Skip to main content

Beste Kpn,

 

Na meer dan 45 minuten aan de lijn te hebben gezeten omdat mijn 2,4 Ghz wifi ronduit belabberd is, lees 5 tot 8 mbps. Krijg ik doodleuk te horen, daar kunnen wij niks aan doen. Het 2.4 Ghz zit vol. Heb even gekeken in de directe buurt bij mij en wel geteld 5 buurtbewoners inclusief mezelf zitten op 2.4 Ghz. 

 

Adverteren met het beste netwerk van Nederland. Nou mooi niet. Daarbij komt ook nog eens dat je vraagt aan de medewerker ik wil een klacht indien. Daarvoor moet je naar de site. Kom je niet verder, kom je weer bij de wifi manager uit. Kortom, belachelijk voor woorden. Duur maand abonnement, maar service is ronduit ver te zoeken. Kan hier iets aan gedaan worden?

 

 

Adverteren met het beste netwerk van Nederland.

Volgens mij gaat da om het mobiele netwerk, niet over WiFi 😄


Hi @Holyfield en welkom op het forum! Het is niet zozeer dat de 2,4 Ghz vol kan zitten, maar je hebt daarop kanalen. Deze kun je als autobanen zien. Als iedereen op dezelfde autobanen/kanalen zit dan zitten ze elkaar in de weg. Zo ook op de wifi. Deze kan dan erg traag worden, ook wanneer je buren op de naastgelegen kanalen zitten. 

We hebben de Wifi Manager ontwikkeld om de wifi instellingen bij ons klanten thuis automatisch te verbeteren. Als je die doorloopt, waar komt deze dan op uit als eindresultaat? 

Wat de abonnementsprijs betreft, de internetsnelheid waar je voor betaalt doelt op de bekabelde snelheid. Wifi is te storingsgevoelig om hier een bepaalde snelheid op te kunnen garanderen. 


Niet zozeer dat de 2,4 Ghz vol kan zitten? Dat is mij wel verteld door een KPN medewerker! Ik heb de wifi manager reeds diverse malen doorlopen/ gewisseld van kanaal. En nog steeds geen enkele verbetering. 

Eind resultaat is rond de 5 mb up/ down bij 2,4 Ghz. 

 

 

 

 


Welk type modem heb je? Heb je wifiversterkers? Welke snelheid heb je met een bekabelde pc of laptop?


Modem experiabox v10

 

Wifiversterkers Deco m4

 

Bekabeld ruim boven de 800.

Dat is het probleem niet. De 2.4 GHz, is traag draadloos! 


Bijzonder!! Je zou op de 2.4ghz band zo rond de 60 uit moeten komen. Er is één wifipunt met een kabel aangesloten aanvhet modem en de wifi van het modem is uit?


Wifi van het modem staat uit en er zijn in totaal 3 Deco's bekabelt aangesloten aan elkaar.


Hoe kan dat nou toch?? Maak er eens 2 los en wat gebeurt er dan? Dus meten met één wifipunt.