Skip to main content

Ik kan niet meer in modem Experia 12 komen met eigen wachtwoord. Heb geprobeerd in chrome, opera, firefox browsers, wachtwoord staat in ww manager dus is goed.

Heb verschillende adressen gebruikt : mijnmodem.kpn/2.0/gui/index.html#/login/admin en ook 194.168.2.254

Als ik modem reset ben ik dan kwijt :

  • eigen naam netwerk
  • instellingen vast ip adressen voor smart devices enz?

Dit laatste zou een zeer tijdrovende ramp zijn. Dus wel of niet resetten of welke andere oplossing

Kan je in de EB geen backup maken en die terugzetten?

KPN zet volgens mij je gegevens er weer in als je hem gereset hebt, maar ik heb zelf een echte router dus ik kan niet met zekerheid zeggen of je fixed ip adressen ook meekomen.


Wat bedoel je met EB?


Experiabox. Sorry 😉


Voor een back up moet je volgens mij kunnen inloggen op het modem. Overigens heet de 12 niet meer experia, maar gewoon Box…. Box 12 dus.

Je zit inderdaad in een spagaat.

Om weer in te kunnen loggen moet je resetten, maar dan ben je je eigen instellingen (ssid en ip adressen) kwijt.

Voor deze spagaat is geen oplossing. Tenzij inloggen weer lukt. Heeft je browser het wachtwoord niet onthouden? Ik vind dat een ideale functie.


Het is gelukt via Edge om er weer in te komen. en ww inderdaad via browser bewaard. 

Hoe maak ik een backup in de EB voor latere moeilijke tijden?


I.i.g. wachtwoord noteren. Op papier. 

FF uitlezen in de wachtwoordmanager van Edge. Die noemen ze geheel onlogisch Portemonnee.

Edge → drie puntjes rechtsboven → wachtwoorden (rechter kolom) → Portemonnee openen. Met het oogje naast het ◾️◾️◾️◾️ voor het wachtwoord maak je het leesbaar.

Bij de Box12 zitten er ook leestekens in. Let daar op.


Het is gelukt via Edge om er weer in te komen. en ww inderdaad via browser bewaard. 

Hoe maak ik een backup in de EB voor latere moeilijke tijden?

Die functie zit er niet in. Alleen telefoniegegevens en wifi naam en wachtwoord worden teruggezet. De rest niet. Overigens zit er in de nieuwe opvolgsoftware voor de v12 een login password reset mogelijkheid om alleen het password te resetten zonder dat de rest er vandoor gaat.

 


Het is gelukt via Edge om er weer in te komen.

Mooi, middels een al eerder bewaard ww ?
En werkt het nu in een andere browser wel/ook ?
Daar ben ik wel benieuwd naar, is er ergens een “up”date gedaan ? Waardoor de ww behandeling nu anders werkt ? Een spatie er achter die nu wel/niet mee doet, ik noem maar wat, ik had laatst ook iets merkwaardigs met wachtwoorden maar ik ben de details al weer vergeten.

en ww inderdaad via browser bewaard. 

Dat schreef je al in je eerste bericht :->

Hoe maak ik een backup in de EB voor latere moeilijke tijden?

Dat kan ik je niet vertellen, wel voor een FB, huh ? Een fritzbox.

 


Tot slot, het wachtwoord, daar was niks mis mee. In verschillende andere browsers, zoals edge, opera en firefox werkt het wel. Dus ligt aan chrome, ondanks verwijderen cookies,.


Klopt. Via google chrome inloggen op Box 12 werkt niet / slecht.

Echter eerder meldde je:

Ik kan niet meer in modem Experia 12 komen met eigen wachtwoord. Heb geprobeerd in chrome, opera, firefox browsers

Gelukkig lukt het wel via Edge.👍