Skip to main content

Ik ben in gesprek met een schijnbaar in Nederland opererende tussenpersoon, die artikelen uit China verkoopt. Als KPN de provider is van die Nederlandse facade, moet er dan niet opgetreden worden?

Ik laat hieronder de e-mails zien:

 

Re: Terugzending bestelnummer #32240SFSupport Boutique Fashion <support@boutique-f.nl>Vr 18-9-2020 17:28Aan:

  •  U

 

Goedendag,

Wij willen erop wijzen dat de 20% korting slechts een speciale aanbieding van ons is. We zouden u maximaal 30% terugbetalen. Voor een volledige terugbetaling moeten de goederen worden teruggestuurd naar China. U kunt ook uit onze algemene voorwaarden afleiden dat de kosten voor het terugsturen van de goederen door de koper worden betaald. 

Met vriendelijke groet

ondersteuningsteam.

 Am Fr., 18. Sept. 2020 um 16:52 Uhr schrieb ********** <*************>:

Dames en heren, U heeft op uw website een logo afgebeeld,  waarin duidelijk staat: Nederland 2007, onder het logo Happy Fashion (zie bijlage). Als er geen Nederlandse vestiging bestaat van Happy Fashion en dat dan sinds 2007, dan is dat een vorm van misleiding.Uw aanbod van 20% korting op de bestelling neem ik niet aan. Ik wens eerst een uitleg over het feit dat u op internet handelt als Happy Fashion en dat sinds 2007. Als u geen bevredigend antwoord geeft, neem ik juridische stappen. Hoogachtend,J.B. Verweij.  Van: Support Boutique Fashion <support@boutique-f.nl>
Verzonden: donderdag 17 september 2020 20:05
Aan: ********** <************>
Onderwerp: Re: Terugzending bestelnummer #32240
 

Hallo, 

Het hoofdkantoor en de productie van het bedrijf zijn gevestigd in China.

Wij hebben geen vestiging in Europa.

Voor een terugbetaling moeten de goederen worden teruggestuurd naar het door ons opgegeven adres. In Duitsland is er alleen het postkantoor waar de pakketten worden verwerkt en met internationaal transport worden verzonden. Dit pakketkantoor heeft echter NIET met ons bedrijf te maken. Als alternatief kunnen wij u een terugbetaling van 20% aanbieden als u de goederen behoudt.

Met vriendelijke groeten

 

 

 Am Do., 17. Sept. 2020 um 19:43 Uhr schrieb J.B. Verweij <**************>:
Dames en heren, Ik zond u al een terugzendings e-mail. Verder kijkend kwam ik tot de ontdekking dat ik het bestelde terug zou moeten sturen, op mijn kosten, naar China. Dat u deze omstandigheid niet duidelijk al op uw website vermeld acht ik een ernstige nalatigheid in de zin van het Nederlandse recht. Wilt u mij een adres in Nederland verschaffen waar ik de bestelling naar toe kan sturen?Ik wacht uw vlotte reactie af. Hoogachtend,J.B. Verweij. NB: indien u in gebreke blijft zend ik deze kwestie aan: https://www.ictrecht.nl/blog/aansprakelijkheid-webwinkels 
*admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hi @12kinker34, Welkom hier! Bedankt voor je vraag. Ik betwijfel of ik je goed begrijp. Bedoel je… Als wij de internet verbinding faciliteren waarvan de e-mails verstuurd worden, dan moeten wij optreden? 
Wat zouden wij hierin kunnen betekenen denk je? 
Als je de organisatie niet (helemaal) vertrouwt, dan adviseer ik je contact op te nemen met de politie. Mocht de politie iets van ons nodig hebben, dan wordt dit vast en zeker geregeld. Hoe dit precies in zijn werk gaat, geen idee. Dit gebeurd ver buiten onze macht. :muscle: 
De eerste stap is altijd :point_right: de politie:cop:


Ik heb niet meer van je gehoord, dus ik vermoed dat je het via een andere weg hebt geregeld (:cop::spy: ).  Anders weet je me te vinden!:wink:


#Lisa,

Waar ik op wees, was dat een valse Nederlandse site een front bleek te zijn voor een Chinees bedrijf. Retourneren van een bestelling moest dus naar China en niet naar Boutique Fashion (dit is dus niet meer dan een leeg front). Een pakket naar China verzenden kost op zijn minst Euro 23,- tot 2 kg. Het front heeft mij 30% korting aangeboden. Om de kwestie maar afgehandeld te hebben, heb dat maar aanvaard. Ik stop verdere acties. 
J.B. Verweij.

 


Reageer