Skip to main content

Ik heb een modem ruil gedaan van een box12 naar een box 12 alleen de modem die ik nu ontvangen heb staat op de achterkant op de sticker box 12B is dit een ander model een revisie een nieuw type soja wat is hier anders aan vast bedanktĀ 

Ā 


Hoi @Mike2165 ,

Daar scheef monteur NHendriks een ruime week geleden dit over:

Ā 


OkƩ duidelijk zolang ze performance en signaal sterkte er maar niet op achteruit gaat.


OkƩ duidelijk zolang ze performance en signaal sterkte er maar niet op achteruit gaat.

Daar is voor zover mij bekend geen verschil mee šŸ˜„


Geweldig bedankt iedereenĀ voor uw antwoordĀ 


Maar gaat de performance van de 12 B er misschien wel op vooruit? Bijv. omdat WiFi 6 met de andere chip Wifi 6E is geworden?


Zoals @NHendriksĀ aangeeft, lijkt er geen verschil te zitten in performance.

OkƩ duidelijk zolang ze performance en signaal sterkte er maar niet op achteruit gaat.

Daar is voor zover mij bekend geen verschil mee šŸ˜„


Ik heb sinds kort kpn en ook een 12b modem.

Ondanks dat ik de 2.4ghz functie heb aangezet en mijn apparatuur het netwerk vind kan het geen verbinding maken met het modem. Ik hebĀ dure apparatuur wat het echt moet gaan doen zoals Honeywell Evohome. Ook goedkopere apparatuur maakt geen verbinding zoals verlichting of deurbel.Ā 

Ā 

Kan iemand mij een beter advies geven dan het advies van KPN zelf door op eigen kosten een aparte router er aan te hangen? Voor het maandbedrag verwacht ik een modem dat naar behoren functioneert.Ā 


Heb je op de V12 een extra 2.4 GHz wifi netwerk geactiveerd?


Hoi wjb, ja dat klopt. Ondanks dat is er slechts 1 netwerk zichtbaar.


Kan jij eens screenshots plaatsen van het scherm waarop je dat extra 2.4GHz wifi netwerk ingesteld hebt?


Dat is merkwaardig. Met kabel erin proberen in te loggen werkt ook niet meer helaas. 192.168.2.254 is het toch?


http://mijnmodem.kpnĀ of http://192.168.2.254.


Mijnmodem.kpn werkt wel maar invoer IP niet.

Ā 


Ik heb onder de tab "extra wifi " een nieuw toegangspunt gemaakt voor 2.4ghzĀ  en nu werkt het wel. Jammer dat KPN niet met die oplossing komt aan de telefoon.


Heb je ook een screenshot van de instelling van hetĀ extra 2.4Gzhz wifi netwerk?

Poets ook nog even die QR code weg in jouw screenshot immers ā€¦

Ā