Skip to main content

Als ik het witte wifi-knopje uitzet op box 12, is er ook geen bedrade internetverbinding meer.

Gehoord dat de instellingen in het modem aangepast kunnen worden maar om welke instellingen gaat het dan? 

Hallo @diem , welk witte knopje bedoel je?

Ik ken maar één wit knopje en dat zit aan de achterzijde. Maar dat is de aan/uit schakelaar, dan gaat alles uit. Het zwarte knopje met wit WiFi logo zit aan de linkerzijkant en dat schakelt alleen de wifi aan/uit.


Knop met wit wifi-symbool waarmee je de wifi On/Off kunt zetten op box 12. 


@diem

Wel heel bijzonder, maar met het knopje aan de zijkant kan je inderdaad WIFI uit en aanzetten. 

Wifi

Druk maximaal 2 seconden op deze knop om wifi aan te zetten. Het wifilampje gaat groen branden.

Druk maximaal 10 seconden op deze knop om wifi uit te zetten. Het wifilampje gaat uit.

Voor meer info over de box 12 zie deze website van KPN. 


Plaatje er bij?

 


Hallo @diem , maar begrijp ik het goed, dat als je de Wifi met die knop uitschakelt, dat dan ook de apparatuur die bedraad is aangesloten op de gele Ethernet poorten 1-4 geen verbinding meer heeft?


Of bedoelt u een tv ontvanger die bekabeld aangesloten is op een draadloze SuperWiFi? 


At RBxx, Hoopvol, Nick83, dank voor uw reacties.

Heb eerst de info gelezen via de link van Hoopvol: kpn box 12 van specificaties tot instellingen. En daarna gedacht om het nog maar eens te proberen. Heb de wifiknop gedurende 10 sec ingedrukt en wonder boven wonder ging de wifi uit en bleef de bekabelde internetverbinding werken. 

Verder heb ik geen tv noch tv ontvanger aangesloten op een draadloze superwifi. Ik heb daar geen tijd voor want heb het druk met het lezen van alle discussies op dit forum ;) 

Fijne avond.


Bij mij hetzelfde. Ik log in via de webinterface op de modem, zet wifi uit en daarna heb ik geen lan-netwerk meer. Klantenservice heeft op dit moment ook geen idee.


Bij mij hetzelfde. Ik log in via de webinterface op de modem, zet wifi uit en daarna heb ik geen lan-netwerk meer. Klantenservice heeft op dit moment ook geen idee.

Hallo @grie kijk eens via onderstaande link(s) voor een mogelijke oplossing:

Reset het KPN modem (Experia Box / FRITZ!Box) | KPN Community

KPN Box 12: van specificaties tot instellingen | KPN Community

Om de wifi uit te zetten kun je de wifiknop aan de zijkant indrukken en ingedrukt houden tot het lampje uitgaat, daarvoor hoef je dus niet in te loggen. De 4 LAN-poorten behoren gewoon actief te blijven.

Succes.


Zojuist klantenservice gebeld en die geven aan dat de bridge modus niet kan op de box 12. Eerlijk gezegd vind ik dit heel bijzonder, want ik kies er bewust voor om een goed netwerk aan te leggen met Ubiquiti. Nu verstoort de modem van KPN mijn netwerk.

Feature request: zorg dat bridge modus beschikbaar komt

Dit is volgens mij software technisch heel goed te realiseren. Daarbij vind ik het heel vreemd dat wanneer je de knop wifi uitzet de LAN-poorten ook uitgezet worden. 


Bij mij hetzelfde. Ik log in via de webinterface op de modem, zet wifi uit en daarna heb ik geen lan-netwerk meer. Klantenservice heeft op dit moment ook geen idee.

Hallo @grie kijk eens via onderstaande link(s) voor een mogelijke oplossing:

Reset het KPN modem (Experia Box / FRITZ!Box) | KPN Community

KPN Box 12: van specificaties tot instellingen | KPN Community

Om de wifi uit te zetten kun je de wifiknop aan de zijkant indrukken en ingedrukt houden tot het lampje uitgaat, daarvoor hoef je dus niet in te loggen. De 4 LAN-poorten behoren gewoon actief te blijven.

Succes.

 JanD, bedankt ik had deze reactie niet gezien toen ik bovenstaande reactie verstuurde. Ik zal de knop aan de buitenkant nog eens proberen, hoewel het voor mij dezelfde ‘knop’ in de interface zou moeten regelen. Blijkbaar zit daar een verschil in? 

Zal jullie updaten.


Als je de knop aan de buitenkant gebruikt dan werkt het wel. WiFi is nu uit, LAN-netwerk blijft werken.

Toch vind ik het raar dat je eenzelfde ‘knop’ in de interface hebt zitten, maar die blijkbaar totaal anders werkt. Dit zou wat mij betreft gewijzigd moeten worden in de software.


Ik kan me niet voorstellen dat de LAN poorten uitgezet worden. Maar hebben jullie misschien SuperWiFi's en apparaten op de LAN poorten van deze SuperWiFi's aangesloten? Dat werkt dan uiteraard niet meer.


Feature request: zorg dat bridge modus beschikbaar komt

Als u glasvezel heeft kunt u de KPN Box gewoon weg laten. Uw eigen router sluit u dan gewoon rechtstreeks op het glasvezelkastje aan.

En ook op koper, zonder bridge modus, kunt u een eigen router gewoon achter de KPN Box koppelen. 


Ik kan me niet voorstellen dat de LAN poorten uitgezet worden. Maar hebben jullie misschien SuperWiFi's en apparaten op de LAN poorten van deze SuperWiFi's aangesloten? Dat werkt dan uiteraard niet meer.

 Ik ook niet en toch gebeurt het. 


Feature request: zorg dat bridge modus beschikbaar komt

Als u glasvezel heeft kunt u de KPN Box gewoon weg laten. Uw eigen router sluit u dan gewoon rechtstreeks op het glasvezelkastje aan.

En ook op koper, zonder bridge modus, kunt u een eigen router gewoon achter de KPN Box koppelen. 

Ook als je tv en vaste tel gebruikt? Tv misschien via aparte VLAN?


Ik ga de wifi via de UI van de modem eens uitzetten en de tv aanzetten, die is bekabeld verbonden.

Ik gebruik wèl de nieuwste firmware van de KPN Box12.

Ik kom er op terug.

 

 


Feature request: zorg dat bridge modus beschikbaar komt

Als u glasvezel heeft kunt u de KPN Box gewoon weg laten. Uw eigen router sluit u dan gewoon rechtstreeks op het glasvezelkastje aan.

En ook op koper, zonder bridge modus, kunt u een eigen router gewoon achter de KPN Box koppelen. 

Ook als je tv en vaste tel gebruikt? Tv misschien via aparte VLAN?

Voor telefoon zult u een ATA moeten aanschaffen. 

Er worden inderdaad vlans gebruikt. Een eigen router zal dus op de juiste wijze ingesteld moeten worden.

Als u de eigen router gewoon achter de Experiabox of KPN Box hangt hoeft er niets ingesteld te worden. Default instellingen zouden moeten werken. De tv en telefoon kunt u dan gewoon aansluiten op de Experiabox/KPN Box. Alle andere apparaten achter de eigen router.


Ik ga de wifi via de UI van de modem eens uitzetten en de tv aanzetten, die is bekabeld verbonden.

Ik gebruik wèl de nieuwste firmware van de KPN Box12.

Ik kom er op terug.

 

 

De LAN poorten blijven gewoon werken.


Ik ga de wifi via de UI van de modem eens uitzetten en de tv aanzetten, die is bekabeld verbonden.

Ik gebruik wèl de nieuwste firmware van de KPN Box12.

Ik kom er op terug.

 

 

De LAN poorten blijven gewoon werken.

Oké dan is het misschien eenmalig geweest en dan werkt het iig zoals het zou moeten.