Skip to main content
Beantwoord

Wifi kanaal op Box 12 aanpassen

• 7 februari 2025
  • 3 reacties
  • 84 keer bekeken

hoe kan ik het wifi kanaal van de V12 router (als ik het goed heb) omzetten van auto naar een zelf gekozen kanaal, bv nr 8? Nu - met auto - wordt vanuit de KPN software een druk kanaal gekozen. Waarom? Beetje vreemd dat dit kanaal als “beste” wordt beschouwd.

Beste antwoord door theowolrups

@Hansvo , Als je op het modem KPN software hebt:

Overigens is het advies van kpn:
Als je geen problemen ervaart met je wifi, dan raden we aan deze instellingen te laten staan op de standaardinstelling.

Bekijk origineel

3 reacties

theowolrups
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 29 reacties
  • Antwoord
  • 7 februari 2025

@Hansvo , Als je op het modem KPN software hebt:

Overigens is het advies van kpn:
Als je geen problemen ervaart met je wifi, dan raden we aan deze instellingen te laten staan op de standaardinstelling.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 7 februari 2025

Dank je. Op die manier had ik het kanaal aangepast. Selectievak ‘2.4 GHz wifistandaard’ was niet ingevuld, daar heb ik b, g, n, ax gekozen. Alles werkte prima, maar vervolgens bij een spanningonderbreking kreeg ik bij modem herstart de melding “niet betrouwbare wifi” en alle apparaten waren de wifi kwijt en maakten geen verbinding meer. Modem herstart en de wifi werkt weer - echter weer op auto. Nu heb ik het kanaal weer op dezelfde manier aangepast omdat dat blijkbaar toch de juiste manier is.  

Bij ‘auto’ wordt een druk kanaal gekozen (waarom?) en enkele apparaten verliezen regelmatig de verbinding. Vandaar mijn handmatige keuze.

theowolrups
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 29 reacties
  • 7 februari 2025
Hansvo schreef:

Dank je. Op die manier had ik het kanaal aangepast. Selectievak ‘2.4 GHz wifistandaard’ was niet ingevuld, daar heb ik b, g, n, ax gekozen. Alles werkte prima, maar vervolgens bij een spanningonderbreking kreeg ik bij modem herstart de melding “niet betrouwbare wifi” en alle apparaten waren de wifi kwijt en maakten geen verbinding meer. Modem herstart en de wifi werkt weer - echter weer op auto. Nu heb ik het kanaal weer op dezelfde manier aangepast omdat dat blijkbaar toch de juiste manier is.  

Bij ‘auto’ wordt een druk kanaal gekozen (waarom?) en enkele apparaten verliezen regelmatig de verbinding. Vandaar mijn handmatige keuze.

@Hansvo, Hoe het modem de drukte op de wifi kanalen weergeeft is volgens mij niet optimaal.

Zelf laat ik het tegenwoordig bij auto. De verbinding is dan meestal uitstekend.

Bij handmatige instelling reageert het modem niet automatisch op veranderingen in de omgeving en moet je de hele tijd in de gaten houden of je nog wel op een goed kanaal zit.

Reageer