Skip to main content
Vraag

F Secure, hoe voeg ik een programma toe aan veilige apps?

  • 12 August 2024
  • 14 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik kan de app om mijn werkomgeving op te starten niet openen op mijn laptop. Volgens de helpdeskmedewerker is dit meestal een firewall probleem. Hij suggereert om ofwel de firewall tijdelijk uit te zetten, ofwel - beter - de app VMWare als veilig aan te merken binnen F Securen.

Helaas kan ik beide opties niet vinden in F Secure….

Wie weet raad?

Hallo @louiseriabrunia 

 

Volgens deze pagina van F-Secure zou je dat als volgt moeten kunnen wijzigen:

Geblokkeerde toepassingen toestaan

U kunt beheren welke toepassingen door DeepGuard worden toegestaan en geblokkeerd.

DeepGuard kan soms voorkomen dat een veilige toepassing wordt uitgevoerd, zelfs als u de toepassing wilt gebruiken en weet dat deze veilig is. Dit komt doordat de toepassing systeemwijzigingen probeert aan te brengen die mogelijk schadelijk zijn. Ook hebt u wellicht per ongeluk de toepassing geblokkeerd toen een venster van DeepGuard werd weergegeven.

De toepassing toestaan die DeepGuard heeft geblokkeerd:

Hiermee wordt een lijst weergegeven met de toepassingen die door DeepGuard zijn geblokkeerd.

  1. Open de F-Secure-app.
  2. Selecteer Apparaatbeveiliging in de hoofdweergave van de app.
  3. Ga naar de weergave Apparaatbeveiliging en selecteer Scanuitsluitingen beheren.

    Opmerking: U moet beschikken over beheerdersrechten om deze instellingen te openen.

  4. Selecteer het tabblad Geblokkeerd.
  5. Zoek de toepassing die u wilt toestaan en klik op Toestaan.
  6. Selecteer Ja om te bevestigen dat u de toepassing wilt toestaan.

De geselecteerde toepassing wordt toegevoegd aan de lijst Uitgesloten en DeepGuard staat toe dat de toepassing weer systeemwijzigingen kan aanbrengen.


Ik denk dat ik geen F Secure App heb? Kan alleen de app van KPN Veilig vinden. Kan die problemen geven bij het opstarten van een bepaalde app op de laptop? Lijkt of dit alleen over browsen gaat en mappen scannen?


Ik heb overigens wel deze app uitgesloten van scannen door deepguard. zie screenshot: dat heb ik gedaan

 


 


KPN Veilig is F-Secure, je zou dan dezelfde opties in de KPN Veilig app verwachten.

Staat VWware misschien nog onder geblokkeerd? Die zal je daar dan moeten verwijderen of vrijgeven.


dank je wel GeSp. Maar geblokkeerd is (en was eerder vandaag) leeg.

 


Wat gebeurt er precies als je VMware start en krijg je ook nog (fout)meldingen te zien?

Krijg je überhaupt wel een melding vanuit KPN Veilig?


nee geen melding uit KPN veilig. Wel foutmelding van VMware.

 


 


Wat staat er precies in die foutmelding.


helpdesk collega zei dat dit firewall probleem is, was daar behoorlijk zeker van.


zie screenshot boven je laatste vraag. Dank voor meedenken! 

 


Heeft het ooit gewerkt?
Zo ja, sinds wanneer krijg je die foutmelding, was dat na installeren van KPN Veilig?
Die foutmelding kan namelijk ook duiden op het ontbreken van bepaalde software of programma's die niet compatibel met elkaar zijn.
Wellicht valt er meer uit de logfile die genoemd wordt in de foutmelding te halen.


Waarschijnlijk is het beter om support bij VMware via dat vm-support programma aan te vragen, die zouden toch snel moeten kunnen zien waarom het niet (meer) werkt.


Het heeft wel ooit gewerkt, maar er is van alles veranderd en een nieuwe versie VMWare geinstalleerd.

Ik ga toch weer aan die kant puzzelen / laten puzzelen, dank je wel nogmaals voor alle tijd die je aan dit topic hebt besteed!

mvrgr Loes


Reageer