. Dus ik ben benieuwd wat je van de update verwacht.

Bovendien heb je voor €100,- al een Fritzbox op Marktplaats. Kleine investering, groot plezier. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

Je zegt Voor de KPN software werkte het dus wel. Dus ik ben benieuwd wat je van de update verwacht.

Bovendien heb je voor €100,- al een Fritzbox op Marktplaats. Kleine investering, groot plezier. 

Ja maar ik krijg bij eigen router geen korting,  verder bij evt problemen met je weer de router van de kpn zelf installeren .

Maar goed ik zit er dus op te wachten, klip en klaar , duidelijker kan ik niet zijn

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2026

Nou ​@ivo46 ,

De antwoorden op jouw vragen:

Het WK is voorbij, dat betekent dat we weer verder kunnen met het uitrollen van software updates. Op dit moment (week 30-32) doen we de V10. Daarna, vanaf week 33, gaan we verder met deze uitrol van de Box 12. We verwachten dat hij dan ook vrij snel beschikbaar zal zijn voor zelf updaten via de MijnKPN app en de webinterface van je Box 12.

Aanvullend over zelf updaten, we kijken of we deze versie al eerder beschikbaar kunnen zetten voor zelf updaten. Als dat inderdaad kan, dan kom ik dat hier melden en pas de melding in het startbericht aan.

bron moderator Erik:

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

Nou ​@ivo46 ,

De antwoorden op jouw vragen:

Het WK is voorbij, dat betekent dat we weer verder kunnen met het uitrollen van software updates. Op dit moment (week 30-32) doen we de V10. Daarna, vanaf week 33, gaan we verder met deze uitrol van de Box 12. We verwachten dat hij dan ook vrij snel beschikbaar zal zijn voor zelf updaten via de MijnKPN app en de webinterface van je Box 12.

Aanvullend over zelf updaten, we kijken of we deze versie al eerder beschikbaar kunnen zetten voor zelf updaten. Als dat inderdaad kan, dan kom ik dat hier melden en pas de melding in het startbericht aan.

bron moderator Erik:

Yep leukerd, dat is nieuws die later op site geplaatst is, dat had ik onderweg gelezen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 22, 2026

En jawel de update kan handmatig geïnstalleerd worden.

Alleen de vrouw kijkt nu B&B dus update gaat later vandaag gebeuren.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ivo, de update is inderdaad later ook beschikbaar gesteld om handmatig te kunnen updaten. Ik heb dit inmiddels ook in dat topic aangepast. :) 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 22, 2026

Yep update is geïnstalleerd, ik had wat dingen met de sw2 punten maar tot nu alles wel oke