Skip to main content
Vraag

F-secure antivirus dll-bestand foutmelding

• August 19, 2025
  • 5 reacties
  • 108 keer bekeken

Er wordt in de logboeken bij beveiliging elke keer na het starten deze fout vermeldt:

De kopie-hash van een bestand is ongeldig en wel:

\Device\Harddisk Volumegram files\kpn Veilig Virusscanner\epp\Endpoint Protection SDK\amsi\x64\avamsi.dll

Id 5038 moet ik me zorgen maken? Het antivirus werkt wel zo te zien.

5 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Jonne65, welkom op de KPN Community! Goed dat je ons gevonden hebt.

Je zou eens kunnen kijken of dat bestand ook daadwerkelijk in de map staat. De oplossing zou dan kunnen zijn om KPN Veilig opnieuw te installeren.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 21, 2025

Goedenavond, bedankt voor de reactie, dat bestand staat wel in de map daar had ik al naar gekeken, ik heb het antivirus ook wel opnieuw geïnstalleerd maar de fout bleef bestaan.

Ik heb wel de indruk dat het antivirus goed werkt, zodra ik de pc start wordt het bericht weergeven daarna is het goed dus alleen bij opstarten zie ik het. Vind het wel vreemd.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het is inderdaad wel vreemd. De foutmelding zegt me verder zo niks en ik kan er ook niks over vinden. Dus ik denk dat als het verder goed werkt, er niks aan de hand is.

• August 26, 2025

Wat voor systeem gebruik je? Windows? Welke versie? Zit er een extra harde schijf/SSD in ofzo? Zelf geïnstalleerd? Is het misschien een bedrijfs pc ofzo? Virtuele machine? 

Want dat pad "\Device\Harddisk Volumegram files\kpn Veilig Virusscanner\epp" vind ik een beetje vreemd. Normaal is dat C:\Program Files of zoiets. Lijkt me.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 26, 2025

Goedemorgen, ik gebruik Windows 11 Pro versie 24H2, zit geen extra ssd schijf in en het is geen bedrijfs pc en geen virtuele pc. Niet zelf geinstalleerd.

Wel sfc scannow geprobeerd maar gaf geen beschadigde bestanden aan.

Het is vreemd maar alles werkt wel goed eigenlijk, ik denk dat ik het hierbij maar laat tenzij iemand nog een lichtje opgaat, bedankt.