Skip to main content

Na het wisselen van mijn modem V10 naar een V 12, is mijn WiFi nu rond de 100mbs, waar ik voorheen makkelijk rond de 200Mbs haalde. 

Wat heeft u bedraad gemeten? Staat de router op dezelfde plek? Heeft u een herstart al eens geprobeerd?


In het onderwerp  moet uiteraard V12 staan ipv V13


Hoi @Vince71 ,

Het bereik van de box 12 is minder dan van de v10, het kan dus zijn dat je wat verder van de box 12 af minder snelheid haalt dan met de v10, maar dichtbij zou dit hetzelfde of juist beter moeten zijn.

Je zou de wifimanager nog kunnen proberen, of het kanaal wijzigen.


Hallo @Jeroen Ruiter de KPN Box12 ondersteunt ook wifi6 ax, als je geen apparatuur hebt die dat ondersteunt kun je dat ook uitzetten en bij de 2.4-band kiezen voor N en bij de 5.0-band voor AC.

Misschien dat dat verbetering geeft.


Wat heeft u bedraad gemeten? Staat de router op dezelfde plek? Heeft u een herstart al eens geprobeerd?


Bedraad haal ik 1 Gbs, wifi snelheid met de laptop 170Mbs, volgens de speedtest 120Mbs. Voorheen was dit meer dan 200Mbs. Ik zal de box en de wifi versterkers resetten. Kijken of dat iets helpt.


Welke WiFi versterkers heeft u? Zijn deze beide bedraad aangesloten? 


Ik heb de KPN Expedia WiFi bedraad aangesloten 


@Vince71  Dus je hebt van die zwarte vierkante kastjes? Klopt dat? Zo ja, heb je de stappen om die te koppelen ook even opnieuw doorlopen nadat de v10 is omgeruild?

 


@Vince71  Dus je hebt van die zwarte vierkante kastjes? Klopt dat? Zo ja, heb je de stappen om die te koppelen ook even opnieuw doorlopen nadat de v10 is omgeruild?

 


Ik heb ze via WiFi verbeteraar opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat


Dan vrees ik dat ik geen oplossing heb.  Als ik de snelheden zo lees zijn die behoorlijk goed, stabiel en heb je geen uitval.  Waarom ze bij de box12 sneller waren kan ik je niet vertellen. :-(


Dan vrees ik dat ik geen oplossing heb.  Als ik de snelheden zo lees zijn die behoorlijk goed, stabiel en heb je geen uitval.  Waarom ze bij de box12 sneller waren kan ik je niet vertellen. :-(


Heel apart, dat ze bij de V10 box sneller waren. Ik had niet om een nieuwe modem gevraagd, kreeg die bij het afsluiten van een nieuw abonnement, ik dacht nieuwer zal niet minder snel zijn. Snelheid rond de 120 Mb is nog steeds goed te doen...