Skip to main content
Beantwoord

Webinterface Box 12 niet bereikbaar: "Wrong login information"

• January 14, 2026
  • 22 reacties
  • 80 keer bekeken

Erikahutten
Deelnemer

Goedemiddag,

Zou je mij kunnen helpen?

Ik kan niet inloggen in de webinterface van modem V12.

Vandaag op verzoek van de KPN helpdesk meerdere malen een harde reset gedaan(terug naar fabrieksinstellingen)

Ik wil graag de 2.4ghz en 5ghz apart uitzenden.

Helaas is dit door de harde reset uit gezet naar alleen WIFI 6.

Nu werken mn slimme apparaten niet meer

Maar ik kan maar niet inloggen op de webinterface blijf de melding krijgen:

wrong login information:

HELP

Gr Erika

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Erikahutten, welkom hier en fijn om te zien dat je op weg bent geholpen en dat alles nu goed werkt. 

Nagenoeg alle modems zijn overgezet naar de nieuwe software, sporadisch zien we dat het bij sommige niet is gelukt. LuToLu heeft ook gelijk dat er soms nog modems worden omgewisseld voor exemplaren die nog inderdaad uit het magazijn komen. Een reset hoort dit op te lossen. Een reset zorgt er juist niet voor dat een modem weer de oude software krijgt. Doe dit dus gerust. 

Voor andere meelezers: mocht je na een reset toch niet de nieuwe KPN software krijgen? Wij horen dit graag. Maak dan een nieuw topic aan en vul je profiel aan met je gegevens. Dan kijken wij mee en pushen de nieuwe software op afstand. 😊

22 reacties

JanD
Superuser
  • January 14, 2026

Beste ​@Erikahutten wifi6ax geldt zowel voor de 2,4- als de 5.0-band, alleen hebben sommige producten moeite met het zelf onderscheiden van de beide banden, meestal producten van twijfelachtige B-kwaliteit van ‘ali baba’of zo.

Zie onderstaande link  voor aanvullende info en hulp:

Succes

Erikahutten
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2026

Goedemiddag,

Ik weet hoe ik het moet instellen, alleen daar ligt juist het probleem.

Daar kom ik niet bij.
Ik kan niet inloggen op de modem, om dit apart aan te geven.

ik krijg dit te zien:

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Ik heb meegemaakt dat Microsoft Edge de loginpagina van een Box 12 vertaalde, en toen werkte inloggen ook niet. (Dat was toen van Engels naar Nederlands, maar misschien is het ook zoiets bij jou?) Gek genoeg werkte inloggen via het IP-adres toen wel. Ik denk, achteraf, dat er in dat geval misschien niet vertaald werd.

Of heb je misschien “gekke” tekens zoals een @ in je wachtwoord? (Dat zou gewoon moeten werken, natuurlijk. Maar soms toch niet. Ik weet niet of de modem-loginpagina daar ook last van heeft.)

JanD
Superuser
  • January 14, 2026

Mijn ervaring is dat een andere browser wel eens hielp, ik weet niet meer precies welke, maar het was niet Chrome of Edge ​@Erikahutten 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 14, 2026

Vandaag op verzoek van de KPN helpdesk meerdere malen een harde reset gedaan(terug naar fabrieksinstellingen)

En je probeert nu dus het wachtwoord dat op de sticker van het modem staat?

Mijn ervaring is dat een andere browser wel eens hielp

En misschien ook wel een incognito-venster in je huidige browser (of cookies en cache wissen).

Erikahutten
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2026

En je probeert nu dus het wachtwoord dat op de sticker van het modem staat?

Mijn ervaring is dat een andere browser wel eens hielp

En misschien ook wel een incognito-venster in je huidige browser (of cookies en cache wissen).

Ja klopt.

Allereerste keer geen ww ingevuld. En daar na met ww van sticker. 

Erikahutten
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2026

Nieuwe ontwikkeling.

De wifi opties 2.4 en 5 ghz zijn zichtbaar geworden. Kan er alleen niet mee verbinden. Ww onjuist. Zowel het ww van de sticker als de eigen gemaakte ww werken niet.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 14, 2026

Jij zit nog op oude software ​@Erikahutten, heb jij nooit een sms gehad over een update ?

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • January 14, 2026

Hallo ​@Erikahutten, dit lijkt toch echt de inlog pagina van de oude Box 12 software. Die had inderdaad vaak problemen met inloggen en mij lukte het toen alleen goed met Firefox. Maar het kan goed zijn dat morgen de pagina er anders uitziet. 

Een fabrieksreset zou de Box 12 weer goed moeten aanmelden bij de 'KPN update server' zodat deze de update krijgt naar de nieuwe KPN software. 

Ik dacht eigenlijk dat alle modems, maar zeker de Box 12, al op de nieuwe software zouden draaien. 

Erikahutten
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2026

Ik wacht nog even rustig af.

Kpn zou vandaag bellen

Erikahutten
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2026

Allen bedankt. 

Wonderlijk niets gehoord van KPN.

Maar na de vele herstarten,lijkt de modem alle updates te hebben ontvangen.

En kon ik vandaag via de mijnkpn app inloggen op de nieuwe omgeving en het ww resetten.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 15, 2026

Welke versie zit je nu op ?

Erikahutten
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2026

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 15, 2026

Top, je hebt nu de nieuwste versie. Hiermee moeten alle login problemen mee verholpen zijn (dat kwam alleen in de oude software voor).

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 15, 2026

Klinkt alsof de helpdesk daar voortaan wel voor mag waarschuwen, als die vragen om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. 🤓

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 15, 2026

Klinkt alsof de helpdesk daar voortaan wel voor mag waarschuwen, als die vragen om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. 🤓

Voor wat moeten ze waarschuwen?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 15, 2026

Voor de mogelijke inlogproblemen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 15, 2026

Alle modems zouden om moeten zijn naar de nieuwe software, ik denk niet dat ze er nog vanuit gaan dat mensen op de oude software zitten.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 15, 2026

Oh, ik begreep dat de fabrieksreset die oude software teruggezet had? (Zo ja: als je dan zo’n fabrieksreset laat doen, dan is een uitleg over hoe je kunt inloggen wel op z’n plaats.)

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 15, 2026

Oh, ik begreep dat de fabrieksreset die oude software teruggezet had? (Zo ja: als je dan zo’n fabrieksreset laat doen, dan is een uitleg over hoe je kunt inloggen wel op z’n plaats.)

Nee, dit is onmogelijk; eenmaal de nieuwe firmware erop, kun je niet meer terug.

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • January 16, 2026

Het enige wat ooit zou kunnen is dat je na omwisselen van het modem in een KPN winkel weer op de oude software zit, want die apparatuur staat al een tijdje in het magazijn, ik heb dit zelf ook gehad. En dan is aansluiten en wachten vaak niet genoeg. Ik heb toen pas na een reset naar fabrieksinstellingen de nieuwe software ontvangen. Dit is hier als eens eerder besproken dat het zo zou moeten lukken, en anders een topic starten en aangeven dat je nog op de oude software zit want dan zou een moderator e.e.a. kunnen forceren heb ik begrepen maar dat doen ze niet zomaar. Dus eerst altijd de reset naar fabrieksinstellingen proberen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 17, 2026

Hi ​@Erikahutten, welkom hier en fijn om te zien dat je op weg bent geholpen en dat alles nu goed werkt. 

Nagenoeg alle modems zijn overgezet naar de nieuwe software, sporadisch zien we dat het bij sommige niet is gelukt. LuToLu heeft ook gelijk dat er soms nog modems worden omgewisseld voor exemplaren die nog inderdaad uit het magazijn komen. Een reset hoort dit op te lossen. Een reset zorgt er juist niet voor dat een modem weer de oude software krijgt. Doe dit dus gerust. 

Voor andere meelezers: mocht je na een reset toch niet de nieuwe KPN software krijgen? Wij horen dit graag. Maak dan een nieuw topic aan en vul je profiel aan met je gegevens. Dan kijken wij mee en pushen de nieuwe software op afstand. 😊