Skip to main content
Vraag

"Extra Veilig Mobiel" aanbod opeens ingetrokken

• September 4, 2026
  • 6 reacties
  • 159 keer bekeken

Vandaag is mij door de klantenservice meegedeeld dat KPN de toeslag van €1 per maand voor "Extra Veilig Mobiel" op abonnement niet laat vervallen.

Op 28 juli 2026 heeft KPN, na overleg met de Consumentenbond, publiekelijk toegezegd dat klanten met principiële bezwaren tegen deze dienst via een bezwaar de toeslag ongedaan kunnen laten maken. Aan die toezegging was geen termijn of ander voorbehoud verbonden. KPN zegt eenzijdig de regeling op. Na een telefoontje met Consumentenbond begrijp ik dat bij hun de zaak weer op de agenda staat. Het klachtenformulier invullen heeft geen zin: ze bellen je dan terug om te melden dat het aanbod tot 1 september gold.

6 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 4, 2026

Zojuist kom ik van vakantie terug, wil van het aanbod gebruik maken maar KPN zegt jammer dan, we zijn ermee gestopt sinds 1 september.

Heb net de Consumentenbond gebeld en die hebben de afgelopen dagen veel klachten gekregen. Ze hebben de deadline niet gesteld en beraden zich nog over hun standpunt.  En ik beraad me of ik zal opzeggen of niet. Het is maar 1 euro, maar het zint me gewoon niet hoe onbelangrijk een klant voor ze is als ze het niet uitkomt. 

Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

Stephan.z
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • September 4, 2026

Dit is een klanten forum waar klanten elkaar helpen.
Een bezwaar maken kan maar niet hier:
Hoop dat je hier iets mee kan:

In een andere bericht kom ik deze link tegen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Hoop dat je hier iets aan heb

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 4, 2026

Dit is een klanten forum waar klanten elkaar helpen.

Ja had per ongeluk verkeerde tekst ingevoerd, inmiddels edit !

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • September 4, 2026

Zojuist kom ik van vakantie terug, wil van het aanbod gebruik maken maar KPN zegt jammer dan, we zijn ermee gestopt sinds 1 september.

Als dit waar is ben ik heel benieuwd naar de reactie vanuit KPN. Want KPN heeft de consumentenbond immers beloofd zelf ook nog proactief een campagne te starten. Maar KPN heeft er nooit iets over gedeeld naar buiten toe, en dit bewijst maar weer hoe onbetrouwbaar KPN is in het nakomen van beloftes. 

Ik vermoed dat de aandeelhouders KPN een tik hebben uitgedeeld want die euro per klant is immers een heel groot stukje wat ze niet graag willen zien verdwijnen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@henk van ess. Dank je wel voor je bericht!

We communiceren sinds april over Extra Veilig Mobiel en de wijziging van het aanbod. De mogelijkheid om bezwaar te maken tegen de prijswijziging was daarbij tijdelijk en beschikbaar tot en met 1 september 2026. Die termijn is inmiddels verstreken. We kunnen een bezwaar tegen deze prijswijziging daarom niet meer in behandeling nemen.

Extra Veilig Mobiel is bedoeld als een extra beveiligingslaag op het mobiele netwerk van KPN. De dienst blokkeert automatisch websites die bekendstaan als onveilig, bijvoorbeeld bij phishing, malware of ransomware. Daarvoor hoef je niets te installeren en de bescherming werkt ook in het buitenland wanneer je via het mobiele netwerk van KPN verbonden bent.

Veiligheid staat daarbij steeds meer standaard aan de basis van onze dienstverlening. Met Beschermd online werken we aan een veilige online omgeving en bieden we verschillende vormen van bescherming tegen online gevaren. Extra Veilig Mobiel is daar onderdeel van.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat je het niet eens hoeft te zijn met de prijswijziging of de manier waarop dit voor jou is verlopen. De bezwaarmogelijkheid was echter tijdelijk en liep tot 1 september 2026.

Wolfshoeve
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 10, 2026

Die deadline van 1 september j.l. is niet gecommuniceerd met de klanten ( en ook niet met de Consumentenbond!)

Dat is dus niet netjes van KPN.

Ook dat KPN sinds april hierover heeft gecommuniceerd met de klanten is pertinent onjuist.

Die informatie is pas op 13 mei naar de klanten gestuurd, zonder een mededeling dat er tot 1 september bezwaar gemaakt kon worden.

Een heleboel onwaarheden in jouw antwoord!