Skip to main content
Beantwoord

Wat is mijn admin login voor de Box12?

• Topper
  • 12 reacties

Ik ben net overgegaan naar glasvezel en alles werkte, behalve inloggen op Box 12 lukte niet, heb echt alles geprobeerd. Box 12 omgeruild maar blijkbaar heeft KPN ervoor gekozen om de wifinaam en wachtwoord hetzelfde te houden en dus komen die niet meer overeen met wat op label staat. Vreemd dat dat niet meegedeel werd.

Maar inloggen lukt ook nu nog steeds niet. Geen idee wat admin wachtwoord kan zijn.

Is er een manier om admin wachtwoord te wijzigen en de overige instellingen te laten zoals ze zijn?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@cryp, welkom op de KPN Community.

Ik zie dat je er al uit bent. Voor de meelezers zal ik het nog even samenvatten.

Maikel Drost schreef:

Admin wachtwoord staat achterop je modem. Of is ingevuld bij eerste keer inloggen.

reset password kan alleen als je een fabrieks reset geeft dmv een paperclip. Dan worden alleen instellingen opnieuw geladen.

Dit klopt. Met de nieuwe KPN Software is er nog een andere manier om je wachtwoord terug te krijgen. In dat geval zie je op het inlogscherm van jouw modem de optie ‘wachtwoord vergeten’. Nadat je hierop hebt geklikt, druk je op de wifi knop op het modem (deze zit aan de zijkant). Hierna wordt het wachtwoord teruggezet naar het standaard wachtwoord. Dan hoef je dus niet het modem te resetten.

Maar als je nog de oude software hebt, dan kan het inderdaad soms lastig zijn om in te loggen. Daar is een workaround voor:

PeterG schreef:

Inloggen met Google Chrome werkt dan echt niet. Maar Firefox eigenlijk altijd wel. Je kunt ook Edge proberen. 

En in Firefox http://192.168.2.254/ gebruiken. Lukt dat ook niet dan deze 
https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ als het niet lukt met mijnmodem.kpn.

Bekijk origineel

29 reacties

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 26 juli 2025

Ik zie ook die mogelijkheid - wachtwoord vergeten - niet. Dan heb ik ook niet de nieuwste software? Is het mogelijk een reset te geven zonder dat de wifi instellingen op fabrieksinstellingen teruggezet worden?

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+6

Admin wachtwoord staat achterop je modem. Of is ingevuld bij eerste keer inloggen.

reset password kan alleen als je een fabrieks reset geeft dmv een paperclip. Dan worden alleen instellingen opnieuw geladen.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+6
cryp schreef:

Ik zie ook die mogelijkheid - wachtwoord vergeten - niet. Dan heb ik ook niet de nieuwste software? Is het mogelijk een reset te geven zonder dat de wifi instellingen op fabrieksinstellingen teruggezet worden?

Helaas alle instellingen worden gewist en terug gezet naar default. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18238 reacties
  • 26 juli 2025

Inderdaad worden instellingen gewist bij een reset, behalve de wifi instellingen. Die staan veilig opgeslagen online op de KPN servers en worden vanzelf teruggezet na de reset. De overige eigen instellingen raak je wel kwijt.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 26 juli 2025

Ik ben erin geslaagd om in te loggen op mijn Samsung telefoon. Op mijn Samsung tablet - ook recentste UI versie -  of met Windows computer lukt het totaal niet. Het wachtwoord kopieer ik steeds van dezelfde locatie. Om er depressief van te worden.

• 6091 reacties
  • 26 juli 2025

Dat is een bug. Die zit er al in zolang de KPN Box bestaat volgens mij. Met de komst van de "KPN firmware" is het probleem opgelost. Maar kennelijk heb jij die nog niet. Jij hebt denk ik nog de 60E firmware. Die is al 3 jaar oud ofzo…

Op dit forum kunnen je onder "Product updates" alle firmware versies zien.

https://community.kpn.com/search?q=kpn%20box%2012&content_type%5B0%5D=productUpdate

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 26 juli 2025

Dank. Dit is idd mijn versie SGEJ1000060E

Leuk als je net een nieuwe KPN Box 12  uit de shop meekrijgt.

Heb je enig idee hoe/wanneer ik aan de nieuwste firmware kom?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 26 juli 2025

Dank.

Mijn admin wachtwoord was inderdaad wat op de label stond maar blijkbaar heeft de modem oude firmware waarmee ik moeilijk binnengeraak. Met Firefox lukte het wel

PeterG
Superuser
  • 64592 reacties
  • 26 juli 2025

Mooi, je bent er dus weer in! Wachtwoord goed vastleggen nu op een plek waar je het indien nodig kunt vinden.

PeterG
Superuser
  • 64592 reacties
  • 26 juli 2025

Hier nog een topic met hetzelfde probleem met de 60E software.

Op de laptop.

Inloggen met Google Chrome werkt dan echt niet. Maar Firefox eigenlijk altijd wel. Je kunt ook Edge proberen. 

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 27 juli 2025

Peter, het was niet dat ik mijn wachtwoord vergeten was hé. Dat stond/staat op de label. Dus dat vastleggen is voorlopig niet nodig.

Ik wil nu vooral weten hoe ik aan de recentste firmware kom

PeterG
Superuser
  • 64592 reacties
  • 27 juli 2025

Peter, het was niet dat ik mijn wachtwoord vergeten was hé. 

Gek. Ik las dat toch bovenaan…..

Dat je het wachtwoord weer wist had ik al gelezen. Dus lees mijn reactie nog even.

Gewoon wachten. Er zit niets anders op. KPN rolt het batchgewijs (automatisch) uit. Ook bij kpn kan niet iemand op een knop drukken voor jouw modem. 

Alle box12 modems op voorraad hebben de originele firmware, want ze zijn niet aangesloten en kunnen daar dus niet de nieuwe krijgen. De oudere software werkt ook prima.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 27 juli 2025

Om het even helder te krijgen. Ik kreeg een nieuwe modem en geraakte echt niet aangelogd en kreeg telkens de boodschap dat het wachtwoord niet juist was. Heb het geprobeerd op Windows computer en Samsung tablet. Ik heb lange tijd gedacht dat het wachtwoord wijzigen soelaas zou brengen.

Op een zeker moment geprobeerd met dezelfde browser (Chrome) op telefoon en dat werkte wel en dan wist ik dat het niet aan het wachtwoord lag! Dan Edge op computer geprobeerd maar dat lukte ook niet. Wel met Firefox.

Nu hoor ik via dit forum dat mijn modem echt een oude firmware heeft en dat is het probleem van alles.

Dus zeggen dat de oude software prima werkt klopt echt niet hoor.

Iemand wist gelijk te zeggen dat het probleem dat ik schetste heel bekend was met de oude software

PeterG
Superuser
  • 64592 reacties
  • 27 juli 2025

Dus zeggen dat de oude software prima werkt klopt echt niet hoor.

Tja ​@cryp , alleen inloggen via Google Chrome in Windows werkt niet. Om dan te zeggen dat het niet goed werkt. Het is een bug in de oude software, meer niet. Alle andere functies, zeker voor internet en wifi, werken uitstekend.

Zie ook mijn reactie in JOUW EIGEN topic. Je bent nu hetzelfde aan het doen in twee topics en dat werkt verwarrend.

https://community.kpn.com/modems-123/wat-is-mijn-admin-login-voor-de-box12-638261?postid=2152823#post2152823

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 27 juli 2025

En inloggen met Edge werkt ook niet. En met een vrij recente Samsung Galaxy tablet met Chrome ging ook al niet. Wat heb ik eraan dat andere functies naar behoren werken als ik niet kon inloggen? Sorry, dit is niet zomaar een bug, vind ik. Toch bedankt voor je participatie

PeterG
Superuser
  • 64592 reacties
  • 27 juli 2025

Hoi ​@cryp 

En met de Samsung tab met de SAMSUNG BROWSER?

KPN noemt het een bug dat het niet werkt op chrome based browsers.. Ik ook.

En waarom zou je überhaupt moeten inloggen op het modem? En als het een keer nodig is om Extra wifi of gast wifi aan te zetten is dat ook eenmalig. 

Ik hoef eigenlijk nooit op het modem in te loggen. Laatste keer meer dan een jaar geleden om gast wifi aan te zetten. 

En ik ken er genoeg die nog nooit ingelogd hebben. 

Ik dus een jaar geleden voor het eerst in 10 jaar!

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 27 juli 2025

Wpa3 instellen? Mijn modem heeft standaard wpa2. Ik zeg maar iets

PeterG
Superuser
  • 64592 reacties
  • 27 juli 2025

En wie kan koppelen met je wifi? Dan moeten ze a binnen bereik van je wifi zijn en b de gegevens weten, hè. Moeten ze effe inbreken denk ik. En dan nog kunnen ze het alleen gebruiken vlak bij je huis. I say no more. 

Leen59
Wijsgeer
  • 685 reacties
  • 27 juli 2025
cryp schreef:

Wpa3 instellen? Mijn modem heeft standaard wpa2. Ik zeg maar iets

Wpa3 schijnt nog niet goed te werken op box12…

• 6091 reacties
  • 28 juli 2025

WPA3 werkt prima. Maar het is voor de meeste mensen niet relevant. Want de meeste mensen hebben wel 1 of enkele apparaten in huis die geen WPA3 ondersteunen. Dus dan moet je het terug zetten naar WPA2. 

Mobiele telefoons en laptops ondersteunen het wel. Maar heel veel andere apparaten ondersteunen geen WPA3.

Er word nu ook nog enorm veel nieuwe apparatuur verkocht die geen WPA3 ondersteund. En dat waarschijnlijk ook nooit via updates gaat krijgen.

RING deurbel. 1 van de meest verkochte "slimme" deurbelen in Nederland. Heeft op hun website staan:

"Momenteel zijn Ring-apparaten niet compatibel met WPA3."

https://ring.com/nl/nl/support/articles/8i61o/fixing-setup-issues?redirect=true

Zomaar een voorbeeld. 

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 28 juli 2025

Peter, ik sta echt van je argumentatie te kijken. Je vraagt je dus niet meer of minder af waarom wifi beveiliging behoeft. Als je dat doortrekt is er dus geen behoefte aan wpa3 en misschien ook niet af wpa2 en zelfs wep?!

In elk geval, ik vermoed dat de oude software op Mijn box 12 wpa3 nog niet ondersteunt. Maar het zou me wel verwijderen dat wpa3 niet ingesteld kan worden als alle randapparatuur het nog niet ondersteunt.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8731 reacties
  • Antwoord
  • 30 juli 2025

Hi ​@cryp, welkom op de KPN Community.

Ik zie dat je er al uit bent. Voor de meelezers zal ik het nog even samenvatten.

Maikel Drost schreef:

Dit klopt. Met de nieuwe KPN Software is er nog een andere manier om je wachtwoord terug te krijgen. In dat geval zie je op het inlogscherm van jouw modem de optie ‘wachtwoord vergeten’. Nadat je hierop hebt geklikt, druk je op de wifi knop op het modem (deze zit aan de zijkant). Hierna wordt het wachtwoord teruggezet naar het standaard wachtwoord. Dan hoef je dus niet het modem te resetten.

Maar als je nog de oude software hebt, dan kan het inderdaad soms lastig zijn om in te loggen. Daar is een workaround voor:

PeterG schreef:

PeterG
Superuser
  • 64592 reacties
  • 30 juli 2025

Natuurlijk is er beveiliging voor koppelen nodig. Anders kan iedere BL die net voor je huis staat je wifi gebruiken. 

Maar verder is je wifi sowieso beperkt tot je eigen huis en een paar meter daar buiten. In hoeverre wordt daar dan misbruik van gemaakt??? Als men het wachtwoord niet weet? Meestal WPA2 (WPA wordt niet meer ondersteund).

Dan lijkt mij WPA3 iets meer overdreven en bovendien ondersteunen alleen vrij nieuwe apparaten dat. Niemand heeft alleen maar nieuwe apparaten van zo'n beetje de laatste 2 jaar. Of je moet echt geld teveel hebben.

Maar goed. We hebben vrije keuze. Bovenstaande is mijn gedachte (eigenlijk instelling) en keuze.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2805 reacties
  • 30 juli 2025
cryp schreef:

Peter, het was niet dat ik mijn wachtwoord vergeten was hé. Dat stond/staat op de label. Dus dat vastleggen is voorlopig niet nodig.

Ik kreeg deze na ongeveer week nadat ik de KPN modem aansloot. In de nacht vond de update plaats.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 1 augustus 2025

Dat is bij mij nu gisteren ook gebeurd. Wel (vooraf) geen melding gekregen in tegenstelling tot wat KPN gezegd had

Reageer