Skip to main content
Vraag

Wifi uitzetten op de Box 12 zorgt ervoor dat Wifi ook niet meet via de SuperWifi's werkt

• 21 februari 2025
  • 34 reacties
  • 391 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 20 maart 2025

Hoi. Ik loop sinds enkele dagen ook tegen hetzelfde probleem.  Op bepaalde stukken in huis is Ineens geen wifi meer. Op elke etage staat een superwifi. 

ik heb de stappen geprobeerd maar dit helpt niet. Wat ik ook vreemd vind. Als ik inlog ijn deapp van KPN zie ik maar 1 wifi punten maar als ik inlog mijnkpnmodum zie ik er 3 ?

Wat is nu de juiste oplossing?

Ook is de draadloze verbindingen als die er is langzaam. Max 50Mbps.  Dit was eerst veel hoger.  

het begint nu echt gefrustreerd te worden. Ik was altijd zeer tevreden met KPN en superwifi maar dit doet mij haast overwegen om over te stappen naar een ander.  

ps,  ik heb ik wat pubers in huis ….. 

• Helper
  • 26 reacties
  • 20 maart 2025

@HFMThijssen Het is bij mij nooit meer goed geweest na deze geweldige update. Ik was hier toen zo klaar dat ik ben overgestapt naar een fritzbox en een fritzrepeater om dit eens en voor altijd in eigen beheer te houden. (koop, geen huur) Het is even een investering maar dat was het voor mij waard. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 20 maart 2025
HFMThijssen schreef:

Hoi. Ik loop sinds enkele dagen ook tegen hetzelfde probleem.  Op bepaalde stukken in huis is Ineens geen wifi meer. Op elke etage staat een superwifi. 

ik heb de stappen geprobeerd maar dit helpt niet. Wat ik ook vreemd vind. Als ik inlog ijn deapp van KPN zie ik maar 1 wifi punten maar als ik inlog mijnkpnmodum zie ik er 3 ?

Wat is nu de juiste oplossing?

Ook is de draadloze verbindingen als die er is langzaam. Max 50Mbps.  Dit was eerst veel hoger.  

het begint nu echt gefrustreerd te worden. Ik was altijd zeer tevreden met KPN en superwifi maar dit doet mij haast overwegen om over te stappen naar een ander.  

ps,  ik heb ik wat pubers in huis ….. 

Hier werkt het ook nog steeds niet als voorheen. 2 weken geleden begon de wifi opeens te haperen en heb ik contact gehad met KPN. Enige wat die kon verzinnen is om alles nog eens helemaal te resetten. Daarnaast gaf hij aan dat het niet nodig was om de wifi op de modem uit te schakelen. Sindsdien heb ik dit dus aanstaan en werkt het wel maar nog steeds niet als ik gewend was. Als ik inlog in mijn netwerk zie ik dat alle apparaten verbinden met de modem en niet met de wifi punten. Dus ik vraag me af of die nog wel een functie hebben zo. Internetsnelheid is via de wifi ook veel te laag nu. Op zolder wordt niet meer online gegamed vanwege de lag terwijl dit altijd goed was geweest. Kortom, sinds de update is het allemaal veel slechter geworden. Volgens de man van KPN was dit geen bekend probleem bij bekabelde wifi punten.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 20 maart 2025

Ik heb deze avond nog wat getest. Het viel mij op dat 1 wifi punt 0 verbindingen had.  En dat is precies de verdieping waar de wifi dramatisch is.  Als ik de eigenschappen bekijk is hij geüpdatet naar nieuwe firmware. Ik heb nu dit punt weggehaald en van een andere etage eentje gepakt als test. En warempel. Wifi super.  Kortom. 1 wifi punt (en ik heb nb alles bekabeld aangesloten) is weliswaar verbonden met de modem maar inklaring geen verbinding met dit wifi punt. Defect?? Garantie?   
Zie ook in mijn post de topologie. Dan zie je dat de bovenste 0 verbindingen heeft. 

meer mensen hier ook ervaring mee? En hebben wij garantie op de Witte Wifi punten. Dit is een gekochte versie maar natuurlijk heb ik geen bon bewaard 🙁. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 maart 2025

Helaas is mijn wissel truc toch niet helemaal de oplossing.  Want nu doet de wifi het weer traag.  Als ik 1 kamers verder zit van wifi point hapert ie al tussen 5G en wifi    Ik zie in het netwerk dat nu wel alle wifi punten verbindingen hebben. Maar de wifi is enorm traag. 

• Helper
  • 39 reacties
  • 21 maart 2025
HFMThijssen schreef:

Helaas is mijn wissel truc toch niet helemaal de oplossing.  Want nu doet de wifi het weer traag.  Als ik 1 kamers verder zit van wifi point hapert ie al tussen 5G en wifi    Ik zie in het netwerk dat nu wel alle wifi punten verbindingen hebben. Maar de wifi is enorm traag. 

Zeer herkenbaar, wat je ook probeert, niks helpt momenteel.

Helaas heb ik (ook) nog geen oplossing gevonden op deze community.

Als je KPN belt dan melden ze dat ze er mee bezig zijn, maar dat de stand van zaken onbekend is. Communicatie vanuit KPN is dramatisch voor zo'n groot probleem waar veel klanten last van hebben.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 maart 2025

Zijn die nieuwe Super Wifi 2.0 wel de oplossing? Is dit een commerciële stunt om ons over te laten gaan op nieuwere versie ? 
iemand ervaring met de zwarte super wifi icm modem v12 en nieuwste firmware

Als dit wel de oplossing is. So be it. Dan koop ik ze wel. Het is echt enorm frustrerend als de wifi traag is en/of we veelal op 5G zitten  

en nogmaals  alles is ge-update draait op de  nieuwste firmware  en alles is bekabeld aangesloten  ……… 

• Helper
  • 26 reacties
  • 21 maart 2025
HFMThijssen schreef:

Zijn die nieuwe Super Wifi 2.0 wel de oplossing? Is dit een commerciële stunt om ons over te laten gaan op nieuwere versie ? 
iemand ervaring met de zwarte super wifi icm modem v12 en nieuwste firmware

Als dit wel de oplossing is. So be it. Dan koop ik ze wel. Het is echt enorm frustrerend als de wifi traag is en/of we veelal op 5G zitten  

en nogmaals  alles is ge-update draait op de  nieuwste firmware  en alles is bekabeld aangesloten  ……… 

Je kan er 1, of meer, voor een maand huren. Bevalt het niet niet dan weer opzeggen. Ik heb er 1 gehuurd, maar na 1 dag lag de boel er weer uit. Dus het was voor mij geen succes. Misschien hebben anderen meer geluk gehad. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 21 maart 2025

Ik lees nu al in meerdere topics dat klanten nieuwe super wifi’s opgestuurd krijgen vanwege deze problemen. Ik weet niet of dit helpt maargoed.

Reageer