Hallo,
Mijn modem (Experiabox12) is recent geüpdatet voor mesh. Mijn modem staat in de meterkast. Ik heb vijf Experia Wifipunten (zwarte) bedraad aangesloten op het modem. Vóór de update stond de wifi op het modem uit en was de wifi overgenomen door de vijf Experia Wifipunten (waarvan één punt gold als ‘primair'). Sinds de update is de Experiabox 12 zelf ‘primair’ (die dus in de meterkast staat). De wifi op het modem kan, sinds de update, niet (meer) uitgezet worden (wel helemaal uit maar dat bedoel ik niet).
Sinds de mesh update is de wifi beter geworden maar kiezen sommige devices het modem als bron van wifi (en dus niet één van de Experia Wifipunten die dichterbij het device zijn). Maar omdat het modem in de meterkast is het wifi signaal niet sterk. Ik begrijp niet waarom die devices niet de wifi van een dichterbij Experia Wifipunt nemen (met prima signaal). ik lijkt dat ook niet in het modem (handmatig) te kunnen wijzigen. Met name voor een Chromebook is dat problematisch want die doet het nu alleen maar op zolder (via een Experia Wifipunt) maar niet op de begane grond (want dan gaat ie weer contact met het signaal dat het modem zelf nog uitzend.
bekend probleem? iemand een oplossing (zo ja, dan graag ik simpele taal uitgelegd .. :-))