Skip to main content

Wij hebben een V12 modem en sinds kort valt op onze tablet ps de wifi regelmatig weg.

Bij de telefoons nog niet gemerkt. 

 

We hebben wel laatst een beveiligingscamera gekocht. 

Die kon niet gekoppeld worden omdat het een 2,4/5ghz wifi is en de camera enkel 2,4ghz.

Via tips hier op het forum heb ik een 2e wifi punt ingesteld met enkel 2,4 ghz.

Dat werkt prima.  Door het extra wifipunt kan mijn wifi op de tablets toch niet wegvallen?

 

Iemand een oplossing?

Hi @mhageman! Of door het extra wifipunt de wifi wegvalt heeft met een aantal dingen te maken. Wat voor wifipunt is dit? Waar meerdere netwerken aanwezig zijn kunnen die elkaar namelijk weldegelijk storen.

Wil je anders eens kijken of dit probleem met Extra Wfii niet speelt? En valt de wifi alleen weg op de beveiliingscamera? 


Extra wifipunt was een extra wifi mogelijkheid in de modem met enkel 2,4ghz.

Dit punt heb ik verwijderd om te kijken of het probleem is opgelost, maar het wegvallen op de Samsung tab A8 blijft.

 

Kan het ook liggen aan de energiespaarstand van de tablet?


@mhageman of het aan de spaarstand van het tablet ligt kan ik niet met zekerheid zeggen. Wel kan ik me goed voorstellen dat spaarstand ook betekent dat op het moment dat wifi niet direct gebruikt wordt die functie afgeschaald wordt. 

Werkt het beter als je de spaarstand uitzet? Kan nooit kwaad dat even te proberen. 😉


De spaarstand heb ik uitgezet maar helaas was dit niet de oplossing. Hij is nu ter reparatie opgestuurd.

 

Ik het ergens gelezen dat de KPN V12 en de processor van de Tab A8 niet altijd even goed samen gaan. Als reparatie het probleem niet oplost koop ik A9 Plus welke 4 december uitkomt.

Onze andere A8 heeft het probleem slechts 1x gehad.