Skip to main content

Ik heb al gebeld met KPN helpdesk echter zij weten geen oplossing. Ik wil het wifi kanaal van AUTO aanpassen naar een eigen gewenst kanaal. Dit lukt niet. Ik log in in het modem, echter na aanpassing  verschijnt er kan kanaal niet wijzigen : due to 2,4GHZ bandwith set to AUTO

Kennelijk is het wifikanaal niet te veranderen met als gevolg dat onze wifi instabiel is. Volgens de helpdesk kennelijk een instelling van KPN. Wie heeft er een oplossing?

 

 

Hallo @Janneman01 , het kan zeker, je moet dan eerst een bandbreedte bij de 2.4-band kiezen, 20 of 40 en géén AUTO, daarna kun je een vast kanaal kiezen en dan opslaan.

Je hebt zelf in je topic het antwoord al gegeven, het staat er alleen in het Engels.

 


Hallo @Janneman01 

De instelling "Bandwidth” staat kennelijk op “Auto". Verander dat dan eerst.
Dat veld staat een stukje boven de “Channel Selection”
 

 


nieuw hier dus kennelijk met inlog iets niet goed gegaan. even een nieuw profiel aangemaakt als 02.

 

dank voor de reacties. Het vreemde is dat bij bandwith deze is ingesteld op 20 MHz

Modem heeft een iets andere indeling:

Basic WPS Stats Advanced MAC Filter Wireless Environment

 

Onder advanced kom ik dan bij bandwith


Aha @Janneman02 

Dan heb jij nog niet de laatste versie firmware in de Box 12. In de oudere versie ziet het er zo uit.
Heb je op dit scherm wel gekeken zowel bij 2.4 GHz als bij 5 GHz ?

 


Ja bij beide gekeken.

Hoe krijg ik de nieuwe firmware?


Hallo @Janneman02 

Als je wil kan je de KPN Box 12 forceren naar de nieuwe versie. Daarvoor moet je hem resetten via het resetknopje. Maar dan worden wel alle eigen instellingen gewist.

Zie het volgende topic voor meer informatie.

 

edit: in principe ontvangt iedereen automatisch de nieuwe updates, maar je kan het zelf versnellen. 


Oke....en denkt u dat het dan wel mogelijk is om het kanaal te veranderen?

En aan welke eigen instellingen gaat het dan om? Kan me zo niet heugen iets veranderd te hebben


Ja @Janneman02 , dat denk ik wel. Ik heb het zojuist even geprobeerd op ‘mijn’ Box 12 op versie 516. Wijzigen ging zonder problemen.. Maar het zou bij jou op de oude software ook gewoon moeten werken.

Wat betreft eigen instellingen, dat kunnen bijvoorbeeld port-forwards zijn. Veel mensen wijzigen weinig/niets dus ik denk jij ook niet. Alleen een eigen wifi-naam en wachtwoord meestal, maar dat blijft als het goed is behouden.


Dank het is inderdaad gelukt!!!


Dank het is inderdaad gelukt!!!

Dat is mooi @Janneman02 . De nieuwe software én het wijzigen van het kanaal?