Skip to main content

ik zie door bomen het bos niet meer en 1 topic  over modems is 3 jaar oud toen bestonden sommige routers nog niet eens en de lijst word niet echt groter ?

welk modem werkt nu met iptv van kpn ?

ik heb 7 maanden geleden ook topic gemaakt over ax11000 maar die blijkt nu opeens toch niet te werken waardoor ik een router heb waar ik dus niks meer aan heb bij kpn?

maar nergens vind je info over wat dan

makers sturen je naar kpn en kpn stuurt je naar de makers.  vrije modem keuze maar eigenlijk niet want we zorgen ervoor dat je router niet werkt met iptv ??? schiet lekker op zo !

zijn er nou goede modems nieuwe die werken met kpn of gewoon helemaal niet????

en dan wel betere klasse routers.

mvg

Michel

Als je zelf niet zo handig bent is er eigenlijk maar 1 keuze naast de Experiabox/KPN Box: Fritzbox. Verder is is er eigenlijk nog niks wat zo met een paar muisklikken simpel gelijk betrouwbaar werkt. Dat was 3 jaar geleden al zo. En dat is nog zo. Er is wat dat betreft de afgelopen 3 jaar eigenlijk niks gebeurd. Zo simpel is dat.


Er is een (inmiddels te) lange post over eigen modem routers. Daarin staan de mogelijkheden. 

Makkelijke opties zijn de modems/routers van Fritz die werken vrijwel out of the box, wat jij en of jij Fritz classificeert als betere klasse router kan ik niet beoordelen. De asus ax11000 schaar ik daar zelf in elk geval niet onder 🙂 Maar goed er zijn ook tp link ax11000 en orbi ax11000 dus weet niet welke je bedoeld.

Maar er zijn ook diverse ander merken/types (Draytek, Ubiquiti, ..) die met meer of minder configuratie te gebruiken zijn. Scripts staan in de post.

 


Als je zelf niet zo handig bent is er eigenlijk maar 1 keuze naast de Experiabox/KPN Box: Fritzbox. Verder is is er eigenlijk nog niks wat zo met een paar muisklikken simpel gelijk betrouwbaar werkt. Dat was 3 jaar geleden al zo. En dat is nog zo. Er is wat dat betreft de afgelopen 3 jaar eigenlijk niks gebeurd. Zo simpel is dat.

dus eigen router keuze alleen is er geen keuze ! grappig ! eigenlijk gewoon schandalig ! maar ja kpn en overheid etc etc kijk er niet raar van op. dan kpn maar weer opzeggen.


 


dus eigen router keuze alleen is er geen keuze ! grappig ! eigenlijk gewoon schandalig ! maar ja kpn en overheid etc etc kijk er niet raar van op. dan kpn maar weer opzeggen.

Je kunt het zo negatief bekijken als je zelf wilt natuurlijk De keuze is vrij, maar niemand zegt dat alle opties dan ook even functioneel zijn.

Ga eens bij Ziggo kijken, die hebben recent pas na uitspraak van de rechter eea vrijgegeven, ook daar is Fritz een merk dat in een keer werkt, als vrijwel enige. Het is daar natuurlijk wel zo dat je de modem/router van ziggo in bridge kan zetten en dan ben je flexibeler.

Jouw interpretatie van vrije modemkeuze lijkt ook niet helemaal zoals deze in de beleidsregel bedoeld is. Het gaat erom dat consumenten een ander modem kunnen kiezen op basis van bekend te maken specificaties. Het is niet de bedoeling de modemwerking zo te maken dat alle modems het doen. Dat zou concurrentie en innovatie schaden.https://www.acm.nl/sites/default/files/documents/beleidsregel-handhaving-besluit-eindapparaten.pdf

Op dit forum is voldoende kennis voorhanden. Als je duidelijk aangeeft wat je zoekt, dan krijg je zeker ook een duidelijk antwoord .

 

 


dus eigen router keuze alleen is er geen keuze ! grappig ! eigenlijk gewoon schandalig ! maar ja kpn en overheid etc etc kijk er niet raar van op. dan kpn maar weer opzeggen.

Je kunt het zo negatief bekijken als je zelf wilt natuurlijk De keuze is vrij, maar niemand zegt dat alle opties dan ook even functioneel zijn.

Ga eens bij Ziggo kijken, die hebben recent pas na uitspraak van de rechter eea vrijgegeven, ook daar is Fritz een merk dat in een keer werkt, als vrijwel enige. Het is daar natuurlijk wel zo dat je de modem/router van ziggo in bridge kan zetten en dan ben je flexibeler.

Ik zou geen provider weten,  waar je zomaar alle modem/routers op kan inzetten. er is altijd wel een beperking, bellen, IPTV, ….

Op dit forum is voldoende kennis voorhanden. Als je duidelijk aangeeft wat je zoekt, dan krijg je zeker ook een duidelijk antwoord .

 

 

sorry zit bij caiway alles werkt gewoon en met eigen router ! alleen snelheid is niet echt snel . en ik heb topic gemaakt 7 maanden geleden en ben daar verder ook netjes geholpen alleen nu door omstandigheden kan ik pas overstappen wat ik had gedaan omdat dat kon met deze router  tp link ax11000 . en nu kom ik er opeens achter dat het niet werkt ???? beetje jammer.

 

maar welke fritz wifi 6 raad je dan aan ?


Ik zie inderdaad in die post dat gesuggereerd is het zou moeten kunnen werken. 
Dun ijs want is zag niet dat er mensen waren die het werkend hadden. Maar snap nu wel hoe je erin zit.

De les is denk ik dat de dit eigen mode/router fenomeen nieuw is, en je kunt beter maar zeker zijn dat er anderen het bewezen werkend hebben.