Skip to main content

Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN omdat de wifi daar een drama was, de eerste weken na de overstap was de wifi bij KPN super stabiel maar na de upgrade van de firmware in het modem is het nu nog erger dan bij Ziggo. Heb meerdermalen alles naar fabrieksinstellingen teruggebracht maar dat helpt niets het blijft instabiel. Misschien werken de oudere witte superwifi schotels niet goed met het modem maar om nu bij wijze van test de nieuwe superwifi schotels met wifi 6 ondersteuning te kopen gaat me wat ver. Dus KPN laat je van je goede kant zien en los het instabiele wifi probleem op hetzij met een nieuwe stabiele firmware of als dat de oplossing is het gratis vervangen van de oudere schotels voor de nieuwe.

 

*Admin* Eigen topic aangemaakt voor je vraag. Afgesplitst van dit topic. 

Hoi @GayaBaru ,

Vallen de bekabelde verbindingen ook uit?Welk modem heb je?


Dag  martijn197108

 

Allereerst hartelijk dank voor je reactie :-D

Ik heb de KPN Box 12 met firmware SGEJ100000516 en sinds deze firmware gaat de wifi in combinatie met de oude witte superwifi punten fout. Met firmware SGEJ10000312 waren er geen problemen met de superwifi punten. Bekabeld gaat het wel goed dus mijn verbinding werkt maar dat is niet het probleem. Ik vermoed dat na de update de communicatie met de oude superwifi punten niet goed meer loopt. ze willen steeds met het modem verbinding maken terwijl ze de beste verbinding zouden moeten kiezen. Ook zijn er problemen met de communicatie naar de thuis app van KPN, lang zoeken, steeds opnieuw moeten inloggen enz. Nog even dit de wifi van het modem gaat wel goed  zonder de superwifi punten. Het modem in combinatie met de oude superwifi punten werkt niet, met de nieuwe zoals ik lees wel dus dat sterkt mijn vermoeden dat het aan de combinatie ligt. Daarom dat ik zeg of los het op doormiddel van goede firmware updates indien mogelijk of ruil de oude superwifi punten om voor nieuwe wel werkende.


Hoi @GayaBaru ,

Hoever staat het modem van de superwifi punten vandaan?Ik zou iets van 4 tm 10 meter tussen het modem en de superwifi punten aanraden aangezien het anders elkaar kan storen.

De witte superwifi punten moeten ook gewoon werken,In de nieuwe zitten vast ook nog een boel kinderziektes in dus ik zou zeker nu niet investeren in de nieuwe.

 


Van harte welkom op ons forum @GayaBaru!

We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum. Fijn dat je al op weg geholpen bent door Martijn. Wat hij aangeeft klopt helemaal. Je kunt de witte versie van de SuperWifi prima gebruiken samen met jouw KPN Box 12. Het maakt niet uit dat er nu een opvolger is, want de witte SuperWifi's zijn nog steeds prima. Ook na de laatste mesh-update van de KPN Box 12.

Je kunt proberen om je SuperWifi eens te resetten met het resetknopje en daarna opnieuw aan te sluiten. Ons topic met alles over installatie en gebruik van SuperWifi helpt je daar stap voor stap bij.


Dag Martijnen Alexandra, sorry voor mijn late reactie :-) ik ga zeker niet investeren in nieuwe wifi punten maar heb naar aanleiding van je bericht de wifipunten verplaatst. Ze staan nu ongeveer 4 meter uit elkaar en tot nu toe is de verbinding redelijk. Wat vreemd is is dat de punten niet de beste verbinding kiezen maar steeds willen connecten met het modem en dit gaat als een wifipunt op zolder staat natuurlijk fout. Mijn setup is als volgt: Modem in de gang, 1 wifipunt op de eerste verdieping in de gang, 1 wifipunt op de tweede verdieping in de gang en 1 wifipunt achter in de woonkamer, voor de update werkte dit goed na de update niet meer. En resetten helpt niets Alexandra dus dat is niet de oplossing. Het lijkt erop dat er na de update iets met het zendvermogen van het modem en of de wifipunten is gebeurd want als de punten allemaal ongeveer 4 meter van het modem staan werkt het redelijk maar dan heb ik geen wifi dekking in mijn gehele huis (let wel voor de update had ik dat wel).


misschien werkt het beter als je wifi 6 op het modem uitzet?Geen idee of dat helpt maar het valt te proberen.

Dan zet de wifi op 2.4 ghz op b/g/n en 5ghz a/n/ac.


Dag Martijn,

Ik heb de wifi 6 uitgezet zoals je voorstelde en de verbinding is nu iets stabieler maar nog steeds niet als voor de update van het modem en de punten. Ik denk dat het grootste probleem hier is dat het modem de master is in het mesh netwerk waardoor alle punten daarnaar proberen te connecten en tja als de afstand dan te groot is dan lukt dat niet. Ik hoop dat in een toekomstige update van de firmware van het modem de optie komt om te kiezen welk punt de master moet zijn zodat je zo de optimale plaatsing kan bewerkstelligen. Afijn hoe dan ook het is me duidelijk waar het probleem zit en ik hoop dat KPN in de toekomst met een goede oplossing komt, zo niet dan moet ik maar eens gaan nadenken hoe netwerkkabels bij de wifipunten te krijgen.

En dank je wel voor je hulp :thumbsup_tone1:


Graag gedaan!Fijn dat het wel wat beter is,Maar hopelijk komt er een update waarmee het weer als vanouds gaat werken..