Skip to main content

Ik wil even klagen.. Ik heb geen zin om hierover te bellen of een klacht brief te schrijven.. 

Vandaag heb ik mijn oude internet modem vervangen voor de KPN Box 12 die ik toegezonden heb gekregen.

Ik heb alles bekabeld en heb mijn wifi altijd uitstaan overdag. Dat kon ik heel makkelijk regelen door op de vorige modem in te loggen. Ideaal.

Nu is dit tot mijn grote verbazing niet meer mogelijk. Ik dacht dat ik een verbeterde modem had ontvangen.. echt heel erg vreemd en zeer teleurstellend. Dat ik nu gewoon geen keuze heb, niet kan bepalen wanneer ik wifi/straling in mijn huis aan wil hebben staan.. (met de knop op het apparaat is niet te doen..) Waarom wordt er totaal geen aandacht besteed aan mensen die bewuster leven? Ik heb ook niet gevraagd om een nieuw of ander modem, net als glasvezel..

Het is een heel eenvoudig stukje software, waarom wordt zoiets verwijderd? Ik ben niet de enige die hier mee zit, dit lijkt mij een erg eenvoudige software update..? 

Het is niet verwijderd. Dit nieuwe modem is van een andere leverancier. Die heeft nooit de mogelijkheid ingebouwd om het WiFi via een schema in of uit te schakelen. 


Voor mij als klant zijnde is deze functionaliteit ‘verwijderd’. Je verwacht dezelfde functionaliteit en meer te krijgen wanneer een oude modem wordt vervangen voor een zogenaamde verbeterde variant.. 


Hoi lina. Ik vermoed dat deze functie te weinig gebruikt werd om mee te nemen naar een nieuwe versie. 

Ik vind het ook jammer dat je maar zo weinig kan instellen in deze modem. Je hebt denk ik 2 opties.

  1. een eigen modem neer zetten.
  2. Wifi in modem volledig uitzetten en een eigen wifi routers achter de modem plaatsen.

Reactie verwijderd.

 


Als jij jou wifi uit hebt heb je nog steeds tot vaak wel 8 andere wifi netwerken van omwonenden in je huis.

Verder is wifi een nog veel lagere zender veldsterkte dan bijvoorbeeld de toch al zwakke dect.

Bij zender toepassingen spreken we niet van straling, want dat is het niet. 

Röntgenfoto's komt wel straling bij kijken. Evenals bij radioactiviteit. 


Hoi lina. Ik vermoed dat deze functie te weinig gebruikt werd om mee te nemen naar een nieuwe versie. 

Ik vind het ook jammer dat je maar zo weinig kan instellen in deze modem. Je hebt denk ik 2 opties.

  1. een eigen modem neer zetten.
  2. Wifi in modem volledig uitzetten en een eigen wifi routers achter de modem plaatsen.

Ja, dat zijn mogelijkheden inderdaad. Voor nu zet ik hem maar via mijnmodem.kpn steeds aan en uit. Nog steeds onhandig, maar beter dan steeds in de meterkast kruipen. Dat wifi knopje reageert ook erg traag.. 


Als jij jou wifi uit hebt heb je nog steeds tot vaak wel 8 andere wifi netwerken van omwonenden in je huis.

Verder is wifi een nog veel lagere zender veldsterkte dan bijvoorbeeld de toch al zwakke dect.

Bij zender toepassingen spreken we niet van straling, want dat is het niet. 

Röntgenfoto's komt wel straling bij kijken. Evenals bij radioactiviteit. 

Klopt, ik ontvang een hele lijst met wifi signalen.. En (bijna) niemand hier die z’n modem op een tijdschakelaar heeft staan.. Ik vind het zelf een prettig idee om het een beetje op afstand te houden. Ik ben echt niet heel extreem wat betreft draadloos/straling..  Ik heb wifi altijd in de avond aan, bluetooth speakers overdag, bluetooth toetsenbord. Ik vind het gewoon vervelend dat ik een modem ontvang dat voor mij een ‘slechter’ apparaat is dan die ik al jarenlang in gebruik had. Die had van mij mogen blijven..  Ik denk dat we pas in de toekomst erachter komen wat de gevolgen zijn van al die draadloze spullen in huis. Kan geen kwaad om een beetje bewust ermee om te gaan. 


Hoi, @Lina1234 

Ik snap niet dat je niet alles bedraad doet dan. Als je '’bang'’ bent voor het electro magnetische veld (het is GEEN straling), dan snap ik niet dat je überhaupt wifi 's nachts wel aan hebt/wilt.

Grappig. Wel Bluetooth. Terwijl daarvan het electromagnetisch veld net zo aanwezig is. Bereik daarvan 10 meter. Na 15 meter is het weg als het goed is. Dus je zit wel in het electro magnetische veld van je toetsenbord. En voor de speaker (die zendt niet tijdens gebruik; alleen bij aanzetten. Dan meldt ie zich bij het andere apparaat) zendt de telefoon of pc ook Bluetooth uit. En je zit pal bij die pc. En dat toetsenbord.

Zonder wifi zal je telefoon verbinding maken met een mobiele mast. Daarbij moet je telefoon '’harder'’ zenden dan via wifi. En dat is weer een sterker EM veld en hoger vermogen van je telefoon. En meer batterijgebruik ook.
 

heb mijn wifi altijd uitstaan overdag

Wat is het verschil in gebruik internet overdag en 's nachts bij jouw?


Als je wifi automatisch schakelbaar wilt hebben, dan adviseer ik de wifi in de Box 12 uit te zetten. En een losse Accesspoint (geen mesh) te kopen. Deze hebben die functie ook niet, maar daar zet je dan bv een tijdschakelaar op.

https://www.blokker.nl/tijdschakelaars .


Hallo @Lina1234 ik zou dan als eerste alle Bluetooth vervangen door bekabeld, geen babyfoon gebruiken, geen DECT-telefoon gebruiken, is ook draadloos, geen mobiele telefoon gebruiken, geen tablets en alles wat je nu draadloos in huis hebt of de deur uitgooien of vervangen door bekabeld spul.

Dan pas ben je goed bezig.

 

 


Ik geloof dat er een verschil zit tussen het aan hebben van 3 draadloze apparaten en 10 draadloze apparaten tegelijkertijd. Als ik iets kan verminderen met niet al te veel moeite, dan waarom niet.. 
Speakers staan af en toe aan in de keuken (12 meter lange woonkamer), modem zit ik vlakbij.. en staat overdag en ‘s nachts uit (op tijdschakelaar). Dus alleen ‘s avonds aan. Ik zit maar af en toe aan een bureau met draadloos toetsenbord. 
Geen babyfoon of dect telefoon, alleen een smartphone, die ‘s nachts in de woonkamer ligt. 
Het was niet mijn bedoeling om een discussie te starten.. 
Bedankt verder voor het advies. 


Ik weet niet of het een goed idee is om de modem via een externe tijdschakelaar elke dag hard uit en aan te zetten. Kan me niet voorstellen dat het elke dag uit en weer aanzetten van de modem op langere termijn goed is voor de modem. Kan het natuurlijk mis hebben, Maar volgens mij is de modem niet ontwikkeld om elke dag uit en weer aangezet teworden.


De v12 heeft als enige modem geen tijdsschema voor de wifi. Deze functie zit wel op v10a en alle superwifi producten. Ik verwacht dat dit bij de v12 nog wordt rechtgetrokken met een update als het op alle andere producten wel zit.