Skip to main content
Beantwoord

Wat zijn de afmetingen van de Box12 modem?

• July 12, 2026
  • 6 reacties
  • 110 keer bekeken

Hallo,

ik ben de voorbereidingen aan het maken voor mijn nieuwe glasvezel aansluiting.

Nu wil ik een plekje vrijmaken in de meterkast waar ik het modem aan de wand kan bevestigen, hiervoor heb ik de afmetingen van het modem met de bevestigingsgaten nodig, heb al op het forum gezocht maar nog niets kunnen vinden.

Is er een tekening beschikbaar met deze maten?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@pretorian ,

Net zelf gemeten : 

Breedte : 24 cm 

Hoogte : 17 cm 

Diepte : 4 cm  (met beugel 9 cm)

Meer informatie : 

De bevestigingsgaten zitten halverwege (in het midden dus) geheel links en geheel rechts. Klik op de foto hierboven voor een vergroting. 

edit : foto beugel toegevoegd. 

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 12, 2026

Hallo ​@pretorian ,

Net zelf gemeten : 

Breedte : 24 cm 

Hoogte : 17 cm 

Diepte : 4 cm  (met beugel 9 cm)

Meer informatie : 

De bevestigingsgaten zitten halverwege (in het midden dus) geheel links en geheel rechts. Klik op de foto hierboven voor een vergroting. 

edit : foto beugel toegevoegd. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 12, 2026

In aanvulling hierop: die bevestigingsgaten worden gebruikt door een meegeleverde ophangbeugel. Daarin zitten twee ophanggaten in het midden, 5 cm uit elkaar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 12, 2026

Allebei bedankt, ik ga een beugel maken zodat het modem 6 cm vanaf de muur komt, deze ruimte heb in nodig omdat de aansluitingen voor mij aan de muurkant zitten.

Hij gaat mijn huidige Ziggo modem vervangen, die is iets groter dus ik hou nog wat ruimte over.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 12, 2026

Die beugel zit er al bijgeleverd. De diepte met beugel is ongeveer negen centimeter. 

Die extra info heb ik in mijn eerste reactie erbij gezet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 12, 2026

Dat lijkt precies wat ik nodig heb, ik wacht met spanning op mijn installatie pakket.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@pretorian, welkom bij de community en ook van harte welkom bij KPN! 😺

Ik zie dat je inmiddels al goed bent geholpen. Bedankt allemaal voor het meedenken, en een extra dankjewel aan ​@Noordzee voor de moeite om het modem zelfs even op te meten! 👏

Fijn om te lezen dat de meegeleverde ophangbeugel precies lijkt te passen bij wat je nodig hebt. Ik wens je alvast heel veel plezier met je nieuwe KPN-aansluiting!

Mocht je tijdens de installatie of daarna nog vragen hebben, dan weet je ons hier bij de community altijd te vinden!