Skip to main content

Ik had gisteren geen internet en geen  vast telefoon meer , Lan en WIFI werkten OK.

Op Experia 10 was internet lampje uit en was service lampje aan. Heb alle tests doorlopen  Verbingstest  KPN gaf aan storing aan aansluitkant. Glasvezel kastje  stroomloos, Adapter naar glasvezel kastje   gaf wel spanning ca 9 v. Verbindingsnetwerkkabel tussen Glasvezel kastje en modem gechecked met een kabeltester. Modem resetten, Uiteindelijk Modem terug gezet naar fabrieksinstellingen.   Toen maar een storing aangemeld an afspraak gemaakt. Viel  me vanmorgen echter op dat, het glasvezelkastje niet stond te pollen. Adapter toen nader bekeken die moest 12 v  0,4 A kunnen leveren. Toen gezocht naar een geschikte adapter uit eigen voorraad. Dat bleek de tijdelijke oplossing te zijn. Daarop afspraak met monteur maar weer geannuleerd. Alles werkt werkt nu gelukkig  weer. 

Maar kan ik wel een vervangende 12 V adapter ergens aanvragen?

Hoi @JanB1948 . Welkom op het forum.

Jammer dat je die monteur gecanceld hebt maar dat kon jij niet weten. Ik kan geen vervangende voeding voor een NT opsturen. Dat kan alleen een monteur vervangen :-(

Kan ik je straks even bellen?


Is het gelukt, @JanB1948 ?


Een defecte adapter door een passende andere kan ik gelukkig (Ou Getronics /KPN consultant) zelf nog wel vervangen. Ik ben blijk dat ik de zelfde avond de storing  nog kon oplossen, met een passende andere adapter met het goede voltage. Het heeft even geduurd voordat ik begreep dat als de glas aansluiting OK is, je die ook moet zien pollen en dat het dus aan de opzetter naar Ethernet zou moeten kunnen liggen. Van zaterdagavond to maandagmiddah zonder vates telefoon en Internet is erg lastig heden tendage. Dan alsnog een monteur laten voorrijden, om even een adapter te verwisselen  op een al weer  werkende installatie, leek me dan ook niet echt nodig. 


Begrijpelijk. Fijn dat je zelf de kennis in huis hebt om die voeding correct te vervangen. 

Mocht er ooit iets anders zijn, weet je mij te vinden.