Skip to main content
Antwoord

Wegvallende verbinding na update van Experia Box V10

• September 16, 2025
  • 2 reacties
  • 64 keer bekeken

Na de laatste update van modem Experia Box v10 al meerdere keren zonder ethernet en wifi gezeten (geen tv). Met thuiswerk niet echt gewenst! Meerdere test geven aan dat er geen problemen zijn. Ook een reset naar fabrieksinstellingen heeft ongeveer een week gewerkt. Vraag mij af of dit een bekend probleem is?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Eddy B., welkom op onze community! De laatste update heeft wel wat dingen veranderd in de software van de V10, specifiek als je ook superwifi punten gebruikt. Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je een superwifi punt bij je V10 hebt staan, wat voorheen het advies was. Dit is nu niet meer nodig en kan juist problemen geven. Dit superwifi punt kan nu beter iets verder weg staan zodat de V10 zijn eigen wifi goed kan uitzenden.

Op onze product updates pagina kun je alles vinden over de laatste updates van de V10: Product updates | V10

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 18, 2025

Hoi ​@Eddy B., welkom op onze community! De laatste update heeft wel wat dingen veranderd in de software van de V10, specifiek als je ook superwifi punten gebruikt. Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je een superwifi punt bij je V10 hebt staan, wat voorheen het advies was. Dit is nu niet meer nodig en kan juist problemen geven. Dit superwifi punt kan nu beter iets verder weg staan zodat de V10 zijn eigen wifi goed kan uitzenden.

Op onze product updates pagina kun je alles vinden over de laatste updates van de V10: Product updates | V10

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 20, 2025

Beste Thomas, dank voor de reactie. Het superwifi punt hing inderdaad in de meterkast naast de V10.

Ik heb deze nu naar een andere locatie verplaatst waar ik ook een vast netwerk heb liggen. Afwachten of dit de oplossing is voor hiervoor gemelde probleem.