Skip to main content

Sinds mijn nieuwe KPN modem 12 kan mijn Smart TV niet verbinden met het het draadloze netwerk. Op andere apparaten kan ik wel verbinden (mobiel/laptop), en ook met hotspot kan de tv verbinden. Met de etherkabel kunnen we ook verbinding maken. 

Ik heb verschillende opties al geprobeerd:

• Tv en modem los van het stroom gehaald
  • Tv netwerk gereset
  • Tv helemaal gereset
  • Met behulp van een KPN medewerker (met engelengeduld) de 2.4 GHz aangezet, zowel op WPA 2/3 als WPA 2 alleen. Met de telefoon kunnen we wel verbinding maken met dit netwerk.
  • Zelf de 5 GHz en gast netwerk geprobeerd

Helaas kunnen we nog steeds geen verbinding maken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of de heilige oplossing weet?

Hoi ​@Esmée12345 . Wat een vervelende situatie.

Kan ik uit je verhaal opmaken dat ie vóór de update wel verbinding kon maken?  (en heb je naast de box12 ook nog andere apparaten om je wifi te verbeteren?)

Hoi Erwin,

hiervoor had ik een box van Ziggo. Hier verbond de tv prima mee. Sinds ik ben overgestapt naar KPN weigert de tv te verbinden. Ik heb verder geen andere apparaten om de wifi te versterken. Er zit ongeveer 5 meter tussen de modem en de tv. Hopelijk heb je zo wat meer informatie!

Hoi Erwin,

hiervoor had ik een box van Ziggo. Hier verbond de tv prima mee. Sinds ik ben overgestapt naar KPN weigert de tv te verbinden. Ik heb verder geen andere apparaten om de wifi te versterken. Er zit ongeveer 5 meter tussen de modem en de tv. Hopelijk heb je zo wat meer informatie!

Hij doet hier niks mee.

Krijgt de TV wel een IP?

Wat als je de DNS verandert naar 1.1.1.1?

Maar heeft het nu wel of niet gewerkt voordat de V12 geüpdatet werd?

In de titel staat immers dat de TV niet wil verbinden sinds de update van de V12.

Het is nog steeds onduidelijk voor ons, ​@Esmée12345 . 

Excuses voor de vertraagde reactie. En ook excuses voor de onduidelijke titel (misschien dat ik per ongeluk iets gekopieerd en geplakt heb?). Naar mijn weten was er geen update van de modem 12 box, maar ben ik dus veranderd van ziggo naar kpn.

De TV krijgt ook geen IP adres automatisch vanuit de box. Ik zal thuis eens kijken of ik handmatig de DNs naar 1.1.1.1 kan veranderen. 

Beste ​@Esmée12345 Ziggo gebruikt een andere IP-range dan KPN. Misschien het tv-toestel een fabrieks-reset geven en dan weer via LAN of draadloos proberen te verbinden.

DNS hoeft in principe nooit aangepast te worden, wordt automatisch geregeld door de KPN-servers.

Succes.

@Esmée12345 Ik deel Jans mening.  Probeer die tv een reset te geven.    Het aanpassen van het IP adres is een lapmiddel wat later weer voor meer problemen gaat zorgen.

Hoi Jan en Erwin,

Dank voor het uitgebreid meedenken. Ik heb de gehele tv al een keer gereset - is dat een synoniem oor een “fabrieks-reset”? Dat hielp helaas ook niet namelijk.

Groetjes,

Esmée

Plaats anders een foto's van de instellingen van de wifi verbinding met de V12 op jouw televisie.

Plaats anders een foto's van de instellingen van de wifi verbinding met de V12 op jouw televisie.

Dit en (indien mogelijk) een overzicht van de netwerkinstellingen op je tv.  (staat alles op automatisch? of is er ooit handmatig iets ingezet)

Reageer