Skip to main content

Er is duidelijk een beveiligingslek bij KPN want Dennis van de afdeling Abuse weigert mij te helpen en schuift alles in mijn schoenen. Geen 1 poging om te helpen maar meteen en meerdere malen afgescheept per mail.  Ik ervaar al een jaar lang veiligheidsproblemen met internet, huistelefoon en mobiele telefoon, allemaal diensten van KPN.  In dat jaar heb ik verschillende experts aan het werk gezet mij iedere keer te helpen en steeds bleven de problemen doorgaan. Dan heb ik het oa over het hacken en leegtrekken van 3 laptops via mijn Wifi, het hacken van 2 smartfoons, het afluisteren van mijn huistelefoon en mobiele telefoon., meerdere malen veranderen van mijn telefoonnummers die geheim zijn, diverse emailadressen gehad en ga zo maar door. Al deze experts hebben aangegeven dat het niet anders kan dan dat er een lek is bij KPN en gezien mijn situatie is dat vrij logisch. Ik kan dus vanuit mijn huis niet meer internetten en bellen. Afgelopen jaar zijn er veel gevoelige gegevens op straat komen te liggen die uit mijn laptops en telefoons zijn gehaald. Dit alles heeft te maken met een persoon die wraak wilt nemen op mij vanuit familiesfeer en diegene heeft veel connecties, blijkbaar ook bij KPN. Anders was dit allemaal niet mogelijk geweest. Ik heb zelfs mijn naam veranderd waar ze ook achter zijn gekomen. Ik ben dan ook benieuwd of er meer mensen zijn die dit soort beveiligingsproblemen ervaren bij KPN? 

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Joline , @Dennis ABD  zal vast een gegronde reden hebben om jou niet te kunnen helpen.

Verder kan en wil ik er niets over zeggen.

Succes


Hallo @Joline ,

Welkom op het forum! Desondanks dat ik me aansluit bij @JanD , wil ik natuurlijk wel even kijken hoe ik je kan helpen met de problemen die je ervaart. Graag zou ik wat meer weten over wat je exact ervaren hebt. Wat is er exact gebeurd op je laptops en smartphones, waaruit concludeer je dat je gesprekken afgeluisterd zouden worden, en wat bedoel je met het veranderen van je telefoonnummers? Welke dingen heb je precies zien gebeuren en op welke manier heb je daaruit geconcludeerd dat je gehackt zou zijn?


Al deze experts hebben aangegeven dat het niet anders kan dan dat er een lek is bij KPN en gezien mijn situatie is dat vrij logisch.

Dan weet ik niet over wat voor een experts we het hier hebben maar als er een lek zou zijn bij kpn dan was dat vast al wel boven tafel gekomen,.daar zou ik dus maar niet vanuit gaan.


Zelfs al zou een KPN medewerker willen, dan nog kan die niet in uw computer of laptop komen om data vanaf te halen. Dat is onmogelijk. 


Ik ben al 15 jaar bekend met netwerken, IT en telecomsystemen, en ik ben benieuwd met welke argumenten zij naar KPN wijzen? Ik vind het persoonlijk een sterk verhaal. Wie zijn die experts?  En dan hoef ik niet de namen te weten. Mensen van een gerenommeerd bureau zoals Fox-IT of een medewerker van een computerzaak? Dat kan al een groot verschil uitmaken.

Als iemand zomaar toegang tot je laptop krijgt, dan moet er een RAT op zitten, een Remote Access Tool. Is daar al naar gekeken? Is er al een schone installatie van je operating systemen op je laptops geplaatst? Een reset van je smartphone en tablet is ook sterk aan te raden. Daarnaast raad ik ook aan je WiFi-keys aan te passen en eventueel ook je SSID-naam. Dan begin je met een schone lei op je eigen netwerk. Daarna is het de bedoeling dat je jouw sociale media en accounts een nieuw wachtwoord geeft, en dan ook meteen tweestaps-verificatie eraan vasthangt.

Een smartphone hacken is niet echt heel simpel, in veel gevallen moet diegene fysiek toegang hebben tot het apparaat. Iemand van buitenaf, en zelfs van KPN, Samsung, Apple of wat dan ook, zal dat niet kunnen. Dit klinkt mij meer als bluf. Daarnaast tekent iemand die bij deze bedrijven werkt ook voor geheimhoudingsplicht en 'dat diegene zich gedraagt’. Daar gaat iemand echt zijn baan en reputatie niet op het spel voor zetten.