Skip to main content

Heb box 12 met 1 bekabelde Experia WiFi versterker.

Laatste weken viel WiFi regelmatig uit en werd er een "Geen Internet verbonden"-melding op de verbonden apparaten getoond. Nog nooit eerder op die manier gehad. Bepaalde verbonden apparataten kunnen WiFi6 aan (de zgn ax-instelling op je modem) andere apparaten weer niet. De Experia WiFi versterker zwz niet (alleen WiFi5)

KPN gebeld, van alles gereset incl box 12. En maar van ellende 1 SuperWifi2-versteker besteld die waarschijnlijk p de plek gaat komen (ook weer bekabeld) vd Experia WiFi versterker

Maar door de reset vd box12 staan nu beide Ghz's op ac (oftewel WiFi6). Ik weet niet waar ze vóór de reset op stonden maar nu is het nog erger. En valt bij mijn apparaat Samsung A52s seconden lang de internetverbinding totaal weg.

Ik wil dus graag weten wat de beste instellingen moeten zijn in box 12 mbt beide Ghz als je apparaten hebt waarvan sommigen wel en sommigen niet Wifi6 aan kunnen. En dat icm de Experia WiFi versterker en de toekomstige SuperWifi 2 versterker.

Wie kan het me goed uitleggen?

Hoi @Skeluh, je zou eens kunnen kijken of het helpt om de draadloze modus op 802.11b te zetten. Je kunt op jouw modem inloggen via mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254. Als je nog niet eerder hebt ingelogd, dan vind je de gebruikersnaam en wachtwoord op de sticker op het modem. Ga vervolgens naar ‘Wifi’ > ‘Advanced'. Hier kun je onder ‘Wireless Mode’ de modus veranderen.

Eventueel kun je ook kijken naar Extra Wifi. Hiermee creeer je een extra 2.4 GHz wifinetwerk voor de apparaten die niet goed overweg kunnen met 5 GHz.


Hoi Denise,

Dank je wel voor de response. Ik had de Wifi mode in de Box12 al aangepast naar waardes beginnende met .bg van een eerder in het forum gevonden advies van Nick83.

Maarrrr, gisteren met veel pijn moeite (werkte pas na 1,5 uur gekoppeld te zijn aan de Box12, handleiding zei 30 min. ...)   één SuperWifi2 mesh versterker (bekabeld) geplaatst op 1e etage op de plek vd verouderde WiFi Experia versterker. En nu overal een zeer goed bereik en hoge snelheden. Tot nu toe ook geen wegvallend internetsignaal probleem gehad. Dus dat SuperWiFi2 verhaal werkt hier uiteindelijk zeer goed!

De WiFi modus toch maar weer voor allebei de Ghz's op .ax gezet trouwens (=WiFi 6)


Ah, fijn om te lezen dat de problemen zijn opgelost met het installeren van de SuperWifi 2!


Reageer