Skip to main content

Hallo allemaal,

Wie heeft er ook last van dat het instellen van je eigen KPN-modem (Experia Box 12) enorm traag is? Ik zit met een bekabelde verbinding hier op de laptop en als ik dan naar de homepage van de modem ga, om een en ander in te stellen, dan is het switchen van pagina's daar enorm traag. Je kunt op de pictogrammen klikken om bijvoorbeeld naar de instellingen voor parental control e.d. te gaan, maar dat gaat tergend langzaam. Soms geeft de browser zelfs weleens een melding (pop-up) of ik nog wel wil blijven wachten omdat de pagina niet reageert. Ik merk dit voornamelijk na een laatste update van dit modem, waarna ook de interface er wat anders uit is komen te zien. Het is heel vervelend, omdat je ontzettend lang moet wachten om bij de juiste instellingen te komen. Ik heb al een keer geprobeerd het modem opnieuw te starten, de laptop waarop ik het wil regelen ook al opnieuw gestart, gecontroleerd in een andere browser (zowel Firefox als Chrome) en gezorgd voor de nieuwste versies van die browsers. Het lijkt echt in de interface van het modem zelf te zitten.

Bekend probleem. Hier hebben heel veel mensen last van. Resetten wil soms wel eens helpen, maar ook niet altijd. Er word weleens gezegd: de Experiabox v10 is het beste modem wat KPN heeft. Dat is tot op vandaag nog steeds waar denk ik. 


Af en toe denk ik weleens: tijd voor een eigen modem/router. Maar ja, dat is ook weer een gedoe (en een uitgave). Bedankt voor je reactie, Nick.


Aanvulling: ik heb inmiddels de Fritzbox in huis en dat is een verademing qua interface.

 

Admin: 

Â