Skip to main content

Goedemorgen, 

Ik ben ondertussen wel een beetje klaar met mijn Box12 en Experia WiFi’s.

Wifi is niet optimaal en sommige apparaten kan ik  niet koppelen. O.a. de airco.

Nu wil ik eigenlijk mijn modem en versterkers vervangen voor iets anders.

Is bv een fritzbox of Netgear Orbi een goed alternatief 

Wie heeft er nog tips of ervaring met wat anders?

 

 

Hoi @S.te.phan ,

 

Voor een goede wifi-dekking in je huis, is het raadzaam om je hotspots bedraad aan te sluiten. Is dat bij jou ook het geval? Zeker als je wat anders gaat gebruiken en je laat alles op dezelfde plek, en je sluit ze op dezelfde manier aan, zal er weinig gebeuren.

De Fritzbox is sowieso een goed modem. Als je glasvezel hebt, heb je de modemfuncties (voor DLS - de koperlijn) niet eens nodig en kan je toe met een goedkoper model.

Met de Netgear Orbi’s heb ik eveneens goede ervaringen, maar ook daar geldt: bedraad aansluiten werkt het beste!


Hoi @XS4-Arjan,

bedankt voor je bericht.

We hebben inderdaad alles bedraad aangesloten.
maar de WiFi is gewoon niet optimaal. Het is op de begane grond wel stabiel maar boven valt het behoorlijk tegen. Tevens kan ik oa de airco niet verbinden met de WiFi. 
 

Wat zou je dan precies adviseren? Welke modem en welke versterkers.?


Hoi @S.te.phan een advies is altijd gebonden aan persoonlijke voorkeur. Zelf gebruik ik twee Fritzboxen die met mesh verbonden zijn en zo één netwerk vormen.

Op zolder heb ik nog een Asus RT-AC68U staan, buiten het mesh netwerk, maar wel in bridge modus zodat de IP-adressen door de Fritzbox worden uitgedeeld. Alles bedraad aangesloten.

Het belangrijkste is een strategische plaatsing van je netwerkapparatuur, schuif er wat mee en zet het niet op de grond achter andere apparaten.

Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal kiest voor een systeen (Fritz of de Orbi’s) dat je daar ook in blijft vwb uitbreidingen.


Hoi @S.te.phan een advies is altijd gebonden aan persoonlijke voorkeur. Zelf gebruik ik twee Fritzboxen die met mesh verbonden zijn en zo één netwerk vormen.

Op zolder heb ik nog een Asus RT-AC68U staan, buiten het mesh netwerk, maar wel in bridge modus zodat de IP-adressen door de Fritzbox worden uitgedeeld. Alles bedraad aangesloten.

Het belangrijkste is een strategische plaatsing van je netwerkapparatuur, schuif er wat mee en zet het niet op de grond achter andere apparaten.

Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal kiest voor een systeen (Fritz of de Orbi’s) dat je daar ook in blijft vwb uitbreidingen.

Goedemorgen, 

Ik ben ondertussen wel een beetje klaar met mijn Box12 en Experia WiFi’s.

Wifi is niet optimaal en sommige apparaten kan ik  niet koppelen. O.a. de airco.

Nu wil ik eigenlijk mijn modem en versterkers vervangen voor iets anders.

Is bv een fritzbox of Netgear Orbi een goed alternatief 

Wie heeft er nog tips of ervaring met wat anders?

 

 

Best apart, lees in de meeste forums dat de Frits!box een veel betere dekking heeft dan de Experiabox. Ik heb een V12 maar die geeft zowel beneden als op de 1e etage een veel beter signaal en signaalsterkte dan de Fritz!box 5590.  


Reageer