Skip to main content

Onderin bij de gegevens van Dit apparaat staat bij mode 'master‘ aangegeven. Wat wil dit precies zeggen? 

 

Als je KPN wifipunten aansluit op de modem/router is de modem/router de master, oftewel ‘de baas’ die alles regelt @JTHR 


Bedankt N.N. voor de snelle reactie.

Ik wil de Box12 via LAN aansluiten op mijn Experia V10 en gebruiken als DHCP server. V10 wil ik blijven gebruiken als router omdat deze op mijn ip geregistreerd staat. Weet je of 'master’ in de Box12 dan conflicten geeft.


Bedankt N.N. voor de snelle reactie.

Ik wil de Box12 via LAN aansluiten op mijn Experia V10 en gebruiken als DHCP server. V10 wil ik blijven gebruiken als router omdat deze op mijn ip geregistreerd staat. Weet je of 'master’ in de Box12 dan conflicten geeft.

 

dit gaat zowiezo nooit niet werken. je kunt geen 2 routers met elkaar verbinden via het LAN netwerk.

wat wil je met 2 routers dan bereiken?

als je een Super wifi punt aansluit op de V10, wordt deze ook automatisch de Master. aangezien de V10 op dit moment nog niet werkt in het Mesh netwerk van de Super wifi.


Twee routers aansluiten kan wel.
Internet op Wan aansluiten van de V10, tweede router via etrenetpoort aansluiten op eternetpoort V10.
DHCP op V10 uitschakelen en op andere router inschakelen. Ik heb deze config al een tijdje draaien.
Echter mijn huidige DHCP geeft geen namen weer, alleen nummers. Box 12 geeft ook netjes namen weer.
Kan deze van iemand lenen.


Moest je de V10 niet terugsturen toen je de KPN Box 12 'kreeg' @JTHR ?

Of hoe ben je aan de KPN Box 12 gekomen?


Heb hem te leen. Kennis heeft FritzBox gekocht

 


Dan zou ik de V10 maar teruggeven @JTHR , jouw kennis mag geen in bruikleen verstrekte apparatuur van KPN in handen van derden geven en overtreedt daarmee de voorwaarden.

 


Dit betreft een tijdelijke oplossing. Mijn internetverbinding hapert de laatse weken regelmatig. KPN meet alleen op geregistreerde apparaten.dat is logisch en terecht. Box ruilen doen ze alleen als V10 niet goed is. Ruilen kan maar kost een paar centen. Andere optie is FritzBox huren of kopen. Huren is duur met voordeel van ondersteuning, kopen is goedkoper met nadeel, geen ondersteuning.
Als Box 12 voldoet aan mijn wensen betreffende DHCP dan ruil ik mijn Experia om voor de Box12. Vandaar de testopstelling. Box 12 gaat weer retour naar kennis.


V10 wil ik blijven gebruiken als router omdat deze op mijn ip geregistreerd staat. 

Dat is niet zo. U kunt gewoon de KPN Box 12 aansluiten. Dat is helemaal geen probleem. 


Reageer