Skip to main content

Hier hetzelfde probleem sinds 2-3 weken om de 2-3 dagen vliegt de wifi eruit.  KPN Box 12 staat op het modem. Helaas ben ik niet zo technisch ; dus KPN wat gaan jullie hieraan doen ?  Ondanks dat ik niet zo technisch ben heb ik al alles geprobeerd wat KPN me vorige week telefonisch heeft doorgegeven. Dus stroom eraf (ook van de glasvezel) en reset van het modem.  En alle lampjes branden gewoon.  Het is vreselijk irritant bij thuiswerken of dat Netflix er in 1 keer uitvliegt.  Ik ben niet van plan om deze situatie te accepteren.  Aangezien bekend is dat het probleem in het modem zit, wil ik graag een fatsoenlijk antwoord en mijn vragen niet met vragen beantwoorden.  Hartelijke dank.

 

Afgesplitst van oud topic en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt. 

Aanvulling op mij bericht hierboven - ik lees op internet dat de FRITZBOX deze problemen niet kent, dus ik stel voor dat jullie deze kosteloos aan mij verstrekken.  Ik lees ook dat een nieuwe Box 12 GEEN oplossing is.  De update van KPN was hier op 6 december dus daar zal het aan liggen.  Alvast bedankt.

 


Hoi @Brittney, welkom hier. 

Ik snap heel goed dat je baalt van de wegvallende wifi. Dit ligt niet per se aan het modem. 

Wifi is namelijk een signaal dat door de lucht gaat. Dit kan verstoord worden door vele factoren. Wifi wil namelijk het liefst rechtdoor gaan. Dus hoeken om, plafonds door, daar kan het al moeite mee hebben. Als je dan ook nog in een appartementencomplex woont kan het nog lastiger worden. Hoe meer netwerken van de buren hoe meer ze elkaar aan de kant willen drukken etc. 

Gelukkig kan je het vaak wel verbeteren. Je geeft aan al het een en ander gereset te hebben, maar nog zonder succes. 

Heb je verder de tips voor wegvallende wifi ook al doorlopen? 


Ik woon niet in appartement en nooit eerder problemen gehad. Alle stappen al doorlopen. Het probleem is begonnen na jullie update van 6 december. 


Alle stappen doorlopen, maar niets heeft geholpen?

Wat ervaar je precies? Valt het even weg en komt het vanzelf weer terug?

Of moet je een apparaat herstarten? Welke?

Valt het op alle apparaten weg of slecht enkele? Zo ja, welke?


alle stappen doorlopen ; om de 2,5 dag geen wifi meer op mobiel en laptop en interactieve tv ; op dat moment is het ook niet mogelijk thermostaat en airco op afstand te activeren.  Alleen stroom van het modem afhalen helpt om de wifi  weer te activeren. (reset ook al geprobeerd) Wifi komt dus niet vanzelf terug.  En nogmaals - het is begonnen na 6 december - er is die nacht door KPN een update uitgevoerd.  Na UIT en AAN zetten van het modem komen de verbindingen weer terug.

 


Hier ook hetzelfde probleem: sinds begin december valt de wifi-verbinding regelmatig helemaal uit of is heel traag. Online stappen meerdere keren doorlopen, alles gereset maar probleem komt weer terug. 


Ik snap heel goed dat je baalt van de wegvallende wifi. Dit ligt niet per se aan het modem. 

Wifi is namelijk een signaal dat door de lucht gaat. Dit kan verstoord worden door vele factoren.

 

Wegvallende WiFi is m.i. iets anders dan slechte WiFi, waar de tips vooral over gaan.

Ik heb net mijn Box 12 moeten resetten omdat er helemaal geen WiFi netwerk zichtbaar is, niet op de PC en ook niet met bv WiFi Analyzer. Het AP is gewoon niet in de lucht en dat ligt toch echt aan de Box 12 en niet aan de lucht of andere omstandigheden. Na reset is het netwerk weer gewoon zichtbaar.

Een ander probleem met de Box 12 is bijvoorbeeld dat de internet toegang er simpelweg niet is, ook alleen te verhelpen met een reset.

Ik denk dat de Box 12 software gewoon buggy is, of dat de performance van de HW onder de maat is. Gaat hier nog wat aan gedaan worden? Zitten er nog updates in de pijplijn?

 


Klopt wat er door vele klanten gemeld wordt. Het kan toch niet zo zijn dat ik elke 2 dagen mn modem moet UIT en AAN zetten zodat alles weer werkt ?   Dus KPN hoe gaan jullie dit oplossen? 


Ergens gaat er iets niet helemaal goed. Alleen wat durf ik zo niet te zeggen. Maar lijkt dus in de update te zitten. Ik neem de feedback mee naar de ontwikkelaars. 


kom op Bart ! Je kan beter dan dit.  Het is ECHT niet de eerste melding die KPN hierover ontvangt,  Hoe hebben jullie al die andere klanten geholpen ? ik zit nu serieus te denken aan overstappen… het is niet te begrijpen. Ga ervan uit dat het in de update zit, en nu dan ? Moeten ik en de overige klanten het hiermee doen of gaan jullie gericht actie uitzetten ?

 


@Brittney , ik heb net bij de WiFinetwerk/Tijdschema instellingen het tijdschema gedeactiveerd. Wellicht is dit een optie om een eventuele bug te omzeilen, als die in dit deel van de software zit… 

Weliswaar een andere bug, maar zie bijvoorbeeld ook hier: 

We gaan het zien.


Ik begrijp je frustratie compleet. Dit is ook geen fijne situatie. Maar het lijkt door de update veroorzaakt te worden. Dan moet het vermoedelijk ook weer daardoor opgelost worden. Vandaar dat ik de feedback gedeeld heb met de ontwikkelaars.

Want je hebt nu zo alle tips nagelopen, maar niets heeft geholpen helaas. Hopelijk snel meer duidelijkheid. 


FYI, ik heb hem net wederom moeten resetten, zowel de WiFi als het internet (HBO+ streaming) vielen weg. De streaming is via Ethernet, dus het ligt weer niet aan de WiFi.

 

KPN, @Bart_Z : dit is onacceptabel. Ik heb inmiddels een Edgerouter-X besteld om van het gezeik af te zijn, maar betaal nog wel voor die slecht werkende Box-12. Als ik deze terugstuur, wat wordt dan de korting op mijn abonnement?