Skip to main content
Antwoord

Wifi op v10 niet meer uit te zetten?

• September 2, 2025
  • 6 reacties
  • 96 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Klopt het dat na de update het wifi op de v10 router zelf niet meer uit te zetten is? Ik had dit altijd uit staan en alleen mijn twee superwifi 2 punten aan. Aangezien de router nu automatisch de master is geworden lijkt het alsof ik dit niet meer zo kan instellen.

Zou verder ook mooi zijn als je bijvoorbeeld het 2.4ghz netwerk uit kon zetten en het alleen het 5ghz netwerk aan, dat kon hiervoor al niet meer, maar hoopte dat dit met deze update misschien wel weer kon.

Beste antwoord door Harry de Hengst

Beste Harry, de wifi op de V10 is gewoon uit te zetten als je ingelogd bent en kun je alleen de wifi punten geactiveerd laten. De V10 blijft wel altijd de master.

Je kunt niet meer een wifiband uitzetten zoals bij de oude software wel kon.

Je hebt gelijk. Als je de knop voor het wifi signaal op de v10 uitschakelt dan krijg je een pop-up die vraagt of je dit alleen voor dit apparaat wil doen of ook voor de extenders. Dank!

Ik zie daarna wel dat op de overzichtspagina op de v10 de knop linksboven achter 'Wifi extender(s) aan’ uit staat terwijl het dus wel aan staat… dat is beetje verwarrend, want als je die knop inschakelt schakel je de wifi op de v10 juist weer aan. De tekst ‘Wifi extender(s) aan’ is dus statusinformatie en de knop gaat alleen over het wifi op de v10

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 3, 2025

Beste Harry, de wifi op de V10 is gewoon uit te zetten als je ingelogd bent en kun je alleen de wifi punten geactiveerd laten. De V10 blijft wel altijd de master.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 3, 2025

Dat klopt allemaal helemaal. Het modem werkt nu samen met de wifipunten. Het standaard wifinetwerk kan niet gesplitst worden. Met het extra wifinetwerk wat er nu is kan dat echter wel. Kan je iets met het antwoord?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 3, 2025

Beste Joep 1965, de wifi op de V10 kan gewoon uit en blijft toch master,  zelf heb ik de wifi op de V10 ook uit en de SW#2 draadloos op de V10 aangesloten.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 3, 2025

Ok ​@JanD ik dacht te hebben gelezen dat de wifi van het modem niet meer uit kon met de kpnsoftware. Foutje van mij.

Forum|alt.badge.img

Je hebt gelijk. Als je de knop voor het wifi signaal op de v10 uitschakelt dan krijg je een pop-up die vraagt of je dit alleen voor dit apparaat wil doen of ook voor de extenders. Dank!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • September 3, 2025

Ik zie daarna wel dat op de overzichtspagina op de v10 de knop linksboven achter 'Wifi extender(s) aan’ uit staat terwijl het dus wel aan staat… dat is beetje verwarrend, want als je die knop inschakelt schakel je de wifi op de v10 juist weer aan. De tekst ‘Wifi extender(s) aan’ is dus statusinformatie en de knop gaat alleen over het wifi op de v10