Skip to main content

Enkele jaren geleden begon men te zeuren dat je een langer wachtwoord met meer tekens moet maken.
Ok begrijpelijk, mijn programma maakt automatisch die lange wachtwoorden.
Nu krijg ik bericht:

Lang, moeilijk te raden en uniek
Verificatie code ook nog eens?
Ja, kom nou...hou ook eens op met zeuren
'Heeft niets met KPN te maken, voor het geval men dat denkt.

Beste ​@huistijger welk wachtwoordprogramma gebruik je en komt dit bericht van het betreffende wachtwoordprogramma???

Ik gebruik het ww-programma van Apple
De wachtwoorden worden automatisch opgehaald, maar deze kwam niet tevoorschijn, dus ik haalde hem even op en toen kreeg ik deze melding.
Maar de KPN heeft ook zoiets, elke keer als ik MijnKPN start komt de vraag of ik ook een 2 stap verificatie wil aanmaken elke keer klik op annuleren, maar die vraag komt ook elke keer weer, bijzonder irritant en lastig.

Beste ​@huistijger ik zou voor de inlog van MijnKPN zeker de 2FA activeren voor optimale veiligheid,

heb ik standaard aan staan.

Gebruik je merendeel dezelfde devices, dan wordt alleen bij de 1e keer inloggen de 2FA gevraagd en kun je aanvinken dat het een vertrouwd apparaat is en wordt er een volgende keer niet om gevraagd, behalve als je een keer cookies verwijdert, dan wordt er weer om 2FA gevraagd en krijg je een mail of jij het wel was die op dat device probeerde in te loggen.

Die mail krijg ik nu ook al als ik met een ander apparaat b.v. mijn iPad inlog

Ok ​@JanD 
Jij je zin 😎ik heb dat aangezet in mijnKPN

verwijderd

Reageer