Skip to main content
Beantwoord

WebUI Box 12 loopt vast bij Thuisnetwerk overzicht en SuperWifi punten lijken inactief

• January 6, 2026
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

Na veel ellende met de oude software blijkt na enige tijd de nieuwe software voor box12 ook niet optimaal.

Na aanvankelijk goed gewerkt te hebben ontstonden er al snel nieuwe eigenaardigheden. Ben het vertrouwen in de nieuwe software zo langzamerhand verloren. Zo loopt de software “vast” bij het opvragen van een overzicht van het thuisnetwerk. Lijken (?) alle superwifi punten ineens inactief (alles is echter overal “groen”) waardoor alle apparaten op de box12 lijken te zijn aangesloten. Dit terwijl ik er van overtuigd ben dat er een deel van het verkeer (gezien de thuissituatie) via de wifi-super punten moet lopen. Als oplossing voor problemen als deze wordt meestal een herconfiguratie voorgesteld. Maar daar heb ik zo langzamerhand, gezien de inspanningen, wel genoeg van. Dus laat ik het maar zo omdat alles m.u.v. het beheersysteem box12 werkt. 
En toch blijft er een gevoel van teleurstelling dat KPN blijkbaar niet in staat is om te zorgen voor degelijke, betrouwbare software.

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Marez, goed dat je dit aankaart! De topologie (weergave van de aangesloten apparaten) is inderdaad nog niet helemaal wat het zijn moet. 
Daar zijn we nog mee bezig, dus hopelijk kunnen we met toekomstige updates het vertrouwen weer terugwinnen. 🤞🏻

Wat het vastlopen betreft, gebeurt dat op alle apparaten? Je kunt het modem even herstarten door hem 2 minuten stroomloos te houden en daarna weer aan te sluiten. 
Zo reset je niks en hoef je ook niets opnieuw in te stellen. Ik ben benieuwd of de webinterface dan weer doet wat hij moet doen. 

We houden overigens elke update voor de Box 12 bij in onze Box 12 Product Updates. Daar kun je ook zien wat bekende problemen zijn en wat we met elke update aangepast hebben. 
Mocht je deze handig vinden, dan kun je via de knop rechts bovenin op ‘Abonneren’ drukken. Dan krijg je een mail wanneer er een nieuwe product update is. 🙂

3 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 8, 2026

Hi ​@Marez, goed dat je dit aankaart! De topologie (weergave van de aangesloten apparaten) is inderdaad nog niet helemaal wat het zijn moet. 
Daar zijn we nog mee bezig, dus hopelijk kunnen we met toekomstige updates het vertrouwen weer terugwinnen. 🤞🏻

Wat het vastlopen betreft, gebeurt dat op alle apparaten? Je kunt het modem even herstarten door hem 2 minuten stroomloos te houden en daarna weer aan te sluiten. 
Zo reset je niks en hoef je ook niets opnieuw in te stellen. Ik ben benieuwd of de webinterface dan weer doet wat hij moet doen. 

We houden overigens elke update voor de Box 12 bij in onze Box 12 Product Updates. Daar kun je ook zien wat bekende problemen zijn en wat we met elke update aangepast hebben. 
Mocht je deze handig vinden, dan kun je via de knop rechts bovenin op ‘Abonneren’ drukken. Dan krijg je een mail wanneer er een nieuwe product update is. 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2026

Dank Sanne. Ga ik proberen. Overigens zag ik nu dat er ook een update (december 2025) voor de firmware is. Kan ik die zelf installeren of moet ik gewoon wachten tot ik aan de beurt ben ?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Top! Ik hoop dat het werkt. 

Je kunt de update ook zelf binnenhalen via de webinterface of de MijnKPN app. 😄 Als hij daar beschikbaar is voor jou dan kun je hem via die weg updaten.