Skip to main content

Beste,

Vandaag ben ik ingelogd op mijn Box 12 en zag dat daar een volledig nieuwe GUI aanwezig was, en nieuwe functionaliteiten erg mooi! Bij de instellingen stond de melding dat er een nieuwe firmware beschikbaar was, die heb ik toen ook aangeklikt. Maar vervolgens gaat het mis, na de update:

 

De pagina blijft eindeloos laden (groene cirkel) op het adres http://192.168.2.254/#/
DHCP werkt wel ik krijg netjes een IP adres met ook bovenstaand IP adres als gateway.
Ik probeer dit bekabeld rechtstreeks op de box12.

Daarnaast is mijn internet al meerdere malen weg gevallen (het lampje internet blijft WEL groen op de Box12) ook bekabeld getest. Op dat moment kan ik de box12 pingen, maar is er geen verbinding met het het www.

Ook na het (meerdere malen) herstarten van de modem + een reset is bovenstaande niet opgelost.


De “Servicetool geen diensten” geeft overigens ook aan dat mijn modem niet gedetecteerd is (zelf als ik WEL internet verbinding heb)
 

Heeft mijn handmatige firmware update wellicht het modem defect gemaakt?
Zo ja, hoe vraag ik dan (spoedig) een nieuwe aan?

 

Alvast bedankt voor uw reactie.

Hoi @JaapVZ en welkom hier op ons forum!

Dat zou niet moeten gebeuren dus goed dat je hier melding van maakt. Hoe heb je de Experia Box precies een gereset? Gewoon door met een paperclip of tandenstoker het reset gaatje ingedrukt te houden? Ik kijk in ieder geval graag even mee; zou jij daarom je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Vanuit daar kijk ik graag hoe verder. 


Dag @JanZ_ 

Bedankt voor jouw reactie; Ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt.

Klopt, ik heb met een tandenstoker in het reset gaatje gedrukt en in blijven drukken totdat hij ging herstarten (dus lampje weer rood werd) Nadat hij weer was opgestart, werkte het internet ook wel weer tijdelijk, maar liep vervolgens weer na een uur / half uur vast.  (verbinding bleef actief, maar www was niet meer te benaderen, het internet lampje bleef wel groen)

Heb hem meerdere malen gereset en vervolgens ook (3x) telefonisch contact gehad met de KPN helpdesk. Die konden mij niet verder helpen omdat (bijna tot mijn frustratie) het uitvraag-script uit kwam op een dempingsprobleem van mijn glasvezel kastje….en er geen probleem zou zijn met het modem.

Waar ik nog steeds niet het modem (bekabeld) kon benaderen.

Ik mocht hem wel zelf wel om gaan ruilen bij een KPN winkel waar hij op voorraad was, een nieuwe opsturen was geen optie.


Ik heb het die dag toen even laten zitten, en gewoon de modem herstart als hij weer vast liep.

Echter tot mijn verbazing, de volgende ochtend het internet nog steeds werkte, de rest van de dag ook.
Dus proberen in te loggen op de modem, en voila hij is weer te benaderen en geeft nu ook aan dat hij de laatste firmware versie heeft (v12.c.23.04.39)

Hij werkt nu al ruim 60 uur zonder problemen, kan het zijn dat er nogmaals firmware update is gepushed naar mijn modem welke dit issue verholpen heeft?


Helaas, net om 16:46 weer een spontane reboot van het modem gehad.


Dag @JanZ_ 

Bedankt voor jouw reactie; Ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt.

Klopt, ik heb met een tandenstoker in het reset gaatje gedrukt en in blijven drukken totdat hij ging herstarten (dus lampje weer rood werd) Nadat hij weer was opgestart, werkte het internet ook wel weer tijdelijk, maar liep vervolgens weer na een uur / half uur vast.  (verbinding bleef actief, maar www was niet meer te benaderen, het internet lampje bleef wel groen)

Heb hem meerdere malen gereset en vervolgens ook (3x) telefonisch contact gehad met de KPN helpdesk. Die konden mij niet verder helpen omdat (bijna tot mijn frustratie) het uitvraag-script uit kwam op een dempingsprobleem van mijn glasvezel kastje….en er geen probleem zou zijn met het modem.

Waar ik nog steeds niet het modem (bekabeld) kon benaderen.

Ik mocht hem wel zelf wel om gaan ruilen bij een KPN winkel waar hij op voorraad was, een nieuwe opsturen was geen optie.


Ik heb het die dag toen even laten zitten, en gewoon de modem herstart als hij weer vast liep.

Echter tot mijn verbazing, de volgende ochtend het internet nog steeds werkte, de rest van de dag ook.
Dus proberen in te loggen op de modem, en voila hij is weer te benaderen en geeft nu ook aan dat hij de laatste firmware versie heeft (v12.c.23.04.39)

Hij werkt nu al ruim 60 uur zonder problemen, kan het zijn dat er nogmaals firmware update is gepushed naar mijn modem welke dit issue verholpen heeft?

Jij bedankt voor de toelichting @JaapVZ!

 

Helaas, net om 16:46 weer een spontane reboot van het modem gehad.

Een modem dat zichzelf spontaan reboot lijkt me niet de bedoeling en indien nodig ga ik kijken of ik deze voor je om kan ruilen Hoe is het na de reboot van eergisteren eigenlijk gegaan?


Heb het nu een tijdje aangekeken en het lijkt stabiel; Modem geeft uptime van 10 dagen. 


Heb het nu een tijdje aangekeken en het lijkt stabiel; Modem geeft uptime van 10 dagen. 

Modems waar de update knop wordt geklikt gaan door 3 fases heen:

  1. Er wordt contact gemaakt met de update server en de nieuwe software wordt opgehaald.
  2. De nieuwe software wordt weggeschreven op een intern stukje geheugen dat ook zonder stroom bewaard blijft.
  3. Als het saven goed gelukt is wordt er een signaal gegeven om te herstarten en wordt er een interne software schakelaar omgezet om op te starten vanaf de nieuw geladen software.

Soms lukt stap 2 wel maar blijkbaar loopt stap 3 niet correct door. Je blijft dan eigenlijk hangen op de voorgaande software met de mogelijkheid dat na een aantal corrigerende acties zoals herstart etc het daarna wel lukt waarna je dus het effect krijgt dat je toch de nieuwe versie te zien krijgt.

Dit soort apparaten werken vaak met een stukje extra opslagruimte om in het geval van storingen terug te kunnen vallen op de voorgaande softwareversie.


Helaas moet ik toch weer melden dat het zelfde probleem terug komt. Was tijdje stabiel maar ik ben nu al weer 1 a 2x per dag het modem aan het herstarten omdat hij vast hangt en geen internet meer heeft.

 

@JanZ_ zou jij ons verder willen helpen, want dit is niet de stabiele overstap naar KPN hoe wij het gehoopt hadden.


Heb je het modem nog gereset sinds deze laatste melding, Jaap? Ik zie een uptime van 7 dagen op dit moment, en geen verbrekingen na de 21e. Wat erop wijst dat aan onze kant alles in orde lijkt. 


Heb je het modem nog gereset sinds deze laatste melding, Jaap? Ik zie een uptime van 7 dagen op dit moment, en geen verbrekingen na de 21e. Wat erop wijst dat aan onze kant alles in orde lijkt. 

Nee, ik had hem weer meerdere malen herstart (met interval van aantal uren) nadat hij geregeld “vast” liep. (dus modem gaf groene lampjes, maar is niet meer te benaderen, webUI laad niet en internet werkt dan ook niet)

Nu is hij inderdaad al weer een week stabiel en webUI ook netjes te benaderen.
Dus er is ook niet echt een patroon dat hij na een bepaalde tijd vast loopt, lijkt gewoon totaal willekeurig vorige keer was het ook ruim 10 dagen goed, en vervolgens weer 2 dagen geregeld aan het herstarten.

Aan “jullie” kant, bedoel je dan ook het modem? Want anders praten we denk langs elkaar aangezien het op jullie netwerk vast goed zit alleen de hardware welke hier verbinding mee moet maken lijkt te haperen ;)
 


Dagje thuiswerken, midden in een meeting pats-boem verbinding weg.
Even later weer terug, snel inloggen op het modem en jahoor, weer een spontane reboot van het modem! Dus was weer ongeveer 10 dagen.

Ik zit nu al vanaf de overstap met onstabiele verbinding, al ruim een maand bezig met servicedesk en hier op het forum. Kan er a.u.b. actie ondernomen worden in plaats van afwachten tot de volgende reboot @JanZ_ 


 

 


Dit is een probleem met de firmware van de Box 12. KPN doet er helemaal niets aan. Daarom zijn verscheidene mensen waaronder ik overgestapt naar een Fritzbox. KPN heeft de boel namelijk niet op orde en reageert nergens inhoudelijk op. Sterker nog, ze blijven die bagger firmware update lekker uitrollen en de klant mag in de stront zakken. Een vergoeding voor gemaakte kosten om de door hun veroorzaakte problemen zelf op te lossen hoef je ook niet te verwachten.

Ik zou je aanraden om over te stappen naar een Fritzbox of weg te gaan bij KPN als je dat niet wilt. Die Box 12 is een totale ramp. En daarvoor is maar één partij verantwoordelijk: KPN.


Dit is een probleem met de firmware van de Box 12. KPN doet er helemaal niets aan. Daarom zijn verscheidene mensen waaronder ik overgestapt naar een Fritzbox. KPN heeft de boel namelijk niet op orde en reageert nergens inhoudelijk op. Sterker nog, ze blijven die bagger firmware update lekker uitrollen en de klant mag in de stront zakken. Een vergoeding voor gemaakte kosten om de door hun veroorzaakte problemen zelf op te lossen hoef je ook niet te verwachten.

Ik zou je aanraden om over te stappen naar een Fritzbox of weg te gaan bij KPN als je dat niet wilt. Die Box 12 is een totale ramp. En daarvoor is maar één partij verantwoordelijk: KPN.

Bedankt voor je reactie, ben wel erg benieuwd of het dan bij al die boxen van KPN is of er gewoon (veel) slechte tussen zitten. Zie nu inderdaad veel reacties bij dat product staan van mensen die met precies het zelfde issue deze overstap maken.

Graag zou ik toch het modem willen laten wisselen door een andere box12, bijna 200 euro uitgeven omdat de nieuw geleverde hardware niet stabiel werkt is omgekeerde wereld.


Een update van mijn kant. Ik was het helemaal beu, via  support krijg ik geen nieuw modem toegestuurd omdat niet aantoonbaar is dat hij defect is. Dus heb uiteindelijk maar zelf een Fritzbox aangeschaft. Bedankt @Mitchel_v_Kleef 

Wat een opluchting, een verbinding die de afgelopen 2 maanden niet 1 keer is weg gevallen. Niets geen spontane verbrekingen. 

Te idioot dat een klant zelf bijna 200 euro mag neerleggen om een stabiele verbinding te krijgen en niet serieus genomen wordt als hij meerdere malen aan geeft dat de geleverde hardware niet functioneert!

Bij het verlopen van mijn abonnement periode ben ik weg bij KPN. Bedankt voor het aanleggen van de glasvezel maar dit is niet de first class support waarop ik had gehoopt.

 

 

 


Het is absoluut te gek voor woorden dat je zelf een modem moet kopen voor een goede verbinding. Daar geef ik je gelijk in. Maar qua glasvezelnetwerk behoort kpn wel tot de beste ter wereld.  Ik zou die € 200,00 maar op te koop toenemen want beter dan de combinatie die je hebt wordt het niet. 


Een update van mijn kant. Ik was het helemaal beu, via  support krijg ik geen nieuw modem toegestuurd omdat niet aantoonbaar is dat hij defect is. Dus heb uiteindelijk maar zelf een Fritzbox aangeschaft. Bedankt @Mitchel_v_Kleef 

Wat een opluchting, een verbinding die de afgelopen 2 maanden niet 1 keer is weg gevallen. Niets geen spontane verbrekingen. 

Te idioot dat een klant zelf bijna 200 euro mag neerleggen om een stabiele verbinding te krijgen en niet serieus genomen wordt als hij meerdere malen aan geeft dat de geleverde hardware niet functioneert!

Bij het verlopen van mijn abonnement periode ben ik weg bij KPN. Bedankt voor het aanleggen van de glasvezel maar dit is niet de first class support waarop ik had gehoopt.

 

 

 

Bedankt voor deze update @JaapVZ en ik snap helemaal wat je zegt. Zoals @Joep1965 ook al aangeeft is het te gek voor woorden dat je zelf een modem aan hebt moeten schaffen voor een goede verbinding. We hebben hierin duidelijk te kort geschoten, meer of minder kan ik er ook niet van maken. Maakt het natuurlijk niet minder zuur. Moge het duidelijk zijn dat ik dit ook graag anders had gezien.