Skip to main content

Na de laatste software update op de KPNBOX 12 is het niet meer mogelijk om TOON van Eneco te koppelen. Heeft altijd goed gewerkt maar nu niet meer ook niet na reset modem enz. Hoe kan dit worden opgelost ?

Hi en welkom in de KPN community @Kornev.

Wat gebeurt er als je jouw Toon nu probeert te verbinden met wifi? Ziet hij het netwerk nog wel? En hoe gaat het met andere apparaten thuis, werkt daarop de wifi nog wel?  Alle details zijn welkom, zo kunnen we je hier beter op weg helpen.

 

En ik vond nog een aantal tips van @Noordzee en @N.N.  in onderstaand topic, misschien helpen die bij jou ook:

 


Hallo,  Toon ziet het netwerk nog wel maar nadat ik het wachtwoord heb ingegeven komt de melding dat de verbinding wordt opgebouwd maar duurt heel lang zonder resultaat. Ook geprobeerd dmv aangemaakt gastnetwerk maar daar hetzelfde probleem. Nwe PC koppelt wel met gastnetwerk. De superwifi2 versterkers doen het inmiddels na veel pogingen. Bovenste verdieping valt soms weg en komt na een tijdje weer terug. Lijkt wel of signaalsterkte van Box 12 is afgenomen ?


Hmm, als Toon helemaal niet meer verbindt, ook niet met een gastnetwerk, dan is het een goed idee om eens bij Eneco na te vragen of er andere oorzaken en oplossingen voor zijn. Dit klinkt meer als een probleem met de Toon op een of andere manier. Dat je PC wel wil koppelen, betekent dat de wifi verbinding wel goed werkt. 

Wat je SuperWifi betreft, loop voor de zekerheid eens na hoe alles opgesteld staat. Dit topic kan je daarbij helpen:

 


Goedemiddag,

heb contact opgenomen met Eneco en volgens hen is de laatste mogelijkheid om het Mac adres toe te voegen aan de Box12. Is dat een goed idee |? En kunnen jullie vertellen hoe dat dan moet ?

vriendelijke groet.


de meldingen hierboven kan ik me helemaal in vinden. Ben al 4 dagen bezig om alles weer aan de praat te krijgen. Maar de Toon heeft nog steeds geen verbinding met het thuisnetwerk. Daar gaat echt iets fout. En dat lijkt niet bij ENECO te liggen. Een hotspotaccount via mn mobiel maakt namelijk wel connectie met de toon. Maar TOON herkent en accepteert het wachtwoord van KPN thuisnetwerk niet. Blijft ronddraaien/nadenken. 

Erg lastig met verlichting, slimme stekkers etc die tegenwoordig veel via de Toon bediend worden. 

Hopelijk heeft iemand een oplossing

 


oplossing voor mij is uiteindelijk de mijnmodem KPN site openen en de wifi aanpassen naar alleen WPA2 beveiliging. Dus WPA3 weglaten. 

Enenco Toon werkt dus niet als we WPA3 ook aan hebben staan.

Met deze aanpassing heb ik weer verbinding met TOON.


oplossing voor mij is uiteindelijk de mijnmodem KPN site openen en de wifi aanpassen naar alleen WPA2 beveiliging. Dus WPA3 weglaten. 

Enenco Toon werkt dus niet als we WPA3 ook aan hebben staan.

Met deze aanpassing heb ik weer verbinding met TOON.

Tom,

Na aantal wijzigingen in KPN Box12 en Toon terug naar fabrieksinstelling hadden geen resultaat.  Laatste strohalm van Faas2 resulteert in weer Wifi verbinding. Top!!


Oudere apparaten kunnen inderdaad niet met WPA3  om gaan.


Oudere apparaten kunnen inderdaad niet met WPA3  om gaan.

Niet alleen oude apparaten. Ook heel veel nieuwe apparatuur is nog WPA2. Veel slimme lampen enzo die je nu koopt zijn "gewoon" WPA2 en zullen waarschijnlijk nooit een update krijgen zodat WPA3 gaan ondersteunen. Voordat WPA3 gemeengoed word hebben we nog een lage weg te gaan.


Reageer