Skip to main content

Ik heb een vraag over de  FRITZ!Box werk deze box beter dan de V10 modem en heeft deze  ook een sterker wifi bereik

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dat ligt er aan, waar loop je nu tegenaan? Want een Fritzbox is voor de ene gebruiker een stuk beter en voor een ander misschien te complex. Ieder zijn voorkeur. 


De FRITZ!Box wordt door veel mensen als heel goed ervaren.


Heb de Fritz!box 7590 (van xs4all) en twee Fritz 3000 repeaters. Op een appartement van 120 m2 levert dit een dijk van draadloos Mesh netwerk. Één repeater was eigenlijk al voldoende geweest. 


Ik heb nu een V10 maar heb boven allemaal super wifi punten vind het jammer dat het zo allemaal moet en dat er niet een normaal modem is die een sterk wifi signaal door geeft


Ik heb nu een V10 maar heb boven allemaal super wifi punten vind het jammer dat het zo allemaal moet en dat er niet een normaal modem is die een sterk wifi signaal door geeft

Gewoon zo laten, met een Fritzbox moet je boven ook WiFi punten neer zetten


Ik heb nu een V10 maar heb boven allemaal super wifi punten vind het jammer dat het zo allemaal moet en dat er niet een normaal modem is die een sterk wifi signaal door geeft

Zonder extra WiFi punten red u het met een Fritzbox ook niet waarschijnlijk. 


Laat ik voorop stellen dat ik een Fritz fan ben, en altijd zeer tevreden ben over stabiliteit en configureerbaarheid, naast gebruikersvriendelijk. Dus ik heb een bias :-)

 

ik kan niet over jouw situatie oordelen, en het is uit je formulering ook niet helder of je die huidige wifipunten bedraad hebt aangesloten. 

Niet bedraad zal al ook een fritz (en elk ander merk) set ondermaats presteren, gewoon omdat je over elke stap verlies hebt. 

bedraad, zou ik zeggen dat je geen betere keuze kunt maken dan een fritzbox met repeaters, het werkt gewoon.

 


Ik heb nu een V10 maar heb boven allemaal super wifi punten vind het jammer dat het zo allemaal moet en dat er niet een normaal modem is die een sterk wifi signaal door geeft

Zonder extra WiFi punten red u het met een Fritzbox ook niet waarschijnlijk. 

Nee, zeker niet als de FB in een hoekje bv. de meterkast staat. 


Voordat ik ben overgestapt naar een Fritzbox had ik ook een V10 (overigens is dat het beste modem/router die KPN ooit geleverd heeft). Qua bereik ga je geen supergrote stappen maken t.o.v. de V10, dus als het alleen te doen is om het bereik, bespaar je de moeite en het geld. 

Als het je daarnaast ook gaat om stabiliteit en gebruikersgemak, dan is een overstap naar een Fritzbox zeker aan te raden. Ik wil in ieder geval nooit meer terug, ook al zou ik overstappen naar een andere (glasvezel-)provider. Als je overstapt naar een Fritzbox kun je er het beste ook FritzRepeaters bij nemen. Dat werkt het beste. Sluit die, als het ook maar enigszins mogelijk is, bekabeld aan.


Ik ben absoluut fan van een Fritzbox, en ik heb de 7590. Het Wifi bereik is niet echt geweldig in een huis met een verdieping én een zolder, maar met een repeater op de eerste etage (gekoppeld aan LAN, zie je niet vaak) heb je vanaf de bovenverdieping weer volle 100% bereik. Niks te klagen,.

Portforwarding werkt goed, en je hebt overzicht op portforwarding via Upnp. Voor de rest zit er een antwoordapparaat ingebouwd die je kan koppelen aan inkomende lijnen. Zo heb ik mijn vaste nummer naar mijn telefoon doorgestuurd, en worden anonieme nummers direct naar het antwoordapparaat doorgezet. De redactie-voicemail van mijn site heeft weer een eigen nummer die direct een eigen antwoordapparaat met aparte meldtekst heeft.

Voor de rest is het een stabiele modem. Zolang je niet de 7581 hebt. 😉


Ik ben absoluut fan van een Fritzbox, en ik heb de 7590. Het Wifi bereik is niet echt geweldig in een huis met een verdieping én een zolder, maar met een repeater op de eerste etage (gekoppeld aan LAN, zie je niet vaak) heb je vanaf de bovenverdieping weer volle 100% bereik. Niks te klagen,.

Portforwarding werkt goed, en je hebt overzicht op portforwarding via Upnp. Voor de rest zit er een antwoordapparaat ingebouwd die je kan koppelen aan inkomende lijnen. Zo heb ik mijn vaste nummer naar mijn telefoon doorgestuurd, en worden anonieme nummers direct naar het antwoordapparaat doorgezet. De redactie-voicemail van mijn site heeft weer een eigen nummer die direct een eigen antwoordapparaat met aparte meldtekst heeft.

Voor de rest is het een stabiele modem. Zolang je niet de 7581 hebt. 😉

Waarvan acte! Heb de zelfde ervaring en beleving. Ter aanvulling: de Fritzbox bevat ook een volledige telefooncentrale waarmee via Dect draadloos en storingsvrij met 6 aangesloten toestellen gebeld kan worden.