Skip to main content

Een paar dagen geleden modem wissel gehad ivm ingebruikname glasvezel aansluiting.  Ook meteen de  "Thuis"-app van KPN geinstalleerd: werkt prima, alles nog met het oude SSID en wireless key..

Sinds vanmorgen moet ik in de app ineens inloggen op de KPN Box 12 met het beheerderswachtwoord. Dat werd ook al aangekondigd door de monteur.  Het admin wachtwoord staat achterop het nieuwe modem, maar dat werkt niet. Wat doe ik fout?

Of moet ik het beheerderswachtwoord van het oude modem hebben? De netwerknaam (SSID) is namelijk ook nog van het oude modem en de wireles key ook.

Maar achterop het oude modem staat helemaal geen admin wachtwoord.

Je kunt ook het nieuwe modem resetten staat in de app, maar ik ben bang, dat dan de SSID en de wireless key van het oude modem ook verloren gaan, zodat ik al mijn apparaten (8 stuks) opnieuw moet instellen. Daar heb ik geen zin in.

Wat nu?

Hoi @Hans Wolff ,

Dan zal je het modem moeten resetten.Zie hier:

Als het goed is word de oude netwerknaam opgehaald na een reset(mits opgeslagen in motive).

Misschien van te voren de oude netwerknaam en wachtwoord opschrijven zodat je die na de reset weer via de webinterface of de thuis app kan instellen?

 


Martijn,

Het was simpeler: bij het installeren van de Thuis-app moest ook een wachtwoord worden opgegeven. Dat blijkt nu het beheerders-wachtwoord te zijn en dat had ik natuurlijk genoteerd.

Wel verwarrend allemaal, maar het werkt.

Hans


Ik heb hetzelfde probleem maar geen wachtwoord dat werkt. Ook de reset werkt niet. Ik kan porren met een scherp voorwerk in het gaatje tot ik een ons weeg maar er gebeurt helemaal niets met het modem. Stroom eraf geeft niet het juiste resultaat.