Skip to main content
Beantwoord

Websites blokkeren via KPN Box 12 webinterface

• 24 juni 2025
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Samen met mijn zoon ben ik nu een tijdje bezig om het gebruik van bepaalde website te blokkeren. In het verleden had ik een aparte modem waarin dit geen probleem was.

Is dit in de kpn modem box 12 niet mogelijk? Lijkt mij vreemd ik zie vastbiets over het hoofd.

Beste antwoord door Vulpen

Eventueel zou je een PiHole of Adguard Home in kunnen zetten als DNS om zaken te kunnen blokkeren. Brengt wel met zich mee dat je standaard 1 of 2 extra apparaten (pc/raspberry Pi) moet hebben draaien in je netwerk. 

Bekijk origineel

3 reacties

• 5720 reacties
  • 24 juni 2025

Nee dat kan niet.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 juni 2025

Als het echt om bepaalde websites gaat, dan kun je kijken naar een ouderlijk toezicht app zoals Qustodio of andere gratis opties.

Daar blokkeer je de bepaalde sites op de specifieke apparaten van je kind, zonder dat je dat zelf merkt.

Dan kun je bij je kpn blijven en hoef je niet over te stappen naar een andere internetprovider.

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Medewerker
  • 295 reacties
  • Antwoord
  • 25 juni 2025

Eventueel zou je een PiHole of Adguard Home in kunnen zetten als DNS om zaken te kunnen blokkeren. Brengt wel met zich mee dat je standaard 1 of 2 extra apparaten (pc/raspberry Pi) moet hebben draaien in je netwerk. 

Reageer