Skip to main content

Ik ben vanavond gebeld door een call center regionaalinternetdienst.nl.
Op het forum lees ik dat dit een onbetrouwbare partij is.
Ik ben ingegaan op een voorstel om mijn huidige glasvezel provider om te zetten naar KPN.
Volgens mij kan KPN helemaal niet op het glasvezelnet van Re-Net

Ze hebben mij een voorstel gedaan en bevestigd (een z.g. Hussler pakket). Ik heb ze een email gestuurd dat als ze niet garanderen dat een nieuw abonnement via glasvezel wordt geleverd de opdracht op wettelijke grond (termijn) wens te beëindigen. Bovendien hebben ze een een zakelijk overeenkomst opgesteld op een volledig mij onbekende bedrijfsnaam. Ieder geval geen bedrijf dat ik vertegenwoordig.

Omdat dit bedrijf zoals ik op dit forum zie, al veel eerder een fout bedrijf blijkt te zijn in overeenkomsten waar het XS4all betreft, verbaas ik me dat ze nog steeds kunnen beweren namens KPN op te treden.

Hoe kom ik van deze jongens af, los van mijn beroep binnen de wettelijke termijn van herroeping

Ik ben ook gebeld door KPN over het overzetten van het abonnement van XS4ALL. Met een zeer dwingende verkoper. Hij belde van nummer 085 773 3799 en zei dat hij van KPN belde. Als ik nu dat nummer bel krijg ik het bijzondere bericht te horen: 

“Bedankt voor het bellen naar Servicepunt namens KPN Zakelijk. Helaas heeft u ons belletje gemist. We proberen u van de week nog één keer te bereiken. Voor nu wensen wij u een prettige dag.”

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb nu een vergelijkbaar probleem met de genoemde partij: info@regionaalinternetdienst.nl.

Via een te vaag proces heb ik uiteindelijk een “bestelling voor KPN hussel” in mijn mail.

Wat kan ik het beste doen…

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb nu een vergelijkbaar probleem met de genoemde partij: info@regionaalinternetdienst.nl.

Via een te vaag proces heb ik uiteindelijk een “bestelling voor KPN hussel” in mijn mail.

Wat kan ik het beste doen...

Voor de vorm een mail sturen dat je je beroept op de colportage/koop op afstand wet en dat je hun overeenkomst niet door laat gaan. Waarschijnlijk zet dit geen zoden aan de dijk, voor de vorm dus.

Daarnaast direct KPN bellen, aangeven wat het probleem is, en duidelijk aangegeven dat je niet wil opzeggen.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb nu een vergelijkbaar probleem met de genoemde partij: info@regionaalinternetdienst.nl.

Via een te vaag proces heb ik uiteindelijk een “bestelling voor KPN hussel” in mijn mail.

Wat kan ik het beste doen...

Betreft het bij jou ook een "zakelijke" aansluiting?

Kan je hier eens een screenshot plaatsen van die mail cq de pdf die daar als bijlage bij zit?

Wel even jouw eigen privé gegevens wegpoetsen.

@Bart_, hebben jullie nu wel of niet een relatie met die club?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Er is niet eens een website met de url regionaalinternetdienst.nl.

We hebben op het forum de laatste tijd al eerder een klacht hierover gehad. Heb je al contact met henzelf genomen? Alleen via hen kan je je binnen de herroepingstermijn van 14 dagen dit terugdraaien.

Zie eerdere melding

https://forum.kpn.com/internet-9/gebeld-uit-naam-van-kpn-over-abonnement-xs4all-504545


Ja heb ik via mail beantwoorden al gedaan. De eerder melding heb ik al gezien. maar dat ging om overname van KPN van een Xs4all abonnement. Dit is weer een andere aanbieding van dezelfde club.
Vraag is wat is hun doel met deze verkoopactie ?

 


Dag @Redzji , @supermercator en @Kees de Gruiter . Goed dat jullie hier aan de bel trekken. Ik heb enkele reacties samengevoegd met dit topic, zo houden we alles ietsje overzichtelijker. 

Als eerste: je hebt 14 dagen herroepingsrecht. Dat betekent dat je gewoon van een koop mag afzien binnen deze termijn. Als je het niet ziet zitten, doe dat dan vooral. Zoals ik ook in het andere topic heb aangegeven: ik vind het een vreemde gang zaken en Regionaalinternetdienst zegt mij helemaal niets. Er wordt, zoals ik in dat andere topic heb aangegeven, onderzocht hoe dit nu precies zit. 

Ik ga hier zelf ook weer achteraan en zal jullie signalen allemaal doorgeven. Ik zal je hier op de hoogte houden. 

 


@Bart_ Ze zijn ook actief als Regionaalenergiedienst (voor energiecontracten) en Regionaalhypotheekdienst (voor hypotheken). Inschrijving in het Bel me niet-register wordt niet door hen gerespecteerd. Als je laat weten dat je je wilt afmelden voor hun telefoontjes, wordt je doorverbonden met een bandje met keuzemenu. Je moet dan je telefoonnummer invoeren en bevestigen, maar net voor die bevestiging wordt de verbinding verbroken. Heb ik al verschillende keren meegemaakt.

Piet.


dit zouden ze moeten zij: https://graydongo.nl/nl/dienstverlening-wesell-bv-rotterdam-78040760

en eigen website: https://www.we-sell.nl/

 

ze hebben daar ook het logo van de kpn bij staan

 


  • Handelsnamen

    regionaal energie dienst, regionaal internet dienst…………...


 


op vraag van WJB hierboven

 


We hebben nu dus zowel zakelijke als particuliere slachtoffers.


Ik heb dezelfde bevestiging ontvangen: n.l. zakelijk maar op een verkeerde mij niet toebehorende bedrijfsnaam


Ik heb dezelfde bevestiging ontvangen: n.l. zakelijk maar op een verkeerde mij niet toebehorende bedrijfsnaam

 

 

dan lijkt het toch meer op fishing?? Ze hebben gegevens bij elkaar geharkt, en proberen daar iets mee. Ik heb navraag gedaan bij kpn en ziggo maar daar waren geen aanvragen bekend zover.

Hoe willen ze dan iets van je krijgen, maw waar moet je extra alert op zijn?

 


Ik heb dezelfde bevestiging ontvangen: n.l. zakelijk maar op een verkeerde mij niet toebehorende bedrijfsnaam

 

Bij mij waren de initialen verkeerd, dat is toch ook knullig??


deze vraag neergelegd bij

@Bart_ 

 

Beste Bart, wordt het niet eens tijd met een inhoudelijke reactie?

 

-doet kpn zaken met deze partij?

-wat moeten we effectief doen?

-moeten we aangifte doen?

 

Je zou er achteraan gaan dus ik ben benieuwd wat dat opleverde nu.


Als ik de screenshots uit dit topic en die @Marcel038 bekijk, dan ziet er toch echt uit de KPN wel degelijk met deze “super we-sell” partijen samenwerkt. Anders zou je vanuit KPN nooit een bevestiging ontvangen.

 

Ik begrijp niet dat er geen wet komt die dit soort praktijken verbiedt. Er worden grote sommen geld mee verdiend en de XS4ALL klanten zijn hier kennelijk de dupe van.


Het aanbieding van een Hussel pakket via glasvezelnet zoals RegionaaInternetdienst cq KPN mij aanbied (ik heb dit expliciet aan de telefonische verkoper gevraagd) kan dus helemaal niet omdat KPN geen gebruik kan maken van het bij mij aangesloten glasvezelnet van RE-NET (zie het antwoord van RE-Net hieronder). Dus zie bieden iets aan wat ze helemaal niet kunnen waarmaken…...

Geachte heer Koé,
Bedankt voor uw mail. KPN is niet een van de providers die op uw postcode diensten levert over het glasvezelnetwerk.  De providers die wel diensten leveren zijn :

https://www.re-net.nl/projecten/re-net-hoogeveen/aanbod-3/providers/

Met vriendelijke groet,  Jennieta Resiona-Tiemens

Servicedesk glasvezel


Dag allen. Goed om te zien dat dit topic gevonden wordt en dat mensen hun ervaringen delen. Dat helpt. 

Ja, @supermercator ik kan me heel goed voorstellen dat je graag meer wilt weten. En ik zal ook informatie geven als ik deze heb. Op dit moment heb ik dat nog niet. Logischerwijs word ik niet van elke stap op de hoogte gehouden en is het voor mij dus ook wachten op de bevindingen. Je zult begrijpen dat ik, voordat ik zelf meer weet, niet zo maar iets kan zeggen.  Wat ik nu wel kan zeggen is dat er heel serieus gekeken wordt naar hoe het zit met deze partij. 

Als je het niet vertrouwt, annuleer dan het abonnement als je dit via deze partij hebt afgesloten. Dat mag altijd binnen 14 dagen. 


Als je het niet vertrouwt, annuleer dan het abonnement als je dit via deze partij hebt afgesloten. Dat mag altijd binnen 14 dagen. 

@Bart_, Kan dat annuleren dan gewoon via KPN of moet men zich daarvoor tot regionaalinternetdienst wenden?

En hoe zit het dan met de "latende" partij, wie verwittigt die partij dat het abonnement niet beëindigd gaat worden?


@Bart_ 

Als je het niet vertrouwt, annuleer dan het abonnement als je dit via deze partij hebt afgesloten. Dat mag altijd binnen 14 dagen. …...zeg je. maar dat kun je wel doen maar je krijgt geen enkele reactie terug, zowel niet per mail, als ook niet per telefoon want ze zijn onbereikbaar.

zoals @wjb zegt.

En hoe zit het dan met de "latende" partij, wie verwittigt die partij dat het abonnement niet beëindigd gaat worden?

 

Ik krijg toch steeds meer de indruk dat het om phishing zou kunnen gaan. Het aantal klachten of vermeldingen van deze partij is simpelweg te klein voor een bedrijf dat probeert echte contracten te verkopen ( weliswaar agressief maar wel echt.)…( ook niet bij Kassa etc)

In een chat met kpn heeft de medewerker gekeken of de naam Regionaalinternetdienst of de naam We-sell voorkomen bij de officiele buisinesspartners. Nee dus. Ook is er op mijn naam/ postcode geen aanmelding te vinden en bij ziggo geen afmelding…

 

zie hier @Bart_ 

 

 

Wie heeft daar weer verstand van??

 


Beste allemaal, inmiddels heb ik wat meer informatie gekregen over Regionaalinternetdienst.

Regionaalinternetdienst doet acquisitie namens KPN Zakelijk. Daarom zei het mij, als medewerker van de consumentenmarkt, ook niets. Belangrijk om te weten: er is dus géén sprake van fraude of phishing. Ik heb uiteraard gemeld  dat jullie je zorgen maken over het verkoop- en bestelproces en dat niet helder was hoe het één en ander precies zat. 

Dit soort dingen horen uiteraard wel goed te gaan. Meestentijds gaat het dat ook,  maar er kan altijd iets misgaan. De signalen die jullie in dit topic hebben aangegeven worden dan ook heel serieus genomen. Er vind heel regelmatig overleg plaats met partijen die acquisitie doen en jullie ervaringen zullen worden besproken. Vul daarom je gegevens (NAW en telefoonnummer) in op je Forum Profiel, dan kan het één en ander worden teruggehaald.

Om antwoord te geven op de vragen die zijn gesteld

  • Als je vindt dat er iets niet klopt. Neem dan contact op met de telefonische klantenservice.  
  • Als je je abonnement wilt annuleren, kan dat dat binnen 14 dagen. Dit kun je doen via KPN, wederom via de telefonische klantenservice.  
  • KPN zal de latende partij op de hoogte stellen. 

Beste @Bart_ 

 

Vanuit Abuse afdeling KPN is er toch de verdenking dat dit phishing zou kunnen zijn. Dit zou blijken uit het feit dat er voor mij nergens een aanvraag voor het abonnement te vinden is en er in de “bestelling” wel phishing kenmerken lijken te zitten. Wordt nog vervolgd dus...


Ben ook gebeld door telefonische verkoper van servicepunt namens kpn die zgn de overgang navan xs4all naar kpn regelt.  Heb een KPN zakelijk abonnement af aten sluiten onder het mom dat ik een paar hander euro korting krijg, maar wil het teniet doen. Vond het al vaag dat ik zelf xs4ll moet opzeggen terwijl dat al KPN is. Heb nu een abonnement van xs4all. Hoe kan ik het abonnement weer opzeggen binnen de 14 dagen? Ik wacht reactie af


Reageer