Skip to main content

Ik heb de kpn 12 modem. Als ik de nas synology ds 118 erop aansluit, valt de verbinding steeds weg. Hoe los ik dit op? Als ik op dit probleem google, schijnt t inderdaad voor te komen.

Neem aan dat de nas bekabeld is aangesloten.

Om uit te sluiten dat het aan NAS settings ligt zou ik deze een 3s reset met de paperclip geven, en dan oppakken met synology assistant.

Dit reset de netwerksettings en wachtwoord dus het ww even opnieuw instellen.

Geef je nas evt een vast ip in de router (niet in de nas).

als dit niet werkt, dan zou ik het zo niet weten, een heel enkele keer werkt het als je een switch met igmp snooping tussen nas en router plaatst (mogelijk heb je iets op de nas draaien dat een netwerk overflow veroorzaakt zoals een multicast).


Hi @Hariapepa, ik hoop dat je hier verder mee gekomen bent met de hulp van @EAZ1964 😊

Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, dan kan je dat altijd weer laten weten hier!


Als ik de nas loskoppelde van de kpn modem was t signaal direct weer aanwezig. Ik zag in de synology nas enkele updates staan. Nadat ik de nas had geüpdatet, had ik geen wifi probleem meer. Ik ben niet zo deskundig dat ik dit kan verklaren. Maar het probleem is opgelost.


Ah kijk aan, dan zal er toch iets met de NAS aan de hand zijn geweest dat met de updates verholpen is, top!

Bedankt dat je het nog even hebt laten weten 😊