Mijn KPN mailaccount staat doorgeschakeld naar een outlook account. De periodieke mail over entertainment wordt door het KPN-spamfilter als virus, spam of phishing gezien en wordt geblokkeerd. Kan ik dat ergens aanpassen???
Hallo
Je kunt in KPN Webmail de e-mail verplaatsen van Spam naar jouw inbox. Als het goed is, leert het systeem daarvan.Â
Hoi
Hier nog wat extra info:Â
Â
Helaas kom ik met beide bovenstaande antwoorden niet direct verder.
Op mijn kpn mail komen de entertainment mails gewoon binnen. Maar omdat ik om een aantal redenen mijn kpnmails automatisch forward naar het outlook account dat ik continue gebruik gaat het daat mis en krijg ik dus het undeliverable bericht.
Aan de reactie van het abuse team heb ik niks: auto forward uitschakelen…. Ik wil niet naar nog een website moeten voor mail.
Hun tekst: Bedankt voor uw bericht. U maakt gebruik van een auto forward op uw mailbox die de ontvangen berichten automatisch doorstuurt. Het bericht werd op het moment van ontvangst nog niet gefilterd door ons spamfilter maar op het moment van doorsturen wel. Ons spamfilter is voortdurend aan verandering onderhevig waardoor dit probleem zich zo nu en dan kan voordoen.
Een oplossing is het uitschakelen van de auto forward en de bericht op het ontvangst e-mailadres af te handelen.
Naar het schijnt wordt dus de uitgaande mail van mijn kpn account pas gefilterd en komt de mail er niet uit. Dan heeft het instellen van het malwarefilter op mijn PC (als dat al kan) dus geen zin???
Â
Cees
Aanvulling. Heb op mijn gsm in outlook nu kpn toegevoegd. Maar de vraag blijft of ik iets kan in kpn account of op mijn pc om bijvoorbeeld uitzonderingen toe te voegen….
Â
Cees
Door die forward krijg je dus 2x een scan. Dat zal in de meeste gevallen niet zoveel uitmaken maar bij jou dus wel.Â
Outlook is een ruim begrip. Daar zijn er velen van. Maar bij mijn weten kun je gewoon het oorspronkelijke e-mail adres van KPN rechtstreeks in outlook zetten als account. Dan heb je niks meer met forwards van doen. Is dat misschien een optie?Â
Heb ik inderdaad gedaan. Dus probleem soort van opgelost.
Werd er daardoor weer even met de neus op gedrukt dat je je mailbox moet bijhouden. Bij het opschonen van mijn mailbox op kpn webmail kwam ik erachter dat het door mij beschreven verschijnsel zich pas sinds april dit jaar voordoet. Eerst de ene keer wel dan de andere niet. Maar nu dus consequent en alleen bij de entertainment mailtjes. Dat blijft mij toch intrigeren ……..
Maar laten we topic maar als afgesloten beschouwen tenzij er iemand een goede uitleg kan geven
Â
Â
Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.