Skip to main content

Hallo,

Sinds vorige week mijn modem aan kunnen sluiten en sinds vandaag is het abbonement ingegaan. Echter wanneer deze enkele minuten aanstaat veranderd de netwerk ssid naam naar "kelly" .

Hierbij kan ik niet verbinden met het bij geleverde wachtwoord en kan ik ook geen instellingen meer aanpassen in het modem. 

Heb het modem al zeker 10x maal gereset.

Als ik hem zonder internet verbinding reset kan ik de gegevens wel aanpassen, maar zodra daarna de internet verbinding weer aangesloten word begint het weer vanaf volr af aan..…

Iemand hier ervaring mee? Ben hier nu al een aardig poosje mee aan het tobben.

Groetn

Zoek eens bij de wifi instellingen naar wifi reset functie.


Log dan in op het modem vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Dat moet gewoon altijd lukken. Vervolgens kunt u de netwerknaam en wachtwoord instellen naar wat u zelf wilt.


Installeer de kpn thuis app. Dan kunt u buiten uw wifi om via kpn de wifi naam en wachtwoord wijzigen.


Installeer de kpn thuis app. Dan kunt u buiten uw wifi om via kpn de wifi naam en wachtwoord wijzigen.

De thuis app werkt niet meer met de nieuwste firmware die KPN aan het uitrollen is. Maar er vanuit gaande dat @Jboels de nieuwste firmware nog niet heeft: je moet wel verbonden zijn met WiFi om dit te kunnen doen. Dat is niet het geval. Want JBoels weet het wachtwoord niet van het WiFi netwerk "kelly".


Klopt inderdaad vreemde is nog het meest wanneer de "hard reset" is uitgevoerd en het internet er af is ik wel in het modem kan met de standaard gegevens.

Wanneer het internet terug aangekoppeld word, begint het weer opnieuw.


Klopt inderdaad vreemde is nog het meest wanneer de "hard reset" is uitgevoerd en het internet er af is ik wel in het modem kan met de standaard gegevens.

Wanneer het internet terug aangekoppeld word, begint het weer opnieuw.

Het "kelly" WiFi netwerk word vanuit KPN op uw modem ingesteld.

Dus u reset het modem. Na reset start het modem op. Eerst heeft deze nog het default WiFi netwerk. Als er dan verbinding is met internet word er bij KPN de instellingen voor het WiFi netwerk opgehaald. Dan wijzigt het dus naar "kelly".

Als u het daarna via een bekabeld aangesloten pc of laptop goed instelt, dan blijft het goed staan.

Hoe het komt dat de "kelly" instellingen bij KPN staan opgeslagen voor uw verbinding mag een KPN medewerker verklaren. Ik ben benieuwd. Ik begrijp dat u een nieuwe klant bent. Dan is dat heel raar.


Hallo @Jboels, welkom op het KPN Forum!

Een bijzondere situatie. Eigenlijk klopt @Nick83's uitleg helemaal. Ergens in ons systeem staat opgeslagen dat jouw modem de netwerk instelling ‘kelly’ moet hebben. Hierdoor komen deze instellingen telkens terug als jij verbindt met het internet. De oplossing is inderdaad om een pc of laptop met een internetkabel te verbinden met het modem. Je kunt het modem dan namelijk altijd benaderen. 

 


Er is gister een monteur geweest. En wat blijkt nou ik kreeg de instellingen van een andere woning omdat er in de glaskast aan straat mijn kabel en die van de andere woning waren verwisseld.

Logische verklaring waarom het zo gelopen is dus achteraf.

Probleem is dus opgelost. Allen bedankt voor het meedenken!☺️


Er is gister een monteur geweest. En wat blijkt nou ik kreeg de instellingen van een andere woning omdat er in de glaskast aan straat mijn kabel en die van de andere woning waren verwisseld.

Ja. Dat komt helaas vaker voor. Ik snap niet hoe zoiets stoms kan gebeuren. Maar dat zal vast aan mij liggen...


Er is gister een monteur geweest. En wat blijkt nou ik kreeg de instellingen van een andere woning omdat er in de glaskast aan straat mijn kabel en die van de andere woning waren verwisseld.

Ja. Dat komt helaas vaker voor. Ik snap niet hoe zoiets stoms kan gebeuren. Maar dat zal vast aan mij liggen...

Hallo @Nick83 , heb je zo'n glasvezelkast wel eens van binnen gezien. Ik heb de kast op zien bouwen bij mij in de straat, dat dat allemaal goed gaat, echt iets voor geschoolde vakmensen, zie onder voorbeeldfoto van een POP-kast:

 

 


Dat valt wel mee met dat geschoold zijn. Het lijkt me gewoon een kwestie van secuur werken. Maar ik krijg echt het idee dat er soms zomaar willekeurig stekkertjes gestoken worden. Zo wan "het zal daar wel horen" ofzo.


Er is gister een monteur geweest. En wat blijkt nou ik kreeg de instellingen van een andere woning omdat er in de glaskast aan straat mijn kabel en die van de andere woning waren verwisseld.

Logische verklaring waarom het zo gelopen is dus achteraf.

Probleem is dus opgelost. Allen bedankt voor het meedenken!☺️

Dat is inderdaad een hele logische verklaring! Fijn dat het probleem is opgelost. 😊


zie onder voorbeeldfoto van een POP-kast:

Dit is enkel een POP Model 4.0 oftewel een OAP. De oudere POPs hebben nog veel meer vezels hangen.

 

Dat valt wel mee met dat geschoold zijn. Het lijkt me gewoon een kwestie van secuur werken. Maar ik krijg echt het idee dat er soms zomaar willekeurig stekkertjes gestoken worden. Zo wan "het zal daar wel horen" ofzo.

Hoeft echt niet zo te zijn, het kan allerhande oorzaken hebben. Secuur werken is uiteraard belangrijk maar een foutje maken kan altijd. Het kan ook zijn dat er ooit bij de aanleg al een foutje is gemaakt zoals bijvoorbeeld een kruising in de distributiekabel die PPL (dus de patch-zijde waar de monteur op werkt) en de apparatuur verbindt. Als zo'n kruising administratief niet helemaal correct is gewijzigd dan kan je dit jaren later alsnog gaan merken. Zo ook met andere fouten in de infrastructuur.

Ik moet ook toegeven dat ik lang niet altijd de volledige waarheid vertelde bij een klant over storingen in de infrastructuur, bijvoorbeeld als het te technisch zou worden of om collega's niet zwart te maken. Als de strekking maar klopte. Verder ook omdat je eigenlijk nooit weet wat het precies is geweest waarom aansluitingen verkeerd zitten en wie de oorzaak was, er komen zo enorm veel verschillende mensen in een POP. Bij POP 4.0 is het een ander verhaal en is het enkel KPN Netwerk en de aannemers maar bij alles daarvoor komen allen die apparatuur hebben staan (dus bijvoorbeeld T-Mobile en KPN) in de POP maar ook onderaannemers die voor KPN Netwerk werken of aannemers van KPN Wholesale die oude patches verwijderen.

Ik vind het wel erg makkelijk om te roepen dat er soms willekeurig wat gestoken wordt.