Dagelijks wanneer we thuis zijn valt internet (wifi en bekabeld) uit. Meestal gebeurt dit eind van de middag. Inmiddels met de KPN app verschillende acties uitgevoerd. Workaround die wordt voorgesteld is de model (KPN Box V12) te resetten. Echter deze workaround is niet de oplossing voor het probleem. Ik en mijn gezinsleden ervaren veel hinder van dit probleem met name overdag tijdens een Teamscall of andere activiteiten waarvoor we een internet verbinding nodig hebben.
Â
Bladzijde 1 / 1
Hoi @DeMarisManÂ
Welkom op de community van KPN.
Heb je al een reset uitgevoerd? Zo niet, ga dan als volgt te werk:
Handmatig je modem resetten
Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan. Onderbreek hem niet.
Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.
Reset ook het glasvezelmodem in de meterkast, door deze van het stroom te halen, en hem na 3 tot 4 minuten weer aan het stroom te koppelen. Het glasvezelmodem is weer ready als alle groene lampjes weer branden.
Als je dit hebt gedaan, kijk het dan 1 a 2 dagen even aan of de KPN Box 12 weer uitvalt. Zo niet, dan heb je het probleem opgelost.
Zo net, dan even bellen met de telefonische klantenservice van KPN (via 0800-0402), zodat een medewerker een lijnmeting kan verrichten tussen de wijkcentrale en jouw woonadres, inclusief uit uitlezen van de KPN Box 12.
Hoi @DeMarisMan . Dat klinkt heel hinderlijk. Ik sluit me bij @Michel.uit.Arnhem aan. Je noemt resetten. Bedoel je daarmee dat je de stroom er even afhaalt of echt het proces wat Michel beschrijft?
Mocht zo'n reset niet de oplossing zijn, laat het hier even weten.Â
Ook ik ervaar regelmatig (bijna dagelijks of zelfs meerder malen per dag, kortstondig verlies met internet, zowel bekabeld als wifi. de laatste maanden is/ lijkt TV kijken ook wat haperige of lage kwalitiet te zijn.
Regelmatig reset ik de router en glasvezelmodem (lees half uur van het stroom af) maar dit helpt voor geen meter. om klantenservice te bellen haalt weinig uit aangezien de verbinding maar kort weg valt en ik dan toch moet resetten.
De experiabox v10 geeft overigens ook regelmatig een blauwe lamp, al denk ik zelf dat het porbleem vooral buitenshuis zich voor doet.Â
Hoi ​@JK313Â
Als resetten niets oplost, en je houdt het probleem van wegvallende verbinding en een blauw oplichtende led op de V10, dan zou er echt een lijnmeting gedaan moeten worden. Hiermee wordt jouw glasvezellijn tussen de wijkcentrale en jouw woning doorgemeten, om te zien waar het probleem zich bevindt, maar ook om te bepalen wat hierin dan de beste oplossing is. Misschien is het noodzakelijk dat er een KPN monteur bij moet komen, of dat er een defect zit in de Experiabox V10 van KPN.
Je kunt hiervoor bellen met de storingsdienst van KPN via het telefoonnummer 0800-0402 (via een KPN mobiele aansluiting is dat 1200). Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik heb geen internet of ik heb een storing.
De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar, ook tijdens feestdagen.
​@JK313 Dat ben ik volledig met Michel eens.
De telefonische helpdesk kan een meting doen die kan vaststellen of, en zo ja, hoe vaak een verbinding tussen jouw woning en ons netwerk is weggevallen. Â
Dat blauwe lampje staat normaliter voor eco modus maar als het modem echt uitvalt vermoed ik dat het onderdeel van het opstart proces is. Â
Dat blauwe lampje staat normaliter voor eco modus maar als het modem echt uitvalt vermoed ik dat het onderdeel van het opstart proces is.
Â
Dat is wel erg vreemd, ik heb nooit op eco mode gezet en soms staat hij best lang op blauw, laatste tijd minder vaak overigens.
Â
Ik zal idd. maar eens bellen voor een doormeting
Nog even voor de zekerheid: Je hebt ook de officiële reset al eens geprobeerd toch?
Â
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.