Skip to main content
Beantwoord

Wat krijg ik voor apparatuur als nieuwe klant?

• February 7, 2026
  • 20 reacties
  • 257 keer bekeken

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2

Ben vandaag Kpn klant geworden voor 2 jaar. Internet 200/200 plus tv plus. Wat ik op de website rondkijk van Kpn ik kan niks vinden wat voor type modem ik krijg en type tv plus kastje. Zit er ook een hdmi en utp kabel bij hoelang ongeveer. Uiteraard zal het vast ergens staan op de community maar moet nog even wennen aan de layout die Ziggo heeft op zijn forum. Is even allemaal alles uitvogelen.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Ha-ns W welkom bij KPN, als je glasvezel hebt zul je waarschijnlijk een KPN Box 12 in bruikleen krijgen, zie onderstaande link voor nadere info:

Als tv-ontvanger zul je waarschijnlijk de DIW7022 TV+ box in bruikleen ontvangen, zie onderstaande link voor nadere info:

https://community.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-box-149

Als nieuwe klant krijg je alle benodigde kabels meegeleverd.

20 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 7, 2026

Je krijgt als modem de Box12

En de standaard TV+ box, tenzij je expliciet de Soundbox hebt aangegeven. 

moet nog even wennen aan de layout die Ziggo heeft op zijn forum 

Ziggo?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 7, 2026

Beste ​@Ha-ns W welkom bij KPN, als je glasvezel hebt zul je waarschijnlijk een KPN Box 12 in bruikleen krijgen, zie onderstaande link voor nadere info:

Als tv-ontvanger zul je waarschijnlijk de DIW7022 TV+ box in bruikleen ontvangen, zie onderstaande link voor nadere info:

https://community.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-box-149

Als nieuwe klant krijg je alle benodigde kabels meegeleverd.

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 7, 2026

Je krijgt als modem de Box12. 

En de standaard TV+ box, tenzij je expliciet de Soundbox hebt aangegeven. 

moet nog even wennen aan de layout die Ziggo heeft op zijn forum 

Ziggo?

Klopt ​@PeterG ik kom van Ziggo vandaan ruim 30 jaar gezeten daar van Chello, Upc, Ziggo meegemaakt. Toch maar is de stoute schoenen aangetrokken om te gaan switchen altijd spannend of alles idd goed gaat en idd werkt. Zeer benieuwd naar het android boxje qua beeldkwaliteit en gebruiksgemak uiteraard is dit voor iedereen verschillend hoe hij of zij dat beleefd. Zelf stel ik hoge eisen aan tv kijken. Ben alleenstaand beetje surfen, mailen, googlen niks spannends eigenlijk dus internet 200/200 meer dan zat. Had nog goedkoper gekund voor die ene euro. Bij Ziggo heb ik nog deze week internet 100/25 en de Next Mini. Ik val onder de categorie senioren die niet zo gauw switchen maar toch gedaan. Voor twee jaar een contract afgesloten donderdag komt er een monteur van Kpn voor wat meerwerk en installatie. Wat voor mij belangrijk is stabiel internet en tv kijken. Bij Ziggo eigenlijk weinig tot geen problemen gehad in de loop de jaren. Het tv gedeelte vond ik goed de Next Mini en de gewone Next heb ik ook nog gehad.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Zelf stel ik hoge eisen aan tv kijken. [...] Bij Ziggo eigenlijk weinig tot geen problemen gehad in de loop de jaren. Het tv gedeelte vond ik goed de Next Mini en de gewone Next heb ik ook nog gehad.

Spannend om dan over te stappen, zonder dat je weet wat je krijgt. Hopelijk bevalt het! 🤞

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Ha-ns W en welkom hier! Ook welkom bij KPN. Wat leuk dat je voor ons gekozen hebt. 😁

Ben je al een beetje gewend aan de Community hier? Mocht je het leuk vinden om je voor te stellen dan hebben we daar een topic voor! Voorsteltopic | KPN Community
Ik zie aan je profielfoto en je profielomschrijving ook dat dit topic waarschijnlijk wel wat voor jou is Huisdieren-topic 2 | KPN Community. Ik hoop daar meer foto's van je katten te zien want ze zien er prachtig uit! 💚

We hebben verder dus ook een Kennisbank | KPN Community met handige tips en artikelen. Ook hebben we Product Updates | KPN Community, dus mocht je het leuk vinden om op de hoogte te blijven van alle updates dan kun je je via de ‘Abonneren’ knop rechts bovenin aanmelden voor updates. Dan krijg je mail zodra er een nieuwe Product Update is. 😄

Hopelijk zien we je hier vaker! Ik hoop ook dat je diensten bevallen en maak gerust een topic aan als je toch ergens tegenaan loopt of vragen over hebt. 🙂
We helpen je graag!

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 8, 2026

@Sanne van KPN  bedankt voor je tips en hartelijke welkomst reactie. Had idd de kennisbank gevonden item Kpn tv plus verder ook geabonneerd op de updates super handig dit dan weet je altijd of er updates aankomen. Verder vandaag de community rondgestruind tips en tricks omtrent beeldkwaliteit en instellingen Kpn tv plus. Zo zijn we voor aanstaande donderdag goed voorbereid als de monteur komt en voor eventuele instellingen naast de standaard instellingen. Het voorsteltopic en huisdierentopic zal ik is komende dagen rustig bekijken. Verder de Kpn tv plus app draait als een tierelier ook streamen via AirPlay van Apple gaat goed. Via de website Kpn tv is het ook mogelijk via de tablet te kijken al met al genoeg mogelijkheden. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 9, 2026

Welkom ​@Ha-ns W 
Wederom een dierenvriend, daar houden we van, je kunt veel plezier vinden  in de huisdierentopic2 waar ​@Sanne van KPN het al over heeft, kun je heel wat foto's van je dieren er in kwijt.

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 9, 2026

Hi ​@Ha-ns W en welkom hier! Ook welkom bij KPN. Wat leuk dat je voor ons gekozen hebt. 😁

Ben je al een beetje gewend aan de Community hier? Mocht je het leuk vinden om je voor te stellen dan hebben we daar een topic voor! Voorsteltopic | KPN Community
Ik zie aan je profielfoto en je profielomschrijving ook dat dit topic waarschijnlijk wel wat voor jou is Huisdieren-topic 2 | KPN Community. Ik hoop daar meer foto's van je katten te zien want ze zien er prachtig uit! 💚

We hebben verder dus ook een Kennisbank | KPN Community met handige tips en artikelen. Ook hebben we Product Updates | KPN Community, dus mocht je het leuk vinden om op de hoogte te blijven van alle updates dan kun je je via de ‘Abonneren’ knop rechts bovenin aanmelden voor updates. Dan krijg je mail zodra er een nieuwe Product Update is. 😄

Hopelijk zien we je hier vaker! Ik hoop ook dat je diensten bevallen en maak gerust een topic aan als je toch ergens tegenaan loopt of vragen over hebt. 🙂
We helpen je graag!

Hoi ​@Sanne van KPN  inmiddels mij eigen voorgesteld en vooral wat leuke foto’s op de huisdierentopic.

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 9, 2026

Welkom ​@Ha-ns W 
Wederom een dierenvriend, daar houden we van, je kunt veel plezier vinden  in de huisdierentopic2 waar ​@Sanne van KPN het al over heeft, kun je heel wat foto's van je dieren er in kwijt.

Hoi ​@huistijger ze staan erop hoor op de huisdierentopic veel kijkplezier😜

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2026

Beste ​@Ha-ns W ik lees in je voorsteltopic dat je KPN thuis combineert met een Simyo mobiel abo.

Aan de KPN-kant ga je geen combivoordelen krijgen. 

Aan de Simyo-kant krijg je, omdat je een KPN thuis abo hebt, extra mobiele data.

Dit even voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 9, 2026

Geweldig ​@Ha-ns W 
Ik heb er drie, ooit had ik er 7 stuks, maar die zijn alle 7 inmiddels al overleden, nu heb ik een zwarte Britse korthaar en twee andere katten.
't zijn mijn kinderen.

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 9, 2026

Beste ​@Ha-ns W ik lees in je voorsteltopic dat je KPN thuis combineert met een Simyo mobiel abo.

Aan de KPN-kant ga je geen combivoordelen krijgen. 

Aan de Simyo-kant krijg je, omdat je een KPN thuis abo hebt, extra mobiele data.

Dit even voor de duidelijkheid om misverstanden te voorkomen.

Klopt ​@JanD dat had ik ook gezien uiteraard ook bij Kpn zelf gekeken de prijzen bij Simyo zijn gunstig. 

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 9, 2026

Geweldig ​@Ha-ns W 
Ik heb er drie, ooit had ik er 7 stuks, maar die zijn alle 7 inmiddels al overleden, nu heb ik een zwarte Britse kortheer en twee andere katten.
't zijn mijn kinderen.

@huistijger Ik denk er zelf ook zo over zijn mijn kinderen sinds 2 jaar 2 Abessijntjes erbij samen met een Burmilla. Foto’s staan op de huisdieren topic. Het blijft leuk katten om je heen te hebben.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 9, 2026

Een kortheer ​​​@huistijger ? 😎

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 9, 2026

Hahahah, ​@PeterG Het was me niet opgevallen, maar inderdaad dat stond er, twee keer fout want het is een meisje en geen kortheer, afijn ik heb het al hersteld. 
Dank je Peter

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2026

Klopt ​@JanD dat had ik ook gezien uiteraard ook bij Kpn zelf gekeken de prijzen bij Simyo zijn gunstig. 

Beste ​@Ha-ns W daarom hebben wij ook mobiel bij Simyo.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 9, 2026

Simyo gunstig?

Nog geen € 10 inderdaad. Maar dan moet ik wel m'n ESPN en pluspakket nog betalen!

Nu heb ik die gratis en is m'n mobiele abonnement bij kpn feitelijk met geld toe!

@JanD , ​@Ha-ns W 

Bovendien krijg ik bij storing op de vaste lijn gratis 100 GB voor een week. Dat is met Simyo ook niet. Via m'n Hotspot kan ik dan ook nog tv kijken via de app in de smart-tv. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 9, 2026

Die zogenaamde gratis pakketten betaal je uiteindelijk zelf door de hogere abokosten van KPN mobiel t.o.v. Simyo mobiel.

Sigaar uit eigen doos dus.

Ha-ns W
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Helper
  • February 9, 2026

Die zogenaamde gratis pakketten betaal je uiteindelijk zelf door de hogere abokosten van KPN mobiel t.o.v. Simyo mobiel.

Sigaar uit eigen doos dus.

Hoi ​@JanD dat was dus ook mijn gedachte gang. Had natuurlijk alles uitgevogeld van te voren.😁😜

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik zag je berichten in het huisdierentopic en het voorsteltopic ​@Ha-ns W! Heel erg leuk, en wat een mooie kattenkinders heb je. 😄

Fijn dat de TV+ App en het TV kijken via de website allemaal goed gaan. Ik ben erg benieuwd wat je van de diensten vindt als de monteur morgen is langs geweest. 
Super ook dat je de Product Updates en de kennisbank al gevonden hebt. 😁
Heel erg leuk dat je hier al zo actief bent! 💚