Skip to main content
Antwoord

WPA only instelling mogelijk op de KPN Box 12?

• October 18, 2025
  • 7 reacties
  • 56 keer bekeken

Heb een oud apparaat nog voor de tijd van wpa2/wpa3, is het mogelijk om WPA in te stellen op een extra wifinetwerk op de box 12 V12.C.25.06.06?

Beste antwoord door TDN

@kanikarimi Als je WPA wil instellen, kan je net zo goed een open WIFI instellen. WPA is 20 jaren geleden al gebroken, nu is binnen paar minuten te cracken.

7 reacties

• October 19, 2025

Nee. Dat kan niet. Hiervoor zal je op zoek moeten gaan naar een oude WiFi versterker. Deze bijvoorbeeld:

https://www.marktplaats.nl/v/computers-en-software/wifi-versterkers/m2308387656-arcadyan-wifi-versterker-dualband

Die staan nog zat op marktplaats. En ik denk dat je deze nog wel op WPA in kunt stellen. Al weet ik dat niet zeker. Misschien zijn er andere forumbezoekers die dat met zekerheid kunnen vertellen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 19, 2025

@kanikarimi Als je WPA wil instellen, kan je net zo goed een open WIFI instellen. WPA is 20 jaren geleden al gebroken, nu is binnen paar minuten te cracken.

• October 19, 2025

@kanikarimi Als je WPA wil instellen, kan je net zo goed een open WIFI instellen. 

Maar dat kan ook niet op de KPN Box 12 volgens mij 😉

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 19, 2025

@kanikarimi Als je WPA wil instellen, kan je net zo goed een open WIFI instellen. 

Maar dat kan ook niet op de KPN Box 12 volgens mij 😉

En dat met rede. Maar als ​@kanikarimi WPA of wifi zonder wachtwoord wil instellen, kan hij via Wifi hotspot van een PC met ethernet en wlan instellen, tenminste via opdrachtprompt. Via GUI kan je dit niet instellen

• Auteur
  • Topper
  • October 19, 2025

met een omweg heb ik wpa2 ondersteund gekregen op het apparaat, moest alleen even 802.11b inschakelen op de modem. het werkt :)

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 19, 2025

met een omweg heb ik wpa2 ondersteund gekregen op het apparaat, moest alleen even 802.11b inschakelen op de modem. het werkt :)

Dat is niet niet de WPA-only waar je om vroeg, dus waarom WPA2 nu wel goed is weet ik niet,

want WPA2 is nu de standaard en WPA3 is in opkomst ​@kanikarimi 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 21, 2025

Goedemorgen ​@kanikarimi en bedankt voor jouw bericht :)

Zie dat je al veel nuttige reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen en lees dat je het probleem inmiddels ook al hebt verholpen, top! En ook super dat je dat hier nog even hebt willen delen! Mocht je in de toekomst nog een keer hulp nodig hebben, laat het hier dan ook vooral weer weten. Voor nu wil ik je in ieder geval nog een hele fijne dag toewensen!